Deken schuurt, borstbeschermer schuurt weer op andere plek??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: Deken schuurt, borstbeschermer schuurt weer op andere plek??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 14:46

even een inkopper, want ik heb bijna hetzelfde soort probleem;
kleine pony met dekenmaat 1.05/1.110, en deze heeft bij de schoft dat de deken echt schuurt. het was van de week zo erg dat er een flinke open wond was :n
Nu heb ik er een zachte doek ( zo'n ouderwetse babydeken) tussen de deken en de hals gedaan, en dit omgevouwen, en dit helpt wel wat.
maar ja.. om nou 3X per dag de weide in te lopen om die doek weer uit de weide te vissen :=
heb trouwens verschillende merken, en elk merk heeft dit probleem bij de schoft, omdat het een erg klein rond pony'tje is.
hier dus geen fan van borstbeschermers ( heb er vaker negatieve verhalen over gehoord) maar meer fan van zachte oppervlaktes ertussen :j

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 21:20

Jeetje... Das wel heel heftig idd dat t een open wond is geworden! T lijkt intussen wel beter te gaan met die highliner eronder (heeft ook een groter stuk van dat wol-achtige op de schoft) dus miss voor jou ook een idee? :)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 21:40

zijn die highliners er in maat 1.05/1.10?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 21:52

Ik zou t eerlijk gezegd niet weten :+ Ik heb er eentje overgekocht van een bokker, was een staldeken wave geloof ik, net iets anders dan een highliner, dat wel. Maar je zou miss kunnen kijken voor een staldeken van zacht materiaal en een bontje wat goed ver doorloopt, zal denk ik net zo goed helpen :)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 21:57

Bij ons het probleem dat ons arabiertje een smalle hals heeft, en de horseware/Rambo dekens hebben een tamelijk brede hals, zodat bij hem de dekens naar achteren schuiven en op zijn schoft zakken. Meneertje heeft nu ook 2 schuurplekken van de deken.

bajes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 22:10

Moet zeggen bij de duurdere dekens schuurt mijn paard niet meer.
Borstbeschermer nooit meer!!! daar heeft ze nog een mooie witte plek van op haar schoft.. ;(