Tips gezocht bij verder dan de laadklep komen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CoronaLime

Re: Tips gezocht bij verder dan de laadklep komen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 17:31

Vandaag dus even de trailer opgehaald, even gepoetst en beenbescherming omgedaan voor het geval dat. Trailer schoongeveegd en een hooinet opgehangen zodat ze wat te knabbelen heeft.
De trailer hebben we naast een muur gezet zodat ze er aan een kant sowiezo niet langs kan, mocht ze dat gaan proberen.

Daarna ben ik met haar wat rondjes gaan wandelen en op de trailer af, nouja, eerst twee voetjes op de laadklep, even lekker laten snuffelen, dan weer achterwaarts eraf en opnieuw erop, snuffelen, laten zien dat het niks engs was. Vervolgens ben ik wat resoluter op de trailer afgelopen en toen stond ze helemaal bovenaan de laadklep, toen ze achterwaarts er weer af ging kwam ze met haar hoofd tegen het opgerolde zeiltje en dat vond ze toch wel een apart iets :Y)
Zo ging het 3 keer dat ze bovenaan de trailer stond en toen is mijn vader iets dichterbij komen staan met de stang, op 30cm afstand van haar kont meegelopen en warempel, ze stond er zo in! Lekker wat biks gegeven.

Nog een keer herhaald, in 2 pogingen stond ze er weer in en de derde keer liep ze in een keer er mee in, zonder dat mijn vader erachter stond :D

Elke keer als ze erin stond hebben we haar wat lekkers gegeven en een paar minuutjes laten staan met de klep dicht en dat ging heel goed! Morgen gaan we weer proberen en dit gaan we gewoon dagelijks een paar keer herhalen zodat het de gewoonste zaak van de wereld word voor haar :j Ik ben in elk geval al erg tevreden over haar!

BlueStar

Re: Tips gezocht bij verder dan de laadklep komen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:56

Fijn te lezen dat het zo makkelijk verlopen is. Lekker even blijven oefenen en vergeet nooit meer dat handje biks te geven zodra ze opgesloten staat. Nu is dat verwachtingspatroon daar dus gewoon gebruik van blijven maken.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:38

CoronaLime schreef:
Gini, dan heb jij denk ik een beetje verkeerd beeld van wat ik met de bezem wil bereiken mocht het echt niet lukken. Het idee achter de bezem is een onprettig gevoel, net zoals jij met je touw wil creeeren, niet erin duwen oid. Zoals je in mijn OP kan lezen vraag ik om tips omdat ik bezig ga met oefenen.

Dan had ik idd een verkeerd beeld van hoe jij het ging doen. Sorry daarvoor.
Maar je moet toegeven dat als 'trailer' en 'bezem' in 1 zin voorkomen, dat het vaak gaat over 'met de bezem druk zetten achter de kont en het paard de trailer als het ware inschuiven'. Vandaar mijn misopvatting. ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 01:37

Ik had het dan ook over vlas, niet over stro ;)
CoronaLime schreef:
Even voor de rest om even duidelijk te maken; ze is écht niet bang, gewoon totaal 100% niet. Het is gewoon uitproberen want bij de vorige eigenaar stapte ze er zo op. Zodra ze op de trailer staat is er ook helemaal niks aan de hand, dus tips in de trant van angst heb ik niks aan

Weet je dat heel, heel zeker? Er waren namelijk hele volksstammen te vinden die meenden dat mijn paard zich aanstelde en mij op de proef stelde, Niet dus he. En ook hij stond rustig zodra hij eenmaal op de trailer was. Dat zegt niks... zodra die hooi in z'n mik heeft issie kalm. Aan de buitenkant :+