Ruin dekt merrie.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 20:58

Haha jeetje :=.

Volgens mij was vandaag de 1e keer dat ie dat deed & daarna schopte ze hem weg.
Dus ik denk dan dat het verder wel wat meevalt.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 20:59

Shenavallie schreef:
Nee hoor, dat is helemaal niet schadelijk! Sterker nog, het heeft voor jou/de eigenaar van de ruin alleen maar een voordeel: z'n 5e been is weer even helemaal schoon, hoef je niets meer aan te doen! :D

Haha minder lekker voor de merrie :=.

Maar hij ging er niet in.

LisetBelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:10

voor je merrie is het niet fijn steeds die benen die op die rug klappen. die van mij had af en toe hele bulten op dr rug.
daarnaast is het niet lekker voor je merrie als hij er steeds in gaat, zo kan hij je merrie beschadigen.

:D groetjes

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:17

Ligt er in mijn ogen aan hoe 'netjes' de ruin is ;) Mijn ruin dekt al zo lang ik hem ken (9 jaar) en de laatste 8 jaar heeft die een 'vaste' vriendin, hij doet het alleen als ze hengstig is en doet het netjes. De merrie is inmiddels al 22 en heeft er nog nooit wat aan overgehouden!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:54

Mijn ruin dekte vroeger de merrie's van mijn vriendin, waren we allebei niet zo blij mij.
Ten eerste is dat niet echt goed als de ruin elke hengstigheid op die merrie gaat springen, lijkt me toch echt niet gezond voor de merrie ( vooral als het hoogte verschil groot is ) . Ook is niet elke ruin zijn ding schoon dus kans op infecties is er wel en dan heb je nog het risico als de ruin niet zachtaardig is dat je merrie haar muts beschadigd raakt. En dat zijn nog maar de risico's voor de merrie.
Als je ruin een flinke klap krijgt dan heb je ook een groot probleem.
Nee ik was er niet blij mij dat mijn ruin dat deed maar ik zou er ook niet blij mee zijn als het met mijn merrie gebeurt.

Origineel

Re: Ruin dekt merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 19:26

Ik ben er ook niet blij mij, maar nu valt het wel wat mee. Hij gaat er volgens mij niet eens in, hij springt erop en verder doet ie niks..