Brainless schreef:Het makkelijkste is een naamplaatje aan je zadel vast maken met jouw adresgegevens/telefoon en een noodnummer (voor het geval jij ergens in de kreukels ligt en niet de telefoon kan opnemen).
Je kan voor je zelf een kaartje in bv je rijbroek steken met een telefoonnummer van bv je ouders/vriend ed.
Hoe kom je erbij dat de naam van de eigenaar in het paspoort komt te staan? Misschien dat dat bij sommige stamboeken zo is maar zeker niet bij alle.
Op het paspoort van mijn paard (ingeschreven bij het NSIJP) staat alleen de naam van de fokker, en natuurlijk zijn eigen naam en afstamming. Samen met de vorige eigenaar moest ik een formulier invullen om aan te geven dat ik de nieuwe eigenaar ben en dit samen met het afstammingsbewijs opsturen. Een week of twee later kreeg ik een nieuw afstammingsbewijs, met daarop ik als eigenaar, en op dat bewijs staat ook dat het bij het paspoort hoort.
Conclusie: het verschilt per stamboek of de naam van de eigenaar in het paspoort staat of niet. Als het paard van TS een paspoort heeft waarin een eigenaar wordt vermeld en ze wil in het paspoort komen te staan als zijnde de eigenaar kan ze het beste zelf contact opnemen met het stamboek. Alleen is het paspoort dan nog steeds geen eigendomsbewijs. TS heeft geen eigendomsbewijs van het paard want er is nooit een koopovereenkomst geweest. Wel kan ze, als ze facturen heeft van de stalling, voer, veearts en dergelijke, aantonen dat zij het onderhoud van het paard betaalt.