Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Chaos schreef:Hmm. Moeilijk. In principe zijn dergelijke kosten voor jou. Ongelukjes komen nu eenmaal voor.
Hangt er vanaf of hij altijd je paard op deze manier uit de stal haalt, of normaal gesproken aan een halster. Anders is het misschien nalatigheid te noemen??
Goof schreef:Ik vind het nogal wat om hem hiervoor aansprakelijk te willen stellen zeg. Ieder paard kan vallen, of het nou bij buitenzetten of iets anders is. Het is echt flinke pech en een stom duur geintje, maar ik zie niet in hoe hij hier verkeerd heeft gehandeld.

vito05 schreef:Je stalhouder geeft zijn visie dat wil niet zeggen dat jij die moet volgen.
Ik denk niet dat je hem aansprakelijk kan stellen, hij heeft je wel gebeld.
Het is een lastig verhaal, als de dierenartskosten niet zo hoog waren geweest had je er waarschijnlijk niet zo'n probleem van gemaakt.
Heb je rechtsbijstand, dan kun je het daar wel gewoon voorleggen en hun laten beoordelen.
Realiseer je wel dat je verstandhouding met de pensioneigenaar er niet beter van word en je daarna misschien weg moet.
Verder hoop ik dat alles goed komt met je paard.
kimmie88 schreef:vito05 schreef:Je stalhouder geeft zijn visie dat wil niet zeggen dat jij die moet volgen.
Ik denk niet dat je hem aansprakelijk kan stellen, hij heeft je wel gebeld.
Het is een lastig verhaal, als de dierenartskosten niet zo hoog waren geweest had je er waarschijnlijk niet zo'n probleem van gemaakt.
Heb je rechtsbijstand, dan kun je het daar wel gewoon voorleggen en hun laten beoordelen.
Realiseer je wel dat je verstandhouding met de pensioneigenaar er niet beter van word en je daarna misschien weg moet.
Verder hoop ik dat alles goed komt met je paard.
In de avond belde die pas. Terwijl het in de ochtend was gebeurd

kimmie88 schreef:Misschien had TS het zelf ook wel eerder gezien, als ze eerder op de hoogte gesteld zou worden.
Persoonlijk vind ik het niet netjes dat hij pas zo laat belt.
Ik zou het zelf meteen willen weten, wanneer er een ongelukje is gebeurd met mijn paard
*edit* Ook dus wanneer het om een klein wondje of helemaal geen wond zou gaan, zou ik meteen op de hoogte gebracht willen worden

kimmie88 schreef:rissa schreef:Wat ik wel wat raar vind is dat je niet 's morgens al meteen op de hoogte bent gebracht.
Succes met paardje!
Ja en dat hij het allemaal wel vind meevallen, terwijl de wond tot op het bot is
. 
paardenfreak schreef:daarbij krijg je ook weer problemen,, de ene wil al gebeld worden als het paard een beetje hoest.. de andere bij een grote wond de derde al bij een klein plekje schimmel..
wij hadden een keer dat we belden zegt die eigenaar bel je daarvoor?
en we bellen niet zomaar. (paard was uitgegleden en liep niet goed)
de paarden hier gaan inderdaad ook in overleg na buiten. de meesten kijken nog raar ook.. voor hun is het gewoon dat ze buiten komen in de wei met sneeuw.