Mij valt op dat er weinig voor heren aangeboden wordt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ruiterwinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:24

annebe

Re: Mij valt op dat er weinig voor heren aangeboden wordt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:26

Ik vind 63,- toch wel een hoop geld voor een rijbroek.
Loesdau heeft echt fantastische spullen, maar ook veelal betaalbaarder dan in Nederland.
Als je een beetje bij de grens woont, is het de moeite waard om hier eens heen te gaan.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:44

Jammer dat de ts niet meer reageert

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:48

Er is ook weinig vraag naar, ik heb maanden lang een heren rijjasje te koop staan, maar geen enkele reactie gehad haha
Heb hem nog steeds geloof ik ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:51

annebe schreef:
Ik vind 63,- toch wel een hoop geld voor een rijbroek.

Gut dan wil jij niet weten wat ik voor mijn laatste 2 heb betaald :=

polly2 schreef:
Dat is dan een zogenaamde "metro-man" .....

Maar dat zijn wel uitzonderingen...

En met een T-shirt wilde ik niet zeggen dat dat dan ook los floddert....dat kunnen hele nette shirts zijn....maar vooral praktisch!

Mijn man moet voor zijn werk altijd top gekleed zijn. In pak, goede pakken trouwens ook nog, met mooie overhemden, stropdassen, goed matchend tot de sokken aan toe...

Maar rondom de paarden vervalt dat volledig. Niet dat het dan flubbert en lubbert of zo....maar het moet vooral lekker zitten en praktisch zijn. Kleur etc. doet er niet toe.

Behalve weer bij het mennen op wedstrijden....dan moet alles in de stijl van de kar: blauw met oranje: blauw pak, oranje stropdas, oranje peesbeschermers en oornetje....kortom...dan wordt hij ineens een soort penny met een setje...

Geen flauw idee wat een "metro-man" is :+ Ben al lang blij daat het er eentje is die wat op z'n kledij let, altijd veel aangenamer dan eentje die rondlopt alsof hij een aardappelzak over z'n hoofd heeft getrokken en er armsgaten in heeft geknipt.

Bij T-shirt denken we hier vaak standaard aan die grote losse dingen, niet zo snel aan de strakkere modelletjes. En anders is het gewoon een polo'tje :)

Al een geluk dat je man niet met zijn goede pakken op zijn paaard kruipt, zou wel grappig zicht geven!

Dat bij het mennen alles moet samenhoren weet ik. Onlangs nog iemand ermee uitgelachen toen die soort paarse verf had gekocht om z'n kar te pimpen, maar het bleek bij het opdrogen eerder lichtroze uit te slaan :P

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 13:10

Het broeken zoeken is al wat moeilijker als je een lengtemaat, bijvoorbeeld 102 nodig hebt...

melanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:03

voor mijn man is het ook altijd een ramp. paar maanden geleden nog gekeken voor een rijbroek voor hem. Aangezien hij heel lang is kwamen we uit op eentje die pasten, maar betaal je gelijk 170 euro voor een rijbroek. Nu met de winter op zoek geweest naar rijhandschoenen ook al een drama........... lange vingers xxl soms gewoon nog te klein, maar uiteindelijk toch nog een paar gevonden. Ik vind het echt een ramp om voor hem hier in de buurt iets te vinden.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:10

polly2 schreef:
Dat komt omdat mannen van nature geen verzamelaars zijn en het ze worst zal zijn of de kleur van de rijbroek matcht met hun dekje en de kleur van het paard.
Mannen kopen rijbroeken omdat het praktisch is. Als ze een model gevonden hebben die ze aanstaat, kopen ze er gelijk drie van. Drie dezelfde...lekker makkelijk.
Verder ook geen gezeur om topjes, bodywarmers etc.. In een gewoon T-shirt of trui kan ook gereden worden.
Een jas moet vooral warm zijn in de winter, ademen en lekker zitten. Kleur en mode doet er niet toe.

Kortom....in de ruitersportmode valt geen droog brood te verdienen aan de gemiddelde man. Die koopt pas nieuw als het oude versleten is.

En een man heeft dus niet zoals veel vrouwen stapels modieuze rijkleding in de kast liggen, in elke kleur, voor bij elk paard, elke gelegenheid en elke stemming.

Mijn man is in ieder geval wel zo...en ik denk ook als een man, want ik doe het ook zo (ook van die rijbroeken....). En heel praktisch: altijd alles met blauw....is een praktische kleur en hoef ik nooit na te denken als ik iets uit de kast trek.

En dekjes voor het paard...gewoon wat in de aanbieding is...en alleen als de oude kapot en versleten is en niet meer kan daardoor.

wil je me nu vertellen dat ik eigenlijk MAN ben? :')

belgikske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 18:08

de ts volgt nog sdeeds.
maar wat er aangeboden wordt is vaak niet de maat.
en ook mannen hebben een bepaalde smaak.
we gaan ook graag mee met de tijd.
en ook in ruiterchops is vaak de keuze beperkt.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:16

Ow...sorry :o :o
belgikske schreef:
de ts volgt nog sdeeds.
maar wat er aangeboden wordt is vaak niet de maat.
en ook mannen hebben een bepaalde smaak.
we gaan ook graag mee met de tijd.
en ook in ruiterchops is vaak de keuze beperkt.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:43

Kom dan gaan we onze persoonlijke eige mannen ruiterzaak openen

[verboden voor vrouwen :P ]

metalmini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:18

Of omdat er ook veel mannen western rijden en dan kan je gewoon in spijkerbroek ;-)

DonRoubos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:03

Er is genoeg voor mannen! Heb genoeg research gedaan voor kleding en bij Divoza, Epplejeck en nog een paar (online)winkels zijn er genoeg artikelen te kopen. :)

DonRoubos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:04

Heb zelf ook mijn kleding bij Epplejeck besteld. Goedkope beginkleding : Laarzen, rijbroek, handschoentjes. Dat allemaal voor 63 Euro! :D

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:06

Ga lekker western rijden!

- de allerleukste en meest veelzijdige discipline (western = o.a. reining, trail, pleasure, horsemanship, enz. enz)
- veel hoger percentage mannen
- en je hoeft geen ape-pakkie meer aan

;) :D

DonRoubos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:12

Rumpleteaser schreef:
Ga lekker western rijden!

- de allerleukste en meest veelzijdige discipline (western = o.a. reining, trail, pleasure, horsemanship, enz. enz)
- veel hoger percentage mannen
- en je hoeft geen ape-pakkie meer aan

;) :D

Moet eerlijk zeggen als man zijnde, dat ik het totaal geen Ape-pakkie vind. Dat kan je er zelf van maken, maar ik vind het een bepaalde uitstraling hebben. Mensen kleden zich naar hun sport/passie en dat kan je laten zien en er trots op zijn natuurlijk. :)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 10:42

Je moet mijn post ook een beetje met een korrel zout nemen hoor ;) :)