Uiterlijk tijdens het paardrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:09

opoe46 schreef:
Ik ben dus zo'n trut dat wel graag als setjesmiep te paard door het leven gaat :o

Toen ik mijn Fries in moest laten slapen heb ik al mijn setjes (zowel de rijkleding als de bijpassende dekjes) verkocht.
Heb nu een bruine KWPN'er en heb er nieuwe setjes bij gekocht die mooier kleuren bij m'n paard, erg hè?? Zelfs m'n jas heb ik op kleur ;)
Nou zit ik nog met een lelijke zwarte cap en zwarte winterlaarzen, maar dat komt de volgende winter wel. 't Kan ook te gek, hè :+ :P

Ik doe nog net geen (bijkleurende) lippenstift op, hahaha. Oh ja, 't is maar goed dat niemand m'n ondergoed ziet, want dat is nou net ouwe vodden, hahahaha :D

lekker van genieten ;-) ik heb over het algemeen neutrale kleuren in dekjes en rijkleding dus echt mis is het ook nooit en ik vind het wel leuk om te zien als mensen alles leuk bij elkaar hebben dus ik zeg halen die lippenstift :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:11

Ik heb een lekker zittende spijkerbroek, een grote trui waar een thermoshirt onder kan, simpele sokken. Mijn paard doet al 1,5 jaar met dezelfde peesbeschermers. Soms kleurt het dekje, soms kleurt het niet, kan me echt helemaal niets schelen. Als het dekje maar schoon is. Ook mijn jas is vooral warm.

Vind dat ook altijd een beetje overdreven, al je kleren afstemmen op je dekje, die je dan weer op je peesbeschermers afstemt.

pien_2010

Re: Uiterlijk tijdens het paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:15

Ik rij altijd met mijn fijne rijbroek en mijn leren laarzen. Dus ook buiten en ook in Frankrijk waar mensen heel basic zijn met paardrijkleren (spijkerbroek, oude schoenen klaar is Kees). Ik vind basic outfit OK. Noem mezelf dan ook altijd spottend dressuur trutje zoals ik met mijn mooie laarzen door de Franse leem rijd. Dus vooral lekker basic blijven rijden.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:17

Gewoon peesbeschermers, laarzen en cap kopen in de kleur van je zadel. Dan is het altijd goed. Als je dan je kleding in 2 of 3 te combineren kleuren koopt en daar de dekjes op aanpast kun je eindeloos combineren en uitbreiden. Maar pasvorm vind ik belangrijker dan kleur. Ik vind het wel belangrijk dat het kleurtje harmonisch oogt. Mijn basiskleuren zijn daarom chocobruin en caramel. Daarnaast ben ik gek op mosgroen en bloedrood.

Helaas heb ik niet het geld om een hele gerderobe aan te schaffen en ben ik dus nog geregeld in oude zooi te vinden bij de paarden.

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:17

Kleren die lekker zitten, warm zijn en vies mogen worden. Mijn paard vind me toch wel mooi, al zie ik er op dat moment niet zo uit. :D

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:18

Malenka schreef:
Ik ben van mening dat het wel invloed kan hebben op je houding. Zowel in positieve als negatieve zin. Ik merk dat bij mezelf ook. In mijn oude, vieze, kapotte, ruime kleding voel ik me anders dan in mooie bij elkaar passende en goed passende en getaileerde kleding.
Soms geeft kleding net dat beetje extra. Bovendien kan het invloed hebben op het beeld. Een dikke net iets te grote winterjas is anders dan een goed aangemeten wollen colbert. De ruiter zit misschien beide keren hetzelfde maar het ziet er heel anders uit. Misschien lijkt het in het eerste geval wel alsof de ruiter zijn rug bol maakt terwijl deze juist rechtop zit.
Voor lessen maakt het dus veel uit. Vooral in de winterperiode als mensen meer kleding dragen.

Hier ben ik het mee eens :j

In principe maakt het natuurlijk niets uit wat je draagt, of alles perfect bij elkaar past of juist totaal niet. Ik merk echter zelf dat als mijn kleding goed bij de spullen van het paard past (en dat hoeft dan echt niet van HV Polo ofzo te zijn), ik me automatisch 'netter' voel en daar ook naar ga zitten. Maar ieder z'n ding hoor, zolang de paarden maar nergens last van hebben :)

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:22

het maakt idd ook niet uit wat iemand doet, maar mij zul je nooit betrappen op niet bij elkaar passende kleren en de outfit van mijn paard..
ik ben dus ook een gelukkige setjesmiep en ik vind het heerlijk.
er goed/leuk uitzien mag ook bij de paarden, want alles kan in de wasmachine..

leeuwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:48

Haha als ik op stal ben maakt het me niet echt uit hoe ik er uit zie. Heb meestal een pet,rijbroek,trui en paardrijsokken in passende kleuren aan , zodat het niet heel raar staat. :D

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:54

Over het algemeen let ik niet echt op wat ik aanheb op stal, zoals iemand anders ook al zei; spijkerbroek, lekker zittende trui en schoenen.
Als ik ga rijden wil ik wel iets aanhebben wat goed aansluit zodat ik er geen last van heb. En stiekem kijk ik er ook wel naar dat ik geen roze trui aantrek bij een rood dekje, maar voor de rest? Nee hoor; ik maak me geen zorgen dat mn paard vreemdgaat :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 19:21

Ik draag altijd kleding wat vies mag worden en vaak kleding wat wat ouder is, bijv. een vest wat ik eerst voor gewoon had maar niet meer zo mooi is.
Rijd dan ook meestal in een simpel shirt + vest, in de herfst/winter daar dan een jas over.

Doe vaak toch wel bijpassende sokken aan, als ik bijv. al een blauw shirt aan heb pak ik ook blauwe sokken :+
Alleen in de zomer dan aangezien dan de sokken zichtbaar zijn.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 22:52

Ik zie er niet super netjes uit, maar zorg wel dat m'n kleding niet bij m'n dekjes vloekt.
Heb daarom dus vaak simpele tinten aan, zoals donkerblauw, zwart, grijs en bruin. Dat kan overal bij :)
Liever wel wat oudere kleding, kleding wat ik bijv. in het dagelijks leven niet echt meer aan doe.
Ik maak namelijk alles onherstelbaar vies of kapot :+

Twitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:46

Ik draag eigenlijk alleen maar zwart, ook in het dagelijks leven. Mijn rijkleding bestaat daarom uit een zwarte broek (met leren inzetstukken want dat glijden in het zadel, helemaal omdat ik een beginnende ruiter ben, vind ik helemaal niks), een zwarte groot zittende trui, en een oude zwarte winterjas. Voorheen had ik altijd mn gewone winterjas aan maar dan rook ik de dag erna nog naar paard, niet zo prettig. Mn cap is een goedkope van de Decathlon, maar die ga ik binnenkort vervangen door een betere. Na het lezen van alle val-verhalen besef ik hoe belangrijk een goede cap is. Nu nog even het beste merk uitzoeken.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:51

Ik zie er graag goed uit, ook tijdens het paardrijden.. Ik koop toch liefst wel een mooie rijbroek en niet enkel functioneel, net zoals jasjes en laarzen. En liefst aansluitend, geen slobbertruien voor mij, ik vind dat heel onflateus staan op mezelf. Alleen ben ik niet zo'n setjesfreak, mijn kledij past niet per sé bij mijn harnachement, zorg er alleen voor het niet vloekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:56

Ik probeer vaak alles te matchen,
shirt waarvan de kleur terug komt in m'n sokken,wat dan ook weer bij mijn dekje en beenbeschermers staat.
Wat ik persoonlijk heel lelijk vind is een paard met bruin harnachement en de ruiter dan in het zwart,of andersom.
Ik rijd niet in kleren die ik normaal aan heb,ook al hebben we een wasmachine,ik vind dat niet echt lekker om er later in naar school te gaan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-01-11 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:58

Ik vind het wel zo fijn als mijn paard er net uitziet, dus setjes heb ik wel, maar vaak doe ik gewoon peesbeschermers aan. Hoe ik eruit zie maakt me niet veel uit, ik draag gewoon slecht t shirt en truien, of goedkope truien om te rijden, je zweet erin en het wordt gegarandeerd vuil, dus ik zie niet in waarom ik mooie kleren zou moeten aandoen..
Ik probeer wel geen slobber truien te dragen, aangezien ik dan niet goed men houding zie in de spiegels. Maar als het erg koud is draag ik 3 truien en dan slobbert het ook hoor :D
Verder probeer ik ook niet in de zelfde kleur te zijn dan t setje van men paard. Wel passen men sokken steeds bij mijn trui of t shirt..
Laatst bijgewerkt door Feria op 07-01-11 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:00

Mijn haar en make-up hoeven niet (netjes) te zitten, maar ik hou wel van mooie ruiterkleding. :))

Net zoals dat ik het heel belangrijk vindt dat mijn paarden allemaal super mooie spullen hebben, geef daar meer geld aan uit dan aan mezelf. :o

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:13

Ik vind het vooral belangrijk dat het lekker zit, daarna komt de rest.
Wel heb ik veel natuurlijke tinten in mijn (rij)kleding. Dus het wordt nooit een regenboogkleurenfestijn.
Maar verder pak ik uit de kast wat schoon is!

Ik heb wel aparte kleding, truien etc. voor het paardrijden. Ik draag met paardrijden niet wat ik ook naar mijn werk aandoe

huppeltje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:38

retivi schreef:
Ik vind het vooral belangrijk dat het lekker zit, daarna komt de rest.
Wel heb ik veel natuurlijke tinten in mijn (rij)kleding. Dus het wordt nooit een regenboogkleurenfestijn.
Maar verder pak ik uit de kast wat schoon is!

Ik heb wel aparte kleding, truien etc. voor het paardrijden. Ik draag met paardrijden niet wat ik ook naar mijn werk aandoe

Hier hetzelfde.
Het moet vooral lekker zitten.

Nikki_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:46

Het maakt mi j echt niet uit in wat voor kleren in iemand rijd. Als het maar lekker zit en het prettig is om mee te rijden. Ik zelf heb gewoon een rijbroek aan en een oud vest of een trui in in de winter, in de zomer heb ik vaak gewoon een t-shirt aan.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:52

Ik ga sowieso niet de deur ook zonder make up. Zaten laatst te grappen op stal dat ik ook maar niet zonder make-up moest komen omdat dan mijn paard me niet meer zou herkennen :D. Verder heb ik wel vaak iets wat bij elkaar past. Springschoenen en mn broek. Of dekje en mn peesbeschermers. Maar soms ook helemaal. Ik vind dat mijn boven kleding niet te los moet zitten dit vind ik niet fijn en rond deze tijd het lekker warm moet zijn..!

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:56

eigenlijk maakt het me niet zo heel veel uit; 's winters warm en zomers koel :) maar ja, de helft van de dekjes dan ook gewoon gekregen, en als er dingen met korting zijn... ik heb toch liever een goed zadel haha *D
met sgw klopt het wel allemaal :o maar dan ben ik meestal ook bruin of blauw :p

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 15:24

Lekker zitten zit bij mij bij de mooi-heid in zeg maar. Als ik iets heel mooi vindt maar het zit niet lekker staat het me ook niet. :)

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 15:53

Maakt me niets uit gaat bij mij erom dat het functioneel is. Aangezien ik elke dag ook stallen uitmest, dus ook als ik rij..... zeg nou zelf er is geen enkel outfit die past bij stallen uitmesten zeker niet als je er mooi e netjes uit wil zien. Dat gaat me echt niet lukken hoor!

Sterker nog laatst vertelde iemand mij dat ik een mooi haltertouw heb. Blijkbaar een Anky...... was me nog helemaal niet opgevallen.

Vind setjes wel leuk! zeker voor een wedstrijd moet het wel kloppen allemaal.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 15:59

Ik ben ook zo'n tuthola van alles moet bij elkaar passen :o
Wij hebben 22 dekjes (:roll:) en dus altijd een dekje die bij mn kleren past haha. Ik heb er ook echt mijn nieuwe paardrijjas op gezocht.. Bij mn dekjes heb ik altijd wel bijpassende peesbeschermers. Achja ik vind het wel leuk, vind het ook vooral voor fotoshoots die ik soms weleens heb met mn vriendin errug leuk :)

belgikske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:14

het hoeft niet duur te zijn om er netjes bij te lopen.
maar ik kijk altijd wel dat het netjes is,het zit dan ook lekker.

kleren maken de man ......