Hoelang duurt het voordat een paard je (her)kent?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XNeLLeKe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:52

Als ik 's ochtends uit het raam gil; Nellekeeee! Dan krijg ik een schrille hoge hinnik terug en dit is eigenlijk altijd wel zo geweest. We zijn maatjes voor het leven, maar ik denk dat het ook komt door de wortel die ik altijd mee neem :')
Maar ik heb haar al drie jaar dus dat heeft er denk ik ook wel wat mee te maken. Ze herkent trouwens de motor van mijn moeders auto. Als ze in de middag op de wei staat en mijn moeder is even weg en komt terug staat ze ook altijd aan het hek :D

mika11

Re: Hoelang duurt het voordat een paard je (her)kent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 16:54

He wat leuk, zeg. Jij hebt de pony denk ik bij huis staan?
Nu ik er zelf ook meer op ga letten bij mijn paard, zie ik ook wel dat ze mij kent.
Zij toont het heel anders dan mijn vorige paard.
Ook met rijden merk ik dat ze steeds beter reageert op mijn stem.

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:57

Het hangt van het paard af hoe hij/zij reageert alstie je herkend, mijn pony kende ik al, ieder jaar op vakantie bij een stoeterij in frankrijk, en uiteindelijk hebben we hem gekocht, zag hem eerst 2 weken per jaar, en de eerste dag dat ik naar stal ging toen hij in NL was, gelijk hinnekte hij en herkende hij me,
en mijn vorrige verzorgpaard, de 2e dag dat ik er heen ging stond hij al hinnekend bij de staldeur toen k aan kwam lopen!

Het hangt helemaal van het paard af!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:57

Mijn paard herkende mij heel rap. Bij zijn vorige eigenaar was hij wel te vangen, als je met een papiertje stond te ritselen ofzo. Dat heb ik 'm dus even heul gauw afgeleerd, hij had snel door dat hij geen geintjes hoefde uithalen met het halsteren en uit de wei halen en nu gaat het eigenlijk meestal heel goed. Wat niet betekent dat hij het niet toch af en toe probeert, zo heb ik 'm zich eens achter een shetlander zien verstoppen: "hier vindt ze me noooooit" :=

En ook aan andere dingen kon je wel merken dat hij wist wie ik ben :j Vaak ziet hij mij al voordat ik heeeeeeeeeeeeemannetje! roep, en dan zie ik ook meteen aan hem in wat voor bui hij is.
Laatst bijgewerkt door Koper op 10-01-11 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:59

Bij mijn paard duurt het gemiddeld 1 wortel :+

lucille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:25

ik heb mijn paard nu 4 maanden en vanaf vorige maand kijkt hij meteen op zodra hij mn stem hoort.
ook komt hij naar me toe lopen in de wei.
en sinds kort geeft hij van die lieve zachte hinnikjes als hij me ziet.

hij zal me best leuk vinden maar ik denk toch ook dat de liefde door de maag gaat hoor. Hij krijgt van mij natuurlijk na het werk altijd zn appeltje enzo. :D

Wikiboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:38

Mijn pony herkende me al wel heel snel.
Als ik er dan aan kwam fietsen hinnikte ze.
Komt denk ik ook dat ik hem dan ga voeren.
Nu galopeert ze ook naar me toe <3

joeysgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:44

Mijn vp (ik doe em ook al 13 jaar hoor) herkent de auto waar ik in rijd, als ik uitstap wordt ik begroet met een hinnikje, of wanneer meneer nog op stal staat dan hinninkt hij wanneer ik de deur open doe.

Hij is wel een beetje van jij bent mijn meisje, dus wanneer vriend lief er bij komt staan wordt hij of a chago of b hij beukt mijn vriend opzij. Dit is overigens wel iets van afgelopen jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:28

Nicolletje schreef:
Bij mijn paard duurt het gemiddeld 1 wortel :+

:')
Bij [***] ook :D

Hij herkent me wel hoor, hij weet wie ik ben, wat de regels zijn en de verstandhoudingen.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:34

Mijn verzorgpaarden herkennen mij ook.
Ik verzorg/rij de haf 2 of 3x in de week.
Als hij mij ziet gaat tie meteen naar de uitgang van de paddock :j
En als ie niet wilt gaat tie snel achter andere paardjes schuilen die etter.. :+
De kwpn-er rij ik ook 2a3x in de week en die reageert ook meteen als ze me ziet.
Die is altijd super nieuwschierig en wilt altijd weten wat ik doe.
De kwpn-er rij ik 8 maanden en de haf 3 :j

Jaydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 22:57

De mijne heb ik nu ook 3 mnd en die hinnikte al na 1 maand !
Ik roep ook altijd even als ik er ben en hij kan me nog niet zien...misschien is het daarom ?

Roep altijd zijn naam op dezelfde manier, als ik dat nu op de wei doe komt ie ook gelijk *\o/*
Scheelt veel modderbaden voor mij :D

En idd...liefde gaat vrijwel altijd door de maag....dag baasje, appeltje ?

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 23:52

Ik vraag me af of me verzorgpaardje me herkend. Ze staat nu wel altijd als ze me hoort aankomen met haar hoofd richting de deur zeg maar (: dat deed ze volgens mij eerst nog niet toen ik haar niet reed (ik reed daar eerst een andere paardje)
De eigenaar zegt wel vaker dat ik nu al een redelijk goede band met haar opgebouwt heb voor de tijd dat ik haar nu verzorg. (sinds het einde zomer/begin herfst)
ik wacht nog op de dag dat ze begint te hinnikken als ik kom aangelopen (en dan niet met de gedachte ohh daar komt het eten haha) dat lijkt me echt lief (:

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 00:02

Bij die van ons een paar dagen, nog geen week iig. :D

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 13:15

Je ziet ook vaak, dat bij een nare of traumatische ervaring met een persoon, dat paard die persoon meteen zal herkennen, zelfs bij de 2e kennismaking.
Ze herkennen je volgens mij al na heel korte tijd, zeker als je een zware indruk nalaat

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:11

Al heel snel is mijn ervaring. Toen ik mijn paard kocht ben ik 4 keer wezen kijken bij de fokker (ook om te longeren, rijden, poetsen, etc.). Toen ze bij mij op stal kwam, voor haar voor het eerst in haar leven in een andere omgeving met heel veel nieuwe mensen en paarden, volgde ze me direct al overal waar ik ging. Ik kon duidelijk merken dat ik de enige was die ze al "kende" en dat ze zich daar uit angst eigenlijk een beetje aan vastklampte, niet omdat ze mij nou zo leuk vond.

Sinds ik haar ongeveer een half jaar heb hinnikt ze ook echt naar me als begroeting. Eerst was het vaak een harde brul, nu is het gewoon een gezellig hinnikje :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 19:20

Ik heb nu wel met mijn paard dat ik er steeds meer vertrouwd mee raak.
Als we bijv. gereden hebben kan ik haar gewoon buiten afzadelen en hoeven uitkrabben, zonder haar vast te zetten. Ze blijft ontspannen staan en laat mij m'n gang gaan.
Dat was in het begin niet zo.
Dus aan die dingen merk ik dat mijn paard mij ook steeds meer vertrouwd.

peerdekoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:37

Ik denk dat het verschilt per paard. Wij hebben onze merrie nu al meer dan 6 jaar en ze hinnikt echt bijna nooit. Alleen als je haar stal binnenkomt 's ochtends maakt ze een geluidje omdat ze naar buiten wil. Het kan er ook aan liggen dat ze niet goed kan hinniken (heel schor en moeizaam).

KautoStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:20

De paarden en pony's op de manege waar ik les heb, hebben ooit een snoepje van me gehad, en nu willen ze er natuurlijk elke week 1. als ik de stal binnen kom beginnen ze al zachtjes te hinneken. Sommigen beginnen zelfs tegen hun staldeur aan te schoppen. Ik vind het altijd lief om het te zien.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:24

ik vraag me hetzelfde af maar dan andersom.. als je een paard jaren (in mijn geval 10 jaar) hebt gehad, en dan door redenen moet verkopen, herkent hij je dan na jaren (in mijn geval 2,5 jaar) weer als je hem terug zou zien of vergeet een paard wie je bent?

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:24

Mijn paard hinnekt echt nooit :+
En hij doet naar anderen even lief als naar mij, maar toch merk ik wel dat hij weet wie ik ben, door alle dagelijkse 'rituelen' zeg maar (voetje geven in bepaalde volgorde, dan tilt hij zijn hoef al op, appel na het rijden, dan staat hij al te wachten, etc.

EstherBakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:41

Haha, ja elk paard is anders. En dat ze het niet laten merken, wil niet zeggen dat ze je niet herkennen! Mijn tante heeft een paard van jongs af aan helemaal zien opgroeien en daar altijd veel naar omgekeken, die hebben een band, dat is ongekend!

xBlondie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:16

Hinniken doet ie nooit maar mij.. blijft zelfs stug met zijn achterkant naar me toe staan als ik er aan kom. Draait zich pas om als ik de stal in kom pff haha, maar ik weet wel zeker dat ie me herkent. Moet wel. :P Ook al kom ik niet elke dag..

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:55

Ik heb geen eigen paard, maar de paarden die ik lease herkennen me (volgens mij) ook wel. Adda lease ik al 3,5 jaar en als ze mijn stem hoort kijkt ze altijd op en komt even kijken of ik eten voor d'r heb :D Qupido lease ik pas een half jaar, maar die weet ook al precies wanneer ik er ben. Hij staat tegenover Adda met een houten muur ertussen en als hij mijn stem hoort komt hij meteen bij die muur staan en probeert er overheen te kijken :D Ook als hij het dekseltje van het emmertje eraf hoort gaan gaat hij draaien in zijn stal omdat hij weet dat de muesli eraan komt :P

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:03

Yvttheid schreef:
Ik vraag me af of me verzorgpaardje me herkend. Ze staat nu wel altijd als ze me hoort aankomen met haar hoofd richting de deur zeg maar (: dat deed ze volgens mij eerst nog niet toen ik haar niet reed (ik reed daar eerst een andere paardje)
De eigenaar zegt wel vaker dat ik nu al een redelijk goede band met haar opgebouwt heb voor de tijd dat ik haar nu verzorg. (sinds het einde zomer/begin herfst)
ik wacht nog op de dag dat ze begint te hinnikken als ik kom aangelopen (en dan niet met de gedachte ohh daar komt het eten haha) dat lijkt me echt lief (:

probeer je daar niet teveel op te verheugen, sommige paarden zijn geen hinnikers. Mijn verzorgpaard ook niet, maar die komt wel meteen naar me toe als ik roep, als teken dat hij met me mee wil <3 Hinniken heeft ie nog nooit gedaan naar me, maar ook niet naar z'n eigenaar geloof ik :P

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 10:07

Volgens mij verschilt dat per paard.
Ik kom nu elke dag met een andere auto naar stal en het duurde zeker 2 weken voor mijn paarden door hadden dat die auto bij mij hoorde.
Daarintegen heb ik een tijdje een nieuw buurpaard gehad en hij had na 3 dagen al door dat ik 's avonds met worteltjes liep en hij hinnekte dus al harder dan mijn eigen paarden.