Anky niet naar EK!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 10:33

Het is toch een goede zaak dat Edward Gal nu ook ervaring op kan doen op een internationaal kampioenschap? Met het oog op de toekomst lijkt met dit wel heel goed eigenlijk.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 10:40

CGJ12"]
[quote="Zannekin schreef:
Vind dat nogal een rare uitvlucht. ........
Al die blessures... er raken daar wel opvallend veel paarden geblesseerd.

Daarmee insenueer je nogal wat.......blijbaar ben je niet op de hoogte

Neem van mij nu maar aan dat Salinero niet op 100% kan presteren en dus is het beter dat er een vervanger gaat!
[/quote]

En Krack?
Is niet insunueren maar constateren. Als ze zeggen dat beide paarden nu al geblesseerd zijn, ga ik ervan uit dat het niks met haar ongeval heeft te maken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 10:42

Zoals boven al aangetoont stonden er 2 combinaties boven Krack.
Jij weet heel goed wat intensief dekken met de spieren en gesteldheid van een hengt doet, Zannekin.
Dus jouw opmerking over Anky is niet terecht.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 10:46

Dat laatste verband heb ik niet gelegd, en is er ook niet.
Krack bedient waarschijnlijk geen merries meer omdat ie voor dit jaar al volledig "leeggedekt" is. Al die merries die geherinsemineerd moeten worden eisen nu hun tol........
die Krack brengt meer tijd op de bok door dan in de box..... Knipoog
Laatst bijgewerkt door CGJ12 op 06-08-03 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 10:46

Jazz is geen tweede reserve, daar doen ze niet aan. Na de laatste selectie wedstrijd in Breda kreeg Tineke te horen dat ze nergens meer op hoefde te rekenen en is Jazz gelijk op rust gegaan. Hij is dus niet doorgetrained en hoeft nu alleen maar te dekken, stappen en de paddock verkennen. Ik was op trainingsweek vlak na Breda, vandaar dat ik dat weet. Dus als er iemand nu nog uit valt, dan zijn er maar drie combinaties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 10:47

Heel jammer van Salinero en Anky. Maar zoals ik heb begrepen heeft hij een lichte blessure en ik weet dat daar in de top-sport geen enkel risico mee wordt gelopen in het belang van de gezondheid van het paard. Salinero is nog jong en moet nog zeker tot zijn 17de mee Lachen

Voor Edward vind ik het fantastisch dat hij mee zal rijden! Al krijgt hij het nu wel vreselijk druk want ook hij zal 2 jonge paarden presenteren in Verden.
Ik hoop en duim dat ze een super prestatie neer zullen zetten in Engeland [en ook in Verden] want ik weet dat ze in staat zijn dat te doen. Edward en Lingh blijven groeien en verbeteren, ze zijn echt een belofte voor de toekomst.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 10:47

Ik vind dat dekken geen uitvlucht. Al de paarden die Lisa Wilcox rijdt bv zitten zeer intensief in de dekdienst en presteren daarnaast ook (en daarvan kan je nu ook nog sperma krijgen).
Ik denk dat dekken eerder invloed heeft op de mentale toestand van een hengst. En dat daardoor vaak problemen ontstaan.

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:04

Zelfs al is het dekken geen uitvlucht, dan nog moet de combinatie geselecteerd worden. Anky was heel duidelijk alleen met Salinero bij het team, is deze geblesseerd, dan komt de reserve in actie (die is er tenslotte niet voor niets). Dus fijn voor Edward dat hij nu een kans krijgt, helaas voor Anky dat Salinero niet goed is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:15

Zannekin schreef:
Ik vind dat dekken geen uitvlucht

Zannekin jij bent nogal goed op de hoogte van de Duitse fokkerijen en thuis in de Trakehner fokkerij.
Bel eens b.v. met de Georg Hoogen in Kevelaer. Van zijn vader is de bekende uitspraak dat een hengst die frequent op een bok moet springen niet zomaar om te schakelen is (zonder pijn dus) naar het spiergebruik dat nodig is voor zware topsport.

Om CGJ aan te halen, de veel dekkende hengsten hebben het nu heel zwaar, omdat de hengstenhouders alles proberen om de probleemmerries nog drachtig te krijgen. Dus vers sperma, onverdund en noem maar op. Dat betekend niet 2 x per week springen maar iedere dag!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:18

...en als het moet 's morgens en 's avonds......

mijn merrie werd zelfs niet om de dag geinsemineerd met Krack, maar speciaal ELKE dag, omdat het zaad dermate zwak is, dat het anders wel heel moeilijk wordt om een Krack veulen te krijgen.

Krack heeft gewoon de pech dat ie slecht bevrucht. Relevant dekt duidelijk minder vaak.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:29

Relevant, Royal Diamond en de andere hengsten dekken dagelijks en je kan ook dagelijks sperma bekomen. Volgens mij dekken die toch ook echt wel evenveel merries.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:33

Krack gaat vaker op "herhaling"

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:36

Sorry offtopic, maar leuke discussie is dit geworden Knipoog. Beetje een vervolg van het topic op F&A over stermerries,...

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:42

CGJ12 schreef:
Krack gaat vaker op "herhaling"

Sorry, maar dagelijks dekken is dagelijks dekken voor een hengst. Hij bemoeit zich niet met het aantal porties. 2 keer per dag dekken denk ik niet dat aangewezen is bij minder vruchtbare hengsten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:44

Zannkin, wat bedoel je nu eigenlijk i.v.m. Anky, want daar ging dit topic over????

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:50

Ja zullen we ontopic blijven?
Het gaat hier om Salinero en Anky, niet om de blessure van Krack C en de eventuele reden van blessures ivm dekken. Daarvoor kan je op FA terecht.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:52

Zannekin schreef:
........ 2 keer per dag dekken denk ik niet dat aangewezen is bij minder vruchtbare hengsten.

Gebeurt wel. Zeker in het topseizoen.
Sommige hengsten leveren nu eenmaal meer porties per sprong dan andere. Krack C heeft gewoon de pech dat verdunning niet het beoogde resultaat geeft.

Bekijk jij maar eens je toegestuurde portie Krack C......

Ik heb trouwens ooit meegemaakt dat ik op zondag (na lang aandringen, want de hengst dekte niet op zondag, -in tegenstelling tot zijn baas denk ik-) een portie preferente hengst XYZ kreeg opgestuurd.....oh nee ik mocht het halen.......
Later even onder de micro gelegd: zo dood als een pier. Was zeker een week oud. ......
Even Jonkers van de hengstenbond gebeld.......

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:52

Je bericht kwam te laat Cody.......
Sorry

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 17:34

*zucht* jullie lopen allemaal te blaten maar niemand weet wat er echt aan de hand is, het verhaal doet de ronde dat krack al een week of vier door een bleussure niet meer op de bok komt, en over Salinero: ik weet dat iedereen hier Anky fan is, maar laten we reeel blijven, niet stilstaan met groeten, kont hoog in de enkelvoudige wissels, ongelijk voorbeen in piaff/passage, op een EK tel je dan gewoon niet mee en dat weet anky zelf als de beste, vind het top voor Edward zoals Jippie al zei goed voor de ervaring!

ps ook ik weet niet echt de reden die zal altijd wel in het midden blijven, net als wat Silvano nu had in Jerez

Luci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 17:45

Wouter24 schreef:
het verhaal doet de ronde dat krack al een week of vier door een bleussure niet meer op de bok komt

ik las eerst "niet meer op bokt komt" Haha! Zou een verslaving zo snel kunnen gaan?? Knipoog

(sorry beetje offtopic!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 17:50

Ik heb Krack in Nijmegen gezien en het is absoluut een geweldig paard. Maar Anky was geselecteerd met Salinero, niet met Krack, het is de combinatie die telt, niet de ruiter.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 21:43

Nou Wouter, is dat je mening over Salinero in het algemeen? Dan moet jij het niet echt betreuren dat Anky niet aanwezig is met hem op het EK,... Vind het nogal wat om dat zo neer te zetten,...

Als ik even vrij mag vertalen ? Jij zegt dus dat de reden dat Anky niet meerijdt niet met een (eventuele) blessure van Salinero te maken heeft maar met het feit dat ze met hem niet naar het EK wil omdat hij daar (nog) niet goed genoeg voor is? Please correct me if I am wrong!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 23:08

CGJ12 schreef:
Lingh kon nog wel eens akelig hoog gaan scoren, voorzover ie niet teveel fouten maakt in zijn series.

Dat ie hoog kan gaan scoren daar ben ik van overtuigd!
En wat betreft de zenuwen(fout gereden op NK)daar heeft ie nu een heuse mental coach voor in de arm genomen.
Zet em op!
Jullie kunnen het!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 09:29

Wouter24 schreef:
........ik weet dat iedereen hier Anky fan is.......

Fan is wat mij betreft een veeeeeeel te groot woord, ze rijdt heeeeel veel beter dan ik en heeft de dressuursport eindelijk het aanzien gegeven dat de sport verdient. Maar het is hoog tijd voor andere ruiters om ook een kans te gaan krijgen, en ik kijk met genoegen uit naar Edward Gal (waar ik zowiezo al liever naar kijk dan naar Anky Tong uitsteken ) en Lingh.....

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 15:06

Anoukie schreef:
Nou Wouter, is dat je mening over Salinero in het algemeen? Dan moet jij het niet echt betreuren dat Anky niet aanwezig is met hem op het EK,...

Idd ik betreur dat niet, het is fantastisch paard en denk dat het de nieuwe bonfire gaat worden, en anky vind ik ook top, maar op dit moment is het nog geen super combinatie, gewoon teveel fouten werden er gemaakt in Nijmegen en Breda.

En ik heb niet gezegd dat die niets mankeerd dat zal heus wel, maar ik gaf gewoon wat puntjes aan want misschien mede de oorzaak zou kunnen zijn.

Anky zit er ook niet op te wachten om het wegstreep resultaat te worden Lachen