Is er animo voor een binnen/buiten zet service?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Re: Is er animo voor een binnen/buiten zet service?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:21

Onderling op stal zou ik zoiets prima vinden maar iemand van buitenaf niet. Klinkt aantrekkelijk, maar zou iemand die ik niet ken niet bij mijn pony vertrouwen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:24

Ik denk wel dat het voor ons aantrekkelijk zou zijn, mits er goede afspraken te maken zijn en de persoon me als persoon ook ligt en het klikt met onze tinker. Daar zouden we toch wel wat voor voer hebben omdat er daardoor meer mogelijkheden met een eigen stukje wei.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:45

Voor mij zou het ook iets zijn, maar dan puur voor noodgevallen, omdat ik niemand achter de hand heb voor als ik eens écht ziek ben. En dat zal gelden voor meer mensen die niet op een pensionstal staan, zoals al is aangegeven.

Het is natuurlijk ook een mogelijkheid om met een groep mensen die in dezelfde omgeving wonen, een soort 'hulp-netwerk' op te richten, dus niets commercieels. Lijkt mij bijzonder handig, vooral omdat er voor zover ik weet hier in de omgeving niet zo'n bedrijf zit als dat van veulen84 of de TS.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:44

Ik had er toevallig laatst met een stalgenoot over, dat het ons makkelijk leek als er iemand de paarden binnen en buiten zou zetten, omdat het voor ins neit altijd lekker uitkomt.
Maar als ik het financieel ga berekenen, dan kan ik net zo goed volpension blijven staan.
En als het voor af en toe is, bv met een vakantie oid, dan vraag ik net zo lief iemand uit de kennisen kring.
Maar Het zou wel makkelijk zijn om zoiets in de buurt te hebben voor als er echt niemand kan, maar dan zou ik wel van te voren zeker moeten weten dat diegene echt goed met paarden om kan gaan.

o0loveFly0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:45

Ik vraag liever aan mensen die ik ken of ze mijn paard buiten kunnen zetten als me dat zelf niet lukt. Ik zou liever niet zomaar een vreemde mijn paard buiten laten zetten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 01:06

Er kan best vraag naar zijn hoor als er wederzijds vertrouwen opgebouwd kan worden :)

Probleem is wel dat het voor jezelf wel de moeite waard moet zijn qua opbrengsten , maar voor de eigenaars van de paarden wordt het dan alweer snel vrij duur.

Stel dat je elke ochtend vroeg 10 km moet rijden om 2 paarden te voeren , water bijvullen en buiten te zetten....en je wilt dat voor een flutbedragje van 5 euro doen , dan kost zoiets per maand al 150 euro.

En eerlijk gezegd kan ik me voorstellen dat het voor jezelf de moeite niet waard is voor die 5 euro , dus dan wordt het nog duurder voor de eigenaar. Dat is best een drempel :)

Daarbij dan ook dat de meeste paarden nogal onopgevoede blagen zijn :o
Moet je wel zin in hebben om met van die onopgevoedde bokken te gaan wandelen :P

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:26

Veulen84 schreef:
Amy ik ben een tijdje terug nogal vervelend gestalkt. Ben wat voorzichtiger geworden met bepaalde gegevens online zetten. Mijn opleidingen kun je wel terug vinden op de site. Alleen geen dingen meer waaruit je kan opmaken waar ik woon. Ben me lettelijk naar geschrokken over de dingen die me vertelt werden en het feit dat me familie er bij betrokken raakte.

Summier is trouwens niet de reactie die ik normaal krijg. Overvloedig, duidelijk, doelgericht meer. Enige wat me klanten zeggen te missen is reactie van en ervaringen van klanten. Die ben ik dus nu aan het verzamelen. Dien komen met 2 weekjes er op te staan

Ochjemig, das behoorlijk pittig...maar aan een KvK, kan je daaraan je adres zien? Kijk, dat het voor mij een drempel is, wil niet voor andere mensen zeggen dat het zo is he, wellicht kan het hun niks schelen dat er geen KvK bekend is, of verzekeringen..en met summier bedoel ik de algemene voorwaarden. Persoonlijk zou ik die wat steviger opstellen, meer juridisch. Kan ook een drempel betekenen...maar dan sta je wel stevig in je schoenen als bv een paard losbreekt, noem maar wat geks en in een kruiwagen duikt, zwaar gewond raakt etcetc..

De prijzen zijn leuk haalbaar..tenzij je niet dagelijks gebruik hoeft te maken van het aanbod ;)
Als ik denk aan onze verhuizing eerdaags, waar we 2 uur verderop gaan wonen en dus niet heen en weer kunnen rijden om de paarden te verzorgen..ai, reken maar uit..
Andersom is net net zo voor jou of de TS, jullie zijn er ook tijd aan kwijt en dan wil je er wel een rendabel inkomen uit hebben..als ik al kijk naar ons, half uur bezig 1 weide te mesten en het zijn er 2, dan de waterbakken nog vullen, wat sjouwen met emmers betekend en pompen, voeren, waar de oude merrie al 40 minuten over doet....kan je niet maar met een euro of 15 aankomen..maar meer is niet haalbaar voor ons als het een week lang nodig is en minder is weer niet haalbaar voor jullie.

Moeilijk, want vind het een erg puik plan, ideaal zelfs !

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:36

Ik zou eigenlijk niet weten waarom niet...

Als je een paard op een pensionstal zet en daar word hij voor je buiten gezet, is die persoon in het begin ook nog onbekend voor je.

Wij hebben ons paard op een pensionstal staan, de eigenaar van de stal heeft totaal geen verstand van paarden, en gevoerd word er alleen 's ochtends.
Maar ons paard staat dus wel 20 kilometer van ons af en dat is niet altijd prettig... als we een keer niet kunnen dan staat ons paard dag en nacht zonder toezicht, op de voerbeurd van een stalgenoot na.

Het zou dus wel handig zijn als iemand op slechte dagen even een kijkje kan nemen bij haar :)

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:45

een horse-sitter ken ik. je weet wel... iemand die je paard komt voeren en verzorgen als jij op vakantie gaat, maar vraag me af of er echt nood is aan iemand die je paard voor je buiten laat.
ik denk dat de meeste mensen die hier geen tijd voor hebben inderdaad gewoon vol pension gestald staan.
en als er al animo voor is, dan vrees ik dat je erg veel zult mogen rondrijden naar verschillende plekjes terwijl je er maar een klein bedragje per paard voor kan vragen. zeg nu zelf, niemand gaat ff 10€ per dag betalen om de paarden te laten buitenzetten...

edit: om over aansprakelijkheid bij ongevallen nog maar te zwijgen!

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:54

Voor 'normaal' zou ik hier geen gebruik van maken, dan wilt mijn vader namelijk altijd wel helpen. Maar in de vakantie lijkt dit me wel fijn!

wiljemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:00

Ik zou er zeker interesse in hebben. Zulke service heb je in deze omgeving niet zoveel. Bij ons is het ieder voorzich wat op het moment resulteerd dat ie pas buiten komt als ik er na werk ben.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:15

Amy77 schreef:
De prijzen zijn leuk haalbaar..tenzij je niet dagelijks gebruik hoeft te maken van het aanbod ;)
Als ik denk aan onze verhuizing eerdaags, waar we 2 uur verderop gaan wonen en dus niet heen en weer kunnen rijden om de paarden te verzorgen..ai, reken maar uit..
Andersom is net net zo voor jou of de TS, jullie zijn er ook tijd aan kwijt en dan wil je er wel een rendabel inkomen uit hebben..als ik al kijk naar ons, half uur bezig 1 weide te mesten en het zijn er 2, dan de waterbakken nog vullen, wat sjouwen met emmers betekend en pompen, voeren, waar de oude merrie al 40 minuten over doet....kan je niet maar met een euro of 15 aankomen..maar meer is niet haalbaar voor ons als het een week lang nodig is en minder is weer niet haalbaar voor jullie.

Moeilijk, want vind het een erg puik plan, ideaal zelfs !

Aansprakelijkheid is een grote manco inderdaad. Je kunt je niet zo goed verzekeren wanneer je mat een paard van een ander bezig bent. Maar ongelukken kunnen ook gebeuren als je stalgenoot / bijrijder / moeder er mee aan de loop gaat. Maar ik geef toe, ik heb wel eens een paard geweigerd. Ik zag me met dat paard al echt verongelukken. Dan vind ik het geen goed idee.
Maar bij stal uitmesten of water geven kan er niet zo heel veel gebeuren.

Weetje, als je iets heel vaak doet dan krijg je er ook een soort van handigheid in. Bv: merrie voeren ondertussen weides schoonmaken, waterbakken vullen. Ik zou dat binnen een uur moeten redden. Dan zou dat neerkomen op 25 euro. Tenzij de weides echt kilometers groot zijn.

Mij kost het dan een uur, jou kost het dan 5 uur. Kun je de tijd missen is dan ook de vraag.

Citaat:
een horse-sitter ken ik. je weet wel... iemand die je paard komt voeren en verzorgen als jij op vakantie gaat, maar vraag me af of er echt nood is aan iemand die je paard voor je buiten laat.
ik denk dat de meeste mensen die hier geen tijd voor hebben inderdaad gewoon vol pension gestald staan.
en als er al animo voor is, dan vrees ik dat je erg veel zult mogen rondrijden naar verschillende plekjes terwijl je er maar een klein bedragje per paard voor kan vragen. zeg nu zelf, niemand gaat ff 10€ per dag betalen om de paarden te laten buitenzetten...

Vakanties doe ik ook. Maar voor veel mensen is het het geld waard om bv toch 's ochtends de paarden op een vaste tijd in de wei te hebben zonder te moeten vertrouwen op stalgenoten. In mijn regio is het ook nog is zo dat vol-pension vaak betekend maximaal een paar uurtjes op de wei in de zomer. En soms zelfs helemaal niet. Als je rekent kan het je soms geen geld opleveren. Maar wel je paard 5 of 6x per week weidegang.