Plassen na rijden, goed?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:55

Dan is die van mij gek :+

Die plast onder het rijden, op de stenen. Gewoon letterlijk overal als hij moet!

Ik beloon hem wel altijd daarna, ik loop toch ook liever niet met een volle blaas :+

petitparis

Re: Plassen na rijden, goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:59

@ liess: wees blij. niets zo vervelend als een paard dat dringend moet plassen, maar niet wil of kan omdat er geen strostal voorzien is op wedstrijd...

de mijn houdt helaas ook op op wedstrijd en reageert dan heel geprikkeld op m'n benen en gaat stuiteren en dan kom je thuis en gaat die luid kreunend staan plassen...

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:17

Die van mij plast regelmatig gewoon tijdens een buitenrit, maar dan gelukkig wel op het gras! :)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 10:35

Haha, ik moet lachen om de Google-ads;
Goedkope kattenbakvulling en Stop nu met broekplassen :+

Mijn paard plast graag in mul zand. Als we buitenrijden en we hebben een tijdje een wat harder pad gehad, dan wil hij nog wel eens stoppen bij mul zand om uitgebreid te gaan plassen. Het liefste ook nog een beetje heuvelop. Ik ken ook paarden die liever op gras plassen.
Ik beloon hem wel voor het plassen. Bij onze eerste lange rit heeft hij niet geplast onderweg. Toen we aankwamen op stal en ik de singel los deed, plaste hij de hele poetsplaats onder. Een van de volgende ritten durfde hij wel en toen heb ik hem daar ook voor beloond.
Overigens stopt hij gerust als we in volle galop een bergje opgaan om halverwege uitgebreid te gaan staan plassen :+

Brillant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 10:49

mijn vorige pony plaste altijd onder het rijden. Soms wel 2 keer maar als ze dan geen zin had om te rijden ging ze gewoon staan alsof ze moest plassen en dan kreeg ik ze bijna niet meer vooruit. Ik heb een keer gehad dat ik een proef ging rijden en ze alleen maar bleef staan of achteruit ging :n
Mijn nieuwe pony plast ook meestal na het rijden in z'n stal. Op het begin plaste hij ook alleen in z'n stal nu voortaan ook in de wei, anders moet ie t soms zo lang ophouden :P

SilverViper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 10:58

hier ook niet anders, zodra ik mijn pony op stal zet na het rijden, kijken in de bak voor wat lekkers en dan direct gaan plassen.
Maar tijdens het rijden doet hij het ook gewoon, meestal op een lange buiten rit, en netjes in de berm, best grappig eigelijk, ben je lekker aan het stappen buiten, staat hij ineens zonder pardon stil en zakt van achter een beetje in, staart hoog in de lucht en plassen maar haha. Soms net een hond dan haha aah, arme pown, mijn teefje ging dan ineens uit het niets gelijk zitten plassen. Zo ook mijn pown

Karen1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 11:00

Als je gaat rijden, dan zet je je paard aan het werk. Spieren moeten werken enz. Dit zorgt ervoor dat zijn lichaam afvalstoffen gaat afscheiden en die komen eruit bij het plassen en poepen. Heel logisch dus dat hij gaat plassen na het rijden! En eigen stal is toch altijd het fijnst! Die van mij doet het ook altijd (merrie)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 11:01

Ibbel schreef:
Heeft niets met goed of slecht te maken. Als een paard (of mens) moet, dan moet-ie.
Als jij rijdt, kan hij niet zo makkelijk plassen als-ie moet, omdat jij op z'n rug zit. Je zou het eerder als gebrek van vertrouwen in jou kunnen zien dat-ie niet durft te plassen tijdens het rijden. Of een gebrek aan jouw opmerkingsvermogen te merken aan z'n manier van lopen dat-ie moet plassen, en 'm daar de gelegenheid voor geven.

Wat een kul zeg.
Mijn paard plast altijd na het rijden, loopt zijn stal in, draait een rondje en plast. Volgens jou heb ik mijn paard dus niet goed aangevoeld en moest ie tijdens het rijden al. Ik rij ook heel veel buiten met mijn paard en he :)* daar plast ie wel tijdens het rijden.

Sommige paarden plassen nou eenmaal niet makkelijk met iemand op de rug, vinden het vervelend.

Bij mijn paard heb ik ook het idee dat het een beetje zijn stal markeren is, even zijn eigen geur er aan hangen. Met name in een schone stal weet ie niet hoe snel ie moet plassen :D
En na het rijden inderdaad ontspannen.

xChanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 14:59

Een paardje die ik reed deed het juist altijd voor het rijden. :o

depbl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 15:02

Mijn merrie doet dat ook.
Het is met haar zelfs zo erg dat als ik op wedstrijd ga ze in mijn laatste proef echt super traag wordt omdat ze moet plassen. Heel vervelend en ze plast ook echt alleen in haar eigen stal.
Ik heb al van alles geprobeert dus de gouden tip is van harte welkom!

Groetjes,

Esther

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 15:06

mijn paard plast ook altyd standaard na het ryden.
maar mn paard plast ook elke ochtend zogauw hy me ziet.. weet nooit zo goed of dit iets betekent?

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 15:28

Mijn vorige paard (een ruin) plaste áltijd als hij in zijn stal kwam. Nu rijd ik een hengst en die plast ook altijd na het rijden. Eerst rollen dan plassen (soms andersom, de smeerkees). Volgens mij is het gewoon terretorium gedrag. Die hengst moet ook altijd een keer schijten als hij in de bak komt. en dat doen hengsten nu eenmaal als ze merriestront ruiken

lara_emma_XD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 15:38

raar dat doen geen van onze pony's

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 15:42

Je kunt je paard ook leren te plassen tijdens het rijden. Wel zo handig als je een tijdje gaat rijden.

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:53

Ok maar wat is volgens jullie dan de reden dat mn paard plast zogauw hy me ziet?

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:56

Misschien wordt ie opgewonden van je? ;)

esther_X_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:57

jep, dat doet de mijne ook meestal.
niks bijzonders aan hoor ;)

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:57

Ja weet t ook niet.. ik vraag me af of het net zoals by honden is als ze heeeel bly zyn??

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:00

Ik heb zelf als ik druk ergens mee bezig ben dat ik dan niet goed merk dat ik moet plassen, als ik dan ontspan of ik ben weer thuis dan moet ik ineens heel nodig. Misschien is dat bij paarden ook zo, dat als ze aan het rijden zijn, zo geconcentreerd zijn dat ze even niet merken dat ze moeten plassen.