Ik zou die iets te kleine nemen, ze 'rekken' vanzelf uit.
De maten bij de verschillende modellen GPA liggen wel erg verschillend. Zo is mijn GPA Carbon is maat 59, mijn speedair maat 57 en die zou zelfs nog wel een maatje kleiner hebben gekund.
meloen123
Geplaatst: 05-10-17 19:57
Ik weet dat dit al een heel oud topic is maar wou d'r toch nog iets over kwijt.. ik heb een paar maanden geleden een gpa gekocht, (redelijk nieuw model) omdat ik met mijn vorige cap ben gevallen en een zware hersenschudding had dus ik voelde mij veiliger bij het iddee dat ik echt een goede cap op had. Ik ben speciaal naar een winkel gegaan voor extra advies en om de perfecte cap te zoeken alles was eig te groot of te klein of te smal vanboven te breed vanonder altijd iets uiteindelijk maat 57 genomen, in de winkel zat hij heel goed echt heerlijke cap. Na een maand of 2 ong begint hij meteen vrij groot te worden en precies uit te rekken. Maar ik negeerde dat een beetje, nu ben ik een paar dagen geleden met mijn paard door de sprong gevlogen paard met hoofd eerst de grond op uiteindelijk helemaal plat op zijn zij ik vlieg over mijn paard op mijn hoofd/nek en dan zo door gevallen op mijn rug. Best een erge val dus (had m'n nek kunnen breken) mijn paard is gelukkig volledig oké maar wat blijkt? Mijn splinternieuwe GPA valt gewoon achter mijn hoofd uit tijdens de val dus in de lucht het klipje bleef wel nog vast dus hij hing gewoon nog aan mijn nek tijdens de val (lekker veilig dus ) ik ben dus helemaal niet zo tevreden
Mijn vriendin heeft ook een GPA welke ook te groot is geworden