Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Splendesco schreef:Nee dat klopt, maar aangezien TS word aangeraden om met spoortje te gaan rijden door haar instructrice, zal ze denk ik eerder naar haar instructrice luisteren dan naar bokkers die zeggen dat een spoortje niet bedoeld is om je paard mee naar voren te prikken.
Ambrasoft schreef:Inderdaad Sodeletuut. TS, ik heb ook een ontzettend slome pony en heb ook naar de sporen gegrepen een tijdje terug.. Maar, niet doen! Mijn pony werd er niet beter van, ja ze ging wat vooruit, maar als ik de sporen eraf haalde gebeurde er helemaal niets. Ik heb ze sinds dien dus niet meer aangeraakt en ben gewoon zonder heel hard gaan oefenen.
Veel overgangen rijden, het rijden lekker afwisselen, niet te lang rijden, noem maar op.
We zijn al heel veel vooruit gegaan!
Hyposjuhhh schreef:Splendesco schreef:Nee dat klopt, maar aangezien TS word aangeraden om met spoortje te gaan rijden door haar instructrice, zal ze denk ik eerder naar haar instructrice luisteren dan naar bokkers die zeggen dat een spoortje niet bedoeld is om je paard mee naar voren te prikken.
Dat is helemaal waar! Als we het er al niet mee eens zijn dat ze met sporen gaat rijden kunnen we er op zijn minst toch voor zorgen dat ze met vriendelijke spoortjes rijd ipv dat te blijven roepen. Beeld jezelf is zo'n situatie in, je kiest toch voor je instructrice, en niet voor mensen op bokt die je niet eens kent?
Ik denk ook dat kleine knopjes het beste zijn om te beginnen