sporen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Re: sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:34

Als dat gebeurd moet je helemaal niet met sporen gaan rijden omdat je er dan blijkbaar niet mee om kunt gaan :roll:.

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 09:07

The1AndOnly schreef:
DB_CARTAGO schreef:
Men verzorgpony is momenteel nogal moeilijk En durft omhoog te komen , ook om hem beter vooruit te krijgen.

Waarom komt hij omhoog?
Waarom is hij niet aan het been?

Ga eerst eens uitzoeken waarom je pony op deze manier reageerd. Daarnaast zou ik eens met de eigenaar van de pony gaan praten. Want misschien willen die wel niet dat je met sporen gaat rijden!

ik ga echt niet zonder toesteming zonder sporen rijden. het was zelfs de eigenaar die mij dat adviseerde.

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 09:13

Suus_ schreef:
Als dat gebeurd moet je helemaal niet met sporen gaan rijden omdat je er dan blijkbaar niet mee om kunt gaan :roll:.

sorry, maar je weet helemaal niet hoe die pony is en vanaf een bepaalde klasse dressuur moet je ook met sporen rijden en op de zweep reageerd die heel goed maar als die omhoog komt reageert die niet op de zweep. maar de instructrice en eigenaar zeggen het juist ik vind het zelf ook niet leuk maar ze zeggen beiden dat het het beste is . ik vind met spoortjes rijden ook niet de juiste oplossing want ik vind het gemeen

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 10:31

Sorry, maar je weet blijkbaar niet op wie ik reageerde.

Op degene die zei dat je langere/scherpere spoortjes moest gebruiken als hij niet meer op de kortere reageerd.... Ik neem aan dat je het dan met mijn reactie eens bent :+

Spoortjes zijn niet gemeen als je er mee om kunt gaan.... spoortjes zijn een heel fijn hulpmiddel om mee te corrigeren (zie ik liever dan een zweep) en om de kleinste knopjes mee in te drukken..

Kiiimy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:08

waarom zou het geen goede reden zijn? als je een goede houding hebt en beenligging mag je nog sporen aanhebben daarom raken ze je paard nog niet ;)
ik rijd met gewone bolletjes , de reden waarom is simpel, ik heb ze niet echt nodig om hem vooruit te krijgen enz ik kan makkelijk zonder
maar ik weet dat als ik ga springen zonder sporen hij superhard van mij gaat profiteren en dus pogingen doen tot weigeren en simpelweg belachelijk doen,
en ik hoef hier geen commentaar op want ik ken mijn paard nog altijd het beste dus ik weet wat een koppigaard hij is, ik weet wat ik doe ;)

Channiey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:18

een heel klein knopspoortje.
Maar als je geen spoortje nodig hebt dan zou ik niet met een spoortje gaan rijden.

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 17:32

Suus_ schreef:
Sorry, maar je weet blijkbaar niet op wie ik reageerde.

Op degene die zei dat je langere/scherpere spoortjes moest gebruiken als hij niet meer op de kortere reageerd.... Ik neem aan dat je het dan met mijn reactie eens bent :+

Spoortjes zijn niet gemeen als je er mee om kunt gaan.... spoortjes zijn een heel fijn hulpmiddel om mee te corrigeren (zie ik liever dan een zweep) en om de kleinste knopjes mee in te drukken..

ah okee ik heb de ^spoortjes waarmee ik wil gaan rijden gekocht. En ze bevallen me hij reageerd heel braaf op alles wat ik vraag ik moet maar minuscule hulpen geven en hij luisterd braaf. Hij loopt zelfs mooi aan den teugel ik weet belange niet hoe ik dat geflikt heb
XD!!!

grtjs demi