Groot probleem, help!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:05

die van mij is 1.62. Gaat ook niet staan steigeren of iets, maar vertoond gewoon diva gedrag.
( Moet ze toch ergens proberen als dat bij mij niet geaccepteerd wordt)

TS, wat doet hij als je hem buiten laat staan en hem pas binnenhaalt wanneer hij zich gedraagd?

aerdenhout1

Re: Groot probleem, help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:17

Nogal een verschil, een van 1.20 of een van 1.62!

Maar ik zou echt de hengsten ketting eraan gooien. Als je dat 2 of 3 keer op de juiste manier doet, is het probleem meestal over.
Vooral niet vergeten om uitbundig te belonen als hij braaf is!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:21

Citaat:
Nogal een verschil, een van 1.20 of een van 1.62!

Maar ik zou echt de hengsten ketting eraan gooien. Als je dat 2 of 3 keer op de juiste manier doet, is het probleem meestal over. Vooral niet vergeten om uitbundig te belonen als hij braaf is!

opzich...Toch hoor je vaak dat die kleintjes "lastiger" doen dan grote dieren.
En TS ik denk dat dit ook nog wel een hele goede tip is, die van de hengstenketting

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:26

Kleintjes zijn sneller, dat is absoluut waar, dus je moet wel goed opletten als die iets uit willen vreten.
Maar een pony van zeg, 250 kilo of een paard van 450 is toch wel een groot verschil kan ik je vertellen.
Het is meestal niet de hoogte, maar het gewicht waar wij als mens zo weinig tegen in kunnen brengen.

alexmeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:51

Hey !
Mijn jong paardje staat dag en nacht op de weide met een stal, enkel met sneeuw gaat hij echt naar binnen, zo zijn ze rustig en kunnen ze goed opgroeien.
Hij staat wel met een dominant paardje, want die van mij had ook zoveel noten op zijn zang, hij is nu al wat rustiger !
Groetjes

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 21:01

Het is idd die kleine uit mn profiel :D Woeste hengst hihi.

Het gaat gelukkig al een stuk beter, ik denk dat ie zn dag niet had oid.. Ik vraag vaak even aan degenen die de paarden buitenzetten hoe hij zich gedroeg, maar de laatste tijd niks meer gehoord van vervelend gedrag oid..

Overigens is het inderdaad de bedoeling dat hij in de toekomst voor nageslacht gaat zorgen (mits hij fatsoenlijk presteert op de keuringen), tegen de tijd dat we daar aan toe zijn ben ik van plan iig een merrie aan te schaffen die bij hem past, en dan zien we wel wat er uit komt :) Omdat hij verder echt megabraaf is zie ik ook geen reden om hem om hengstengedrag te laten castreren... T is er alleen eentje met een behoorlijk karakter en daar moet je weg mee weten, denk ook dat dat zo nu en dan hetgene is wat problemen geeft.. Al moet hij natuurlijk wel gewoon door iedereen te hanteren zijn, karakter of niet :+

We gaan binnenkort verhuizen naar een veeeel kleinere stal waar de mensen wat meer tijd hebben om hem aan te pakken (sta nu op een hele grote stal en kan me dan voorstellen dat je als medewerker meer te doen hebt dan uitvogelen hoe je een pony het beste probleemloos buiten kunt zetten) en waar nog 2 jonge hengsten staan, dus de pensionhoudster heeft daar de nodige ervaring mee (is een fokster met eigen hengsten). Denk dat dat, plus het feit dat t kleinschaliger en dus rustiger is, ook een hoop zal helpen :)

Bedankt voor het meedenken iig! Hengstenketting vind ik nog niet echt nodig omdat het bij 1x is gebleven met het extremere gedrag, voor de rest is het vooral staking (dus zn stal niet in willen). Heb zelf nog steeds geen last met hem, ook niet als er merries langslopen, dus ik denk dat het allemaal mee zal vallen..

lmloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:26

heey,
gedrag van biscuit is bij mij met buiten zetten over hoor.. tenminste ik heb er geen last meer van!
Het enigste is idd, dat biscuit als eerste de stal uitwil en dan even wat drukker is. maar thats all.
k denk dat t gewoon een periode was ofzo,
want dit gedrag had mijn pony in t begin ook:P misschien dat ie gewoon nu weet wat ie mag doen ofzo..
Maar je gaat dus naar een andere stal? Waar ga je heen?