Dit is mijn pony (tis helaas niet heel duidelijk zichtbaar, maar heb zo gauw niks duidelijkers...)
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Liesje89 schreef:Onze Florencio ruin heeft ook 1 zo'n oog. Liefste paard van stalOnzin dus.
een andere merrie van ons heeft wel bruine ogen wit omrandt en dat ziet er idd wel wat 'hysterisch' uit, maar tis ook een vreselijk braaf paard.GRANDEUR schreef:Nou het lijkt mij sterk dat elk paard met 'mensenogen' stout is, maar ik moet wel eerlijk toegeven
dat de 2 paarden die ik ken met 'mensenogen' allebei echt draken zijn. Ze zijn dominant, alles behalve werkwillig
en zetten regelmatig hun schattige tandjes is de zijdezachte huidjes van hun baasjes!
Het kan toeval zijn, maar t valt wel op!
Brainless schreef:Volgens mijn opa gaat het ook niet om paarden die altijd wit om de ogen hebben (mensenoog) maar om paarden die (te) snel het oogwit laten zien.
Dus om paarden die zich snel heel kwaad maken om iets kleins.
Circel schreef:daarom is het dus een stom fabeltje.
paarden laten wit zien bij angst of pijn of boosheid, dus paarden die gewoon zo gebouwd zijn zullen wel altijd boos of angstig zijn.
onzin natuurlijk. sommigen hebben het gewoon, vooral diegene met een grote witte bles
dianaw33 schreef:Citaat:dat zou dan betekenen dat mijn haflinger beau bijna altijd bang is. Onzin.
ik zie hier een opgewekte blije poown
nee, dat betekent dat je het niet goed gelezen hebt, bij paarden die altijd oogwit vertonen is het altijd een pigmenteringsoorzaak..

idefix4 schreef:Is het nou wit óm de ogen of wit om de irissen? Bij de mijne zit het in de ogen. Bij zwart geboren schimmels is het ook vaak voor fokkers duidelijk dat de zwarte niet zwart blijft, maar wit wordt.