Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
janajacobs schreef:kvika schreef:Sorry, hoe doet een paard vies tegen je?
Ik vindt het apart dat een organisatie als deze jouw als 14 jarige zo een paard meegeven? verkopen?
Ik zou wat lessen nemen in omgaan met paarden. met lichaamshouding kun je een hoop duidelijk maken bij een paard, dus ook als jouw houding niet sterk overkomt kan een paard dit snel oppikken.
zou je dit paard niet beter terug kunnen geven, en er eentje mee nemen die wat makkelijker is. ( als die daar al bestaan, verwaarloosde paarden hebben toch het een en ander mee gemaakt en zijn vaak niet de makkelijkste.
succes
hij komt met zijn oren plat op mij afgelopen en loopt mij gewoon omver als ik nie aan de kant ga, durf ook te stampen op mij, maar normaal ging ik heel veel hulp krijgen van de eigenaars vn de paarden waar mijn paardje bij staat, helaas komen zij hun afspraken niet echt nzo.
hij is nooit verwaarloosd geweest.
stuur anders ff pb dan kan ik het zo uitleggen.
( of je vertrouwen terug krijgen ) anneiskool schreef:Ik denk je wel sowieso moet oppassen en misschien wel een gespeciaaliseert (hoe je dat schrijft) iemand nodig? hebt. \
Maar ik denk dat je zelf, als je durft gewoon de wei in meot gaan en zelf heel dominand gaan doen. Heel zelfverzekerd en laat merken dat ze je niks kan maken, (neem voor de veiligheid even een zweepje ofzo mee, maar voor je eigen veiligheid) Anders zou je ene join-up kunnen doen, maar ze zeggen dat dat door een deskundige moet wroden gedaan omdat het heel veel inpact heeft op het paard. Maar je kan het zelf ook gewoon doen, als je maar weet hoe.
Hier is een filmpej van een join-up: ik weet niet of je geïtereseert bent.
http://www.youtube.com/watch?v=9Dx91mH2voo
De TS geeft aan dat het paardje is terug gegaan. Goede keuze! En ik vind je juist helemaal geen penny hoor! Je gaf aan heel serieus te zijn, hulp te willen zoeken, en nu de keuze durft te maken om het paardje terug te brengen.
janajacobs schreef:voor degene die dit topic gevolgde hebben, morgen komen ze t'beau halen
kvika schreef:Sorry, hoe doet een paard vies tegen je?
Ik vindt het apart dat een organisatie als deze jouw als 14 jarige zo een paard meegeven? verkopen?
Ik zou wat lessen nemen in omgaan met paarden. met lichaamshouding kun je een hoop duidelijk maken bij een paard, dus ook als jouw houding niet sterk overkomt kan een paard dit snel oppikken.
zou je dit paard niet beter terug kunnen geven, en er eentje mee nemen die wat makkelijker is. ( als die daar al bestaan, verwaarloosde paarden hebben toch het een en ander mee gemaakt en zijn vaak niet de makkelijkste.
succes