help! ik weet niet meer wat ik moet doen ;(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cooper4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 12:45

Ik snap het allemaal wel, ik ben geen pennymeisje hoor, echt niet,
mijn paard zijn verleden is dat ie tot zijn 9 jaar bij zijn mama op de wei heeft gestaan en daardoor nooit iets geleerd heeft, in het begin ging het wel goed ivm met het aanvallen, maar hij is weer helemaal aan het terugvallen in zijn slechte gewoontes, ik heb gewoon schrik gepakt daardoor en vele mensen zeggen dat als ik schrik heb dat hij gaat beseffen dat hij de sterkste is en dan is alles om zeep en dat wil ik niet, ik zou hem dolgraag houden want hij betekent wel veel voor me, maar ik weet dat het de beste keuze is om hem terug te doen...

IrmaChampion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:11

Ik praat nu over mijn ervaring, dus ik weet niet of dit bij jouw paard werkt misschien is het zelfs gevaarlijk :s
Eerst moet je voor jezelf kijken, ga ik ervoor of neemt mijn angst de leiding want als je met dit begint zou ik doorgaan en je niet terug trekken.
Belangerijk: Ookal ben je bang je moet gwn iederedag een tijdje hetzelfde doen je kan er geen 3dagen tussenlaten bevoorbeeld.

Dus, Je gaat naar zijn wei en gaat (uit de wei) aan het hek staan. Als hij je dan al aanvalt kan hij toch niet aan je eig.
Dus je blijft stil staan en negeerd zijn gedrag. als hij bij je blijft staan en je ziet dat zijn 'woede' weg gaat praat je met hem en raak je hem zachtjes aan , stel hem gerust.
Als dat iedere dag goed gaat kun je als je klaar bent in de wei gaan. (Misschien wel iemand die jou in het oog houdt?).
Je gaat heel normaal de wei in (desnoods een zweepje mee). Als hij op je af rent ga niet de wei uit! Tenzei hij erg agressief doet.
Bij mijn paardje deed ik dit ook hij liep naar me toe en ik wierp mijn handje(met het zweepje) in de lucht. Hij steigerde en stond kaarsrecht voor me. Maar ik bewoog me niet.
(Oke 't was misschien best wel gevaarlijk en eng ;d).

Dat moet je een paar keer doen en dan begin je met hem te spelen, je loopt een beetje en als hij je weer aanvalt gooi je weer je armen in da lucht en zegt how ofzo. Als hij dan begint te grazen ofzo wandel je naar hem toe maar maak geen oogcontact en ga desnoods eerst een andere richting uit. Als je bij hem bent beloon je hem, en aai hem of praat met hem. Als hij wilt bijten ga je gwn weer een afstandje weg en probeert het later nog eens. Na een tijdje gaat normaal alles vanzelf, Mijn paardje heeft hier geen last meer van en ik kan er vanalles mee ;d.

Hij moet 2 punten gwn snappen. Dat hij je kan vertrouwen en dat je geen kwaad doet. En toon vooral geen angst!
Ik hoop dat alles een beetje duidelijk is en dat het lukt! x

nynke55

Re: help! ik weet niet meer wat ik moet doen ;(

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:32

Beetje laat, Irma, TS heeft al gezegd dat het paard terug gaat naar het asiel.

xTamay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:53

nynke55 schreef:
Beetje laat, Irma, TS heeft al gezegd dat het paard terug gaat naar het asiel.

Maar hij IS nog niet terug naar het asiel.
Haar paard is er dus waarschijnlijk nog even, dan kan ze in die tijd tenminste de tips gebruiken.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 23:03

janajacobs schreef:
kvika schreef:
Sorry, hoe doet een paard vies tegen je?
Ik vindt het apart dat een organisatie als deze jouw als 14 jarige zo een paard meegeven? verkopen?
Ik zou wat lessen nemen in omgaan met paarden. met lichaamshouding kun je een hoop duidelijk maken bij een paard, dus ook als jouw houding niet sterk overkomt kan een paard dit snel oppikken.
zou je dit paard niet beter terug kunnen geven, en er eentje mee nemen die wat makkelijker is. ( als die daar al bestaan, verwaarloosde paarden hebben toch het een en ander mee gemaakt en zijn vaak niet de makkelijkste.
succes

hij komt met zijn oren plat op mij afgelopen en loopt mij gewoon omver als ik nie aan de kant ga, durf ook te stampen op mij, maar normaal ging ik heel veel hulp krijgen van de eigenaars vn de paarden waar mijn paardje bij staat, helaas komen zij hun afspraken niet echt nzo.
hij is nooit verwaarloosd geweest.
stuur anders ff pb dan kan ik het zo uitleggen.

Als een paard over je heen loopt dan is het een teken dat jij te weinig zelfvertrouwen hebt.
De reden dat het in het begin zo goed ging kan dus komen omdat je niet angstig was, maar mede door de uitspraken van de asieleigenaren dat je dus bang bent geworden. Een paard voelt dit meteen aan.

lisaraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:31

ik zou ook lessen gaan volgen als ik zoon pony had.
zorg dat je er snel iets aan doet :Y)
want op een dag ga jij je flink bezeren en dan durf je nooit meer
met je pony om te gaan |(

en als dat gebeurt dan ben je zuur |(

KRFEMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:16

-Te beginnen bij jou, je moet veel meer vertrouwen hebben :) ( of je vertrouwen terug krijgen )
- je paardje voelt dit, ik .. jij moet tonen dat jij de baas bent, grondwerk kan hier zeker bij helpen
- véél geduld hebben en vol houden, je zal zien dat dit achter een paard maanden al beter gaat!

ik hoop dat je hier iets aan hebt, veel succes! ;d

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:26

Jammer daat je niet meer reageer TS, het paard zou maar drie dagen in de kliniek blijven toch?

anneiskool

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:24

Ik denk je wel sowieso moet oppassen en misschien wel een gespeciaaliseert (hoe je dat schrijft) iemand nodig? hebt. \
Maar ik denk dat je zelf, als je durft gewoon de wei in meot gaan en zelf heel dominand gaan doen. Heel zelfverzekerd en laat merken dat ze je niks kan maken, (neem voor de veiligheid even een zweepje ofzo mee, maar voor je eigen veiligheid) Anders zou je ene join-up kunnen doen, maar ze zeggen dat dat door een deskundige moet wroden gedaan omdat het heel veel inpact heeft op het paard. Maar je kan het zelf ook gewoon doen, als je maar weet hoe.

Hier is een filmpej van een join-up: ik weet niet of je geïtereseert bent.

http://www.youtube.com/watch?v=9Dx91mH2voo

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:54

anneiskool schreef:
Ik denk je wel sowieso moet oppassen en misschien wel een gespeciaaliseert (hoe je dat schrijft) iemand nodig? hebt. \
Maar ik denk dat je zelf, als je durft gewoon de wei in meot gaan en zelf heel dominand gaan doen. Heel zelfverzekerd en laat merken dat ze je niks kan maken, (neem voor de veiligheid even een zweepje ofzo mee, maar voor je eigen veiligheid) Anders zou je ene join-up kunnen doen, maar ze zeggen dat dat door een deskundige moet wroden gedaan omdat het heel veel inpact heeft op het paard. Maar je kan het zelf ook gewoon doen, als je maar weet hoe.

Hier is een filmpej van een join-up: ik weet niet of je geïtereseert bent.

http://www.youtube.com/watch?v=9Dx91mH2voo

Het vreemdste advies wat ik in dit topic gehoord heb.....
Het word niet voor niks gezegd dat het door een proff. gedaan moet worden....

Volgende keer even het topic doorlezen voordat je reageert....

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:04

Bij opgroeien hoort ook, dat je toe moet geven dat je dit paard niet kan geven wat het nodig heeft.
Zowel voor jou als voor het paard is het het beste als het paard weggaat naar mensen met meer paardenervaring. Dit kan je niet zelf oplossen.

Ik zie in je profiel dat je inmiddels een nieuw paard heb. Veel plezier daarmee.

Flo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:13

Maak een afspraak met Petra Vlasblom! Zij kan je echt verder helpen!!
Kijk op www.2moons.nl

Succes!

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:18

Er wordt hier wel heel erg langs elkaar heen gepost ;) De TS geeft aan dat het paardje is terug gegaan. Goede keuze! En ik vind je juist helemaal geen penny hoor! Je gaf aan heel serieus te zijn, hulp te willen zoeken, en nu de keuze durft te maken om het paardje terug te brengen.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:48

Knap dat je gekozen hebt het beestje terug te brengen! Vele malen beter dan aanmodderen en jezelf en het paard een hoop onzekerheid en problemen geven, hoe rot het ook is om weer afscheid te moeten nemen.

Veel succes met je nieuwe paardje!

cooper4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 19:52

hallo,
sorry voor dit late antwoord op alle reactie's, maar mijn mama had de internetrekening telaat betaalt us het internet was afgesloten...
t'beau gaat normaal deze maand terug naar het asiel als alles goed gaat & ja ik heb een nieuwe pony...
aangezien zijn verleden is opnieuw opvoeden geen mogelijkheid geweest & hulp zoeken heb ik altijd aan gedacht, maar doordat ik zo'n schrik kreeg zeiden mensen dat het het beste was dat ik hem terugdeed omdat als ik door de schrik niet kordaat kon zijn dat het nog erger kon worden, de mensen die hem voederen zeggen dat ie niet dominant is maar echt agressief...
het is zeker niet dat ik hem weg wil, ik geef heeeel veel om hem, maar weet da het de beste oplossing is hem terug te doen, ik ga hem echt missen ;(

cooper4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 19:07

voor degene die dit topic gevolgde hebben, morgen komen ze t'beau halen

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:39

Mooi, dat is een goed besluit van je, ik hoop dat het klikt met je nieuwe paardje.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:04

janajacobs schreef:
voor degene die dit topic gevolgde hebben, morgen komen ze t'beau halen

Verstandige keuze, als je echt bang voor hem bent is het heel moeilijk om daar wat aan te doen.
Kan wel, maar betekent heel veel begeleiding en geen garanties.

Zag in je profiel een plaatje van Cooper? Het Welsje? Is die niet wat klein voor jou?
Of zijn dat geen foto's van jou met hem?
(Ik ben helemaal niet zo van de-je-moet-een-groot-paard, maar jij groeit nog en het
meisje op de foto op Cooper is nu al ehhhh, te groot?? )

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 23:42

kvika schreef:
Sorry, hoe doet een paard vies tegen je?
Ik vindt het apart dat een organisatie als deze jouw als 14 jarige zo een paard meegeven? verkopen?
Ik zou wat lessen nemen in omgaan met paarden. met lichaamshouding kun je een hoop duidelijk maken bij een paard, dus ook als jouw houding niet sterk overkomt kan een paard dit snel oppikken.
zou je dit paard niet beter terug kunnen geven, en er eentje mee nemen die wat makkelijker is. ( als die daar al bestaan, verwaarloosde paarden hebben toch het een en ander mee gemaakt en zijn vaak niet de makkelijkste.
succes

denk dat je een heel goed advies geeft,

maar niet elk verwaarloosd paard doet moeilijk enzo he ;P want wij hadden zo'n knol dat gewwon super lief was enzo
en gewoon heel dankbaar en dat was echt mooi om te zien...
( ja het kan ook goed of fout gaan)

als je bang bent voor een paard - ga je er op den duur toch niet meer voor de volle 100%voor
ik was bang voor mijn verzorg shetje - durfde hem amper aan teraken ( door stomme voorvallen )
en heb toen ook maar tegen de eigenaar gezegd dat ik het niet meer kon doen....
( nu bne ik gelukkig niet zo bang meer voor het beestje XD)

cooper4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 12:23

Gisteren zijn ze t'beau komen halen, het is allemaal goed verlopen, natuurlijk was het wel moeilijk voor mij, maar ook voor mijn mama en degene die hem voedert, maar ik vergeet hem nooit meer!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 15:13

en hoe gaat het met je nieuwe aanwinst?
in het ander topic reageer je namelijk niet meer?