paard zakt door bodem trailer, verkoper verantwoordelijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 21:26

Zoek uit of die hoefsmid de trailer op zijn zaak had staan (bankreknr. etc) want dan is het (correct me if i'm wrong) consumentenkoop, en ben je beter beschermd dan dat hij hem prive heeft verkocht.

En verder: prijs jezelf gelukkig dat dit bij het uitladen is gebeurd en niet onderweg ...pff wat een ellende.

Wij hadden vroeger een gezamenlijke veewagen van de PC met geheel vernieuwde bodem. Na een wedstrijd waren wij de eerste die uitgeladen werden (15 ponies) en GELUKKIG!!!!!!!! mijn ponies, waaronder Mist, waren uitgeladen. De veewagen draaide op nhet erf en opeens kwamen er paardenbenen onder de veewagen uit ;( alle paarden uitegeladen...gelukkig hadden we 5 stallen over waar de gewonde paarden konden herstellen...

Nachtmerrie !!

Brainless

Re: paard zakt door bodem trailer, verkoper verantwoordelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 21:43

@Mist
Een hoefsmid is officieel geen trailerverkoper en kan hem dus wel particulier verkopen.
Een autohandelaar kan ook gewoon privéspullen (huisraad/fiets/brommer) via particulierenverkoop verkopen.
Het zal raar zijn dat mensen met een bedrijf ook voor hun particulieren zaken 6 maanden verantwoordelijk zijn.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 11:51

Brainless schreef:
@Mist
Een hoefsmid is officieel geen trailerverkoper en kan hem dus wel particulier verkopen.
Een autohandelaar kan ook gewoon privéspullen (huisraad/fiets/brommer) via particulierenverkoop verkopen.
Het zal raar zijn dat mensen met een bedrijf ook voor hun particulieren zaken 6 maanden verantwoordelijk zijn.

Ligt aan zijn inschrijving kvk, hij kan als meerdere dingen ingeschreven staan dan alleen hoefsmid.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:51

Mist schreef:
Brainless schreef:
@Mist

Ligt aan zijn inschrijving kvk, hij kan als meerdere dingen ingeschreven staan dan alleen hoefsmid.

Maar dan zal TS ook een aankoopbon hebben gekregen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 11:43

Moderatoropmerking:
Dit is een topic waarin de TS advies vraagt. Het is dan ook niet toegestaan en nergens voor nodig de volledige naam en woonplaats van de persoon waar het om gaat te noemen, deze gegevens zijn daarom verwijderd. Graag verder zonder het noemen van prive gegevens.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 09:32

Hmm. Ben bang dat je gewoon pech hebt. Had ik ook nml, op ongeveer dezelfde manier een trailer gekocht, wel snel nagelopen, maar was van kennissen dus die bedonderen je niet toch? Wel dus. Heb destijds 750 betaald voor iets waar we uiteidelijk de kap, de klep en het frame van hebben gehouden. De rest moest allemaal vervangen worden, wanden waren tussen de gelamineerde delen zo rot als een mispel, vloer was wettelijk te dun en bestond uit allemaal losse delen. Hele grapje heeft me nog een 750 gekost, met wel de toezegging dat er een vergoeding zou komen. Zit ik nog op te wachten. Ik zie het maar als een les, en hey, voor 1500 heb ik nu een spiksplinternieuwe trailer ;-) (om het maar positief te blijven zien). Maar omdat alles mondeling was, en ik geen officiele keuring heb laten uitvoeren heb ik dus geen poot om op te staan voor wat betreft vergoeding.

esseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:22

Haha... wat een banketstaaf de behanger zeg... die hoefsmid

Ik zou aangifte tegen hem doen, voor oplichting!
Ik hoop voor je dat je iets zwart op wit hebt, een mailtje/smsje...
Dan heb je iets van bewijs.

Succes