Zweetdeken als onderdeken gebruiken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:10

maai_ke schreef:
een zweetdeken kan best als onderdeken dienen mits hij goed past. anders gaat hij schuiven en dat is niet echt prettig.
zorg gewoon dat je hem goed vast maakt. dan kan hij ook niet gaan schuiven en problemen veroorzaken.
ik zie hier in de buurt heel vaak dat ze dit doen. anders moet je weer een speciale deken gaan aanschaffen. dit is een goedkopere oplossing.
Goed vastmaken wil echt niet altijd helpen :n
Je hebt bijvoorbeeld de HH Teddy Fleece deken en die trekt naar achter en dan hangt je paard er als het ware in.
Er zijn echt wel betaalbare onderdekens en die zijn er voor gemaakt een fleece deken niet.

Dressuurgek

Re: Zweetdeken als onderdeken gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 13:13

En een zweetdeken die goed past zal ook gaan schuiven onder een andere deken dus dat heeft er ook niets mee te maken....

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:59

Heb ik ook wel eens gedaan.. Wat wel gebeurde was dat het wat ging schuren bij haar borst.. Daar moet je dus goed op letten maar het was niet extreem en ook pas na 2 weken ;)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:04

HIHI...vroeger..toen alles nog beter was...deden we een echte wollen deken onder het dek als het extreem koud was.
Dan moest je een puntje maken aan de kant van de hals, die terug slaan en dan met een deken singel vast zetten.
Zat eigenlijk altijd goed, was heerlijk warm, maar het is wel een manier die even voor gedaan moet wil je hem zelf om kunnen doen.
AAAAH...goede oude tijd!!!!!!!!!!!

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:09

aerdenhout1 schreef:
HIHI...vroeger..toen alles nog beter was...deden we een echte wollen deken onder het dek als het extreem koud was.
Dan moest je een puntje maken aan de kant van de hals, die terug slaan en dan met een deken singel vast zetten.
Zat eigenlijk altijd goed, was heerlijk warm, maar het is wel een manier die even voor gedaan moet wil je hem zelf om kunnen doen.
AAAAH...goede oude tijd!!!!!!!!!!!
Inderdaad goede oude tijd :D
Zo deden we dat hier vroeger ook, tot er onderdekens gemaakt gingen worden.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:12

En toch heb ik nog steeds het idee dat de ouderwetse manier beter en warmer was dan al die dure troep van tegenwoordig.
Maar ja...ook veeeeeeeel meer werk!!!

optimized

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:14

ik gebruik een zweetdeken een staldeken en een buiten deken met hals ( ze is wel geschoren ) en ze heeft het netjes warm . {:)

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:16

toen mijn paard nog op stal stond gebruike ik wel is een fleecedeken met de extreem koude dagen .
nu hij overdag hele dagen buiten loopt gaat het echt knellen en schuiven dus hier komt er geen zweetdeken meer onder , dan nog liever een dunne staldeken .

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:40

Ik gebruik voor mijn paard ook een zweetdeken met hals als onderdeken, daaroverheen nog een gewonen onderdeken en daaroverheen een outdoor deken met hals. Overigens mijn paard is geschoren. Het fijne van een zweetdeken is dat je deze ook gemakkelijk even kunt wassen in je wasmachine.

optimized

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:55

mijn haflinger is geschoren en heeft nu een zweetdeken aan dan een staldeken en dan een outdoordeken met hals .. en ze heeft het zeker niet koud hoor .

lovepalomina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:47

Ik had eerst ook een zweetdeken als onderdeken, ik ben nu overgestapt naar een normaal onderdeken, omdat de deken bij mij veel naar achter schoof, en hij kreeg er bij z'n schoft schuurplekken van ..

optimized

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:19

lovepalomina schreef:
Ik had eerst ook een zweetdeken als onderdeken, ik ben nu overgestapt naar een normaal onderdeken, omdat de deken bij mij veel naar achter schoof, en hij kreeg er bij z'n schoft schuurplekken van ..

de mijne blijft mooi liggen maar ze heeft bijna geen schoft he , op de plaats waar het zadel ligt is ze niet geschoren het is precies een teddybeervelleke :D <3