Wie heeft zijn of haar BE Rijbewijs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eugenieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 01:43

bij mij werd verteld dat als je het examen kon afleggen zonder dat hij je moet helpen, dan slaag je, bij mij waren ze dus aan de weg ah werken en kwam de groenteboer langs haha, maar als je het zelf red dan maakt het niks uit, heb maar 1 bijz verrichting hoeven doen (parkeren voor een loods) omdat deze goed was hoefde die andere niet, heb de autoweg niet eens gezien, en ja de papieren is inderdaad dat je gewoon moet weten wat erop staat, wat je mag trekken, met lading, zonder lading, kogeldruk, of je kan aantonen dat de auto de aanhanger mag trekken, enz. enz. je moet zo rijden dat je lading niet zou verschuiven, dus niet keihard remmen of optrekken of zo :P maar idd ook niet als een opa rijden want met zo'n gewicht moet je soms wel even toeren maken, maar niet te veel anders zeggen ze weer dat je niet milieu bewust rijd haha :P en nog een tip wat ik je kan geven: bij het remmen altijd spiegelen, en bij het optrekken spiegelen. klinkt stom maar daar hadden ze mij gelijk op, gelukkig slaagde ik gelijk ervoor en ik had pas 2 jaar mijn rijbewijs *D dus dat komt wel goed ;)

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 02:05

Ik heb in 2002 mijn E-rijbewijs gehaald. Geen flauw idee wat en met controle voertuigpapieren wordt bedoeld. Voor het praktijkexamen wordt de theorie afgenomen waar vragen over gewicht, lading, etc worden gesteld. Waarschijnlijk kun je je antwoord vinden in de theoriepapieren en probeer het anders met Google? Succes in ieder geval!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 18:42

hallo ik ben pas geslaagd.

mij werd gevraagd:
hoe je lading het beste kan inpakken
ik moest ook de aanhanger open maken en kijken wat erin zat.

hoeveel weegt je auto en hoeveel de aanhanger?

maar maak je AUB. geeeeeeeeeeeeen zorgen!
je krijgt van je rij instructeur het boekje en hoeft alleen maar getallen voor te lezen uit dat boekje!

vdTippe

Re: Wie heeft zijn of haar BE Rijbewijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 22:26

Succes meid, heb mijn E net vorige maand gehaald.
En net wat ze hierboven zeggen, als je de theorie goed doorleest.
Komt het wel goed daarmee!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:47

Dat stelt echt niet veel voor hoor.
Je mag de papieren er gewoon bij houden, tenminste dat was bij mij wel zo.
Kon zo alles wat hij wilde weten opzoeken en aanwijzen in de papieren.

Ze vinden het wel prettig als je een beetje weet waar het staat en niet eerst een half uur moet gaan zoeken :D