Veulenopfok of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 22:45

_Nanning_ schreef:
Ik zou zelf geen opfok adres weten wat goed en betrouwbaar is. Ik heb er 2 gehad waar ik mijn gedachte over heb.

ik gelukkig wel...
ik heb deze zomer voor het eerst een hengstveulen gekocht, we zijn op internet gaan zoeken naar een opfokadres, eentje uitgezocht die ons aansprak, gaan kijken en hele positieve eerste indruk.
van 't najaar is mijn veulen er heen gegaan en tot nu toe niks dan lof!
ze komen in de hand, ze worden goed gevoerd, ze komen het hele jaar buiten, je krijgt regelmatig bericht hoe het gaat en foto's, echt top!

Froukje11

Re: Veulenopfok of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 22:53

@nouvel, ik ben heel blij voor je, helaas heb ik er 2 gehad en beide keren was ik niet tevreden. Ik denk, nou weet zeker, dat er zeker goede adressen zijn, maar ik ben nooit meer verder gaan kijken, dus zal ik het ook bij deze 2 slechte ervaringen houden......

Ik scheer hierbij niet alle opfokadressen over 1 kant hoor, dat zeker niet, mijn ervaring is gewoon niet goed. Bij het laatste adres kan het ook puur ongeluk zijn geweest, maar dat hou ik in het midden....

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 23:13

Als iemand trouwens nog een goed opfok adres zoekt in de buurt van oost groningen dan weet ik er nog wel eentje. Ik mocht langskomen wanneer ik wilde, peerd werd goed in de gaten gehouden (kreeg al excuses als hij een schram had, die hij ook nog eens dubbel en dwars verdient had want het was in het begin een brutaal ettertje die nog veel respect voor andere paarden moest leren), ze kregen vastgebonden hun eten (waardoor ze goed leerden vaststaan en ieder kreeg wat hij/zij nodig had) en de mensen zijn super aardig met echt hart voor de aan hen toevertrouwde dieren! Ik heb daar een aantal paarden beroerd zien binnenkomen (mager/wormen etc) die daar in no-time waren opgeknapt! Voor gegevens pb maar!

DiaBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 23:28

DiaBelle staat in een kleinschalige opfok bij bokker POLLO.

Er zijn al wat wisselingen in de groep geweest, door regelmatig een volwassen dier erbij te zetten.

Zelf vind ik het ideaal er wordt goed voor haar gezorgd, ze krijgt opvoeding van zowel de paarden als van POLLO.

En zelf ga ik er iedere week naar toe, (als het weer het toelaat :( ) en dan krijgt ze een borstelbeurt, voetjes geven, vaststaan, stukje grondwerk en een knuffelbeurt en een fotosessie :D

Ik vind het voor DiaBelle ideaal, ze kan lekker paard zijn.

Grz Sabina

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 23:37

ook mijn merrieveulen staat sinds kort in opfok.

Heb lang gezocht achter een goed adresje en heb veel kilometers afgelegd (opfok in eifel)

Nu heb ik er 1tje gevonden op een half uurtje van mijn thuis. Ze staat er met een leeftijdsgenootje, 2 jaarlingen en een volwassen merrie.
Ze komt elke dag in de hand omdat ze 'snachts op stal gaan in de winter.
Ze hebben nu ook gemerkt dat ze wat moeite heeft met het halster te wisselen dus ze gingen oefenen met haar +:)+

Ze zijn er echt mee bezig, de eigenaar fokt zelf veulens. Mijn veulen en het andere veulen zijn ook de enige veulens die niet van hem zijn.
Hij heeft voornamelijk een pensionstal.

Mijn veulentje ziet constant kindjes, honden,...
Ben echt super blij met dit plekje!
Ik wou echt een gemengde groep en dit vond ik niet in de opfokadressen die ik bezocht heb -O-