onhandelbaar paard?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:09

alison_belle schreef:
ik denk dat iedereen zo zijn of haar goede ervaringen heeft met verschillende personen. ;)
Maar aangezien ik hier al meer probleem paarden op heb zien knappen, en ze lekker vrolijk zag worden denk ik dat het wel goed zit toch?

Ook de opleidingen liegen er niet om ;)

Zo is het zeker, daarom is een link wel interessant... heb je die ook voor ons?

Dilan1993

Re: onhandelbaar paard?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:05

als mijn paard me zo zou bijten zou ie toch echt een enorme schop krijgen, sorry hoor. I ben op stal zowat de laatste die een paard een tik geeft, maar dit soort gedrag vind ik echt niet kunnen. Een paardje (bijna jaarling) heeft me ook een keer een schop gegeven omdat ik langsliep, nou, ik heb d'r toch een schop verkocht. Sindsdien gaat ze netjes opzij als ik er langs wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:09

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:24

Je hebt hem sinds z'n 2 staat er in je OP. Nou dan is er toch heel wat misgegaan in de opvoeding imo als hij zich zo gedraagt! Had je toch gelijk moeten zien aankomen en kon je toch ook gelijk op inspelen? Was hij al gecastreerd toen je hem kocht of niet? Indien nee, wanneer heeft de DA dan de hakkietakkie weg zakkie-tovertruuk gedaan?

Het is wel juist dat slaan niet altijd helpt. Als mijn jonge hengst op stal staat, zeker voor langere tijd (met dit rotweer bijvoorbeeld) dan gaat die ook bijten, en dan mag je nog 20x een keiharde dreun geven, die blijft lekker verderdoen. Los touweindje erbij en probleem is opgelost. geen idee hoe het komt, maar da's niet van belang hier.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:28

Hoe staat hij gestald ? Binnen of buiten, op een manege ?

tanjaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 12:55

Letsdunit schreef:
Hoe staat hij gestald ? Binnen of buiten, op een manege ?

ik heb hem thuis met mijn andere 4 paarden, 's nachts staat hij op stal en rond 10 's ochtends gaat hij naar buiten om 4 uur gaat hij weer binnen.