Ariat stalschoenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LindyH

Re: Ariat stalschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:09

Ik heb ze besteld in Amerika, via Ebay, maar misschien zijn ze inmiddels wel in Nederland. Ze zouden wel komen iig, maar je zult er wel voor naar een westernwinkel moeten. Probeer anders Duitsland eens.

Ik heb geen idee of ze normale maten hebben. Ik heb nog nooit eerder Ariats gehad.

divi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 21:55

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de Ariat Cobalt Devon Pro???

DAK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:55

Ik heb de Telluride H2O. Heerlijk warm en droge voeten. Bevallen prima!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:20

Ik heb ook de stalschoenen gehad en ondanks het regelmatige en nette onderhoud heb ik ze na 2.5 jaar weg kunnen gooien, heb ze dagelijks aan gehad (ook tijdens het werk) en ze waren helemaal versleten aan het oppervlak waardoor er scheuren in kwamen wat ik met het onderhoud ook niet meer weg kreeg. De druppel was een veulen die net op de naad terecht kwam. }:0 Nu heb ik stal- en rijschoenen van Mountain Horse en die bevallen mij stukken beter!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:39

Ik had dat juist met mijn Mountain Horse schoenen. Daar deed ik twee jaar mee, en dan had ik ze lang niet elke dag aan.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:45

@ magda vind je niet dat je schoenen na 2,5 jaar dagelijks dragen versleten mogen zijn? ik nl wel.

Ik heb 2 paar cobalt(de versie die nu uit de collectie is. Vind het zelf qua pasvorm een hele fijne schoen 1 paar is dan ook voor naar mn werk en heb ik dus 5 dagen per week aan.Heb deze nu een jaar en ze zijn alleen heel iets versleten op de neus het andere paar heb ik 1 jaar naar mn werk aangehad en omdat ik zulke koude voeten kreeg in mn rijlaarzen ben ik deze met chaps gaan dragen bij de paarden . Heb deze nu dus 2 jaar en ze zijn nog steeds goed alleen wel wat meer afgedragen. Ik smeer er af en toe wat vet op maar dat is alle aandacht die ze krijgen .
Hiervoor had ik de Ariat Performer Zip W, ook ruim 2 jaar mee gedaan en geen problemen mee gehad ook niet met de rits ,ze waren gewoon afgedragen.
de cobalts hebben een dikkere zool waardoor ik ook minder tot geen last heb van koude voeten (en dat heb ik normaal wel heel snel!)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:22

Jeej, hoe lang verwacht iedereen dat zijn schoenen mee gaan dan? Schoenen waarop ik werk, daarvan verwacht ik niet dat ze langer dan een jaar mee gaan. Min 5 dagen in de week zo'n 8 uurtjes in weer en wind dragen, welk merk schoenen houdt dat wel vol?
Ik doe nu binnen werk en die schoenen houden het een half jaar vol. Jammer dat Ariat daar niet praktisch zijn om te dragen.. :P

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:27

hesterve schreef:
@ magda vind je niet dat je schoenen na 2,5 jaar dagelijks dragen versleten mogen zijn? ik nl wel.

Ik stel nogal hoge eisen aan schoenen die mij meer dan €70 gekost hebben. Nu weet ik dat dit kan met andere merken werkschoenen dus ik verwacht (wellicht onterecht) dat dit dan ook zeker geld voor de Ariats, vandaar die opmerking erbij. Neem mijn oude paar Mountain Horses, heb daar 6 jaar op gelopen tot ze echt rijp waren voor de prullenbak, dat had ik ook verwacht van de Ariats maar dat is dus helaas niet gelukt. Ik hoop dat mijn huidige paar Mountain Horse schoenen net zo goed zullen zijn als het oude paar daarvan.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:33

Maar in welke situaties heb je jouw Ariats gebruikt en in welke de mountain horse dan?

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:48

Ik heb een paar keer de ariat terrain schoenen gehad, zaten heeerlijk maar gingen inderdaad maar relatief kort mee (niet veel langer dan een jaar, dan waren ze ook echt op en zaten de gaten er in). Ik draag ze niet de hele dag, wel elke dag en ben niet zo goed in onderhouden :o
Nu heb ik vrijwel dezelfde schoenen van ariat, maar dan de endurance/h2o/waterproof versie. Die gaan al ruim 4 jaar mee!! Na deze winter zijn ze wel klaar denk ik.. Maar erg lekker warm en ik rijd er gewoon mee.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 00:05

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:43

RianneH schreef:
Maar in welke situaties heb je jouw Ariats gebruikt en in welke de mountain horse dan?

Beide heb ik aan gehad in- en rondom stal, te paard maar ook te werk, op stages en tijdens grote wandelingen met de hond. Zeer intensief in verschillende situaties dus.

isaayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 18:55

ik viind ariat heel erg fijn!

divi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 17:51

allemaal alvast bedankt voor jullie reacties!!
Ik heb ook wel eens horen zeggen dat de oudere modellen van ariat (die nu uit de collectie zijn) beter zijn als de nieuwe modellen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:18

Ik heb al jaren de zelfde ariats heerlijke schoen maar je moet ze onderhouden ik heb kalfsleer dus das zachten maar heb dr veel steun in bij mn enkel ondanks dat ze zacht zijn.

Ik mest er geen stallen mee of ga er mee door de modder banjeren en worden ze wel nat en vies even schoonmaken en klaar ik maak ze dan wel veel schoon en behandel ze met schoonsmeer en leer voeding

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:20

Ik heb de Ariat Women's Performer 3 in het bruin, heerlijke schoenen, ik kan ze iedereen aanraden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:21

Zelf wilde ik ook ariats kopen. Maar mij werd aangeraden dat wanneer je er ook stallen mee wilde uitmesten. Je beter geen ariats kon kopen. Daar zouden ze niet geschikt voor zijn.

Zelf heb ik mountain horse schoenen gekocht. Minder elegant maar wel veel degelijker!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:23

Ik heb de Ariat Terrain.
Een fijne schoen, goed voetbed, lekker mee te lopen (mits er geen sneeuw of gladdigheid ligt want dan lig jij ook op de grond) en mee te rijden.
Echt lang vind ik ze niet meegaan. Doe er gemiddeld een 1½ jaar mee.
Heb er ook nooit koude voeten in, zelfs niet in de winter met een dunne katoenen sokje aan.
Wat ik ook een nadeel vind van de zool is dat als deze nat is je zeer gemakkelijk van de pendalen van je auto afglijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:26

meggiemeg schreef:
Ik heb de Ariat Terrain.
Een fijne schoen, goed voetbed, lekker mee te lopen (mits er geen sneeuw of gladdigheid ligt want dan lig jij ook op de grond) en mee te rijden.
Heb er ook nooit koude voeten in, zelfs niet in de winter met een dunne katoenen sokje aan.
Wat ik ook een nadeel vind van de zool is dat als deze nat is je zeer gemakkelijk van de pendalen van je auto afglijd.

Zo kort met zulke degelijk(iig voor stal werk bedoelde) schoenen? Met zo'n type schoen van MH doe je gemiddeld 5 jaar en kwa prijs zijn die ong. gelijk

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:32

Ik heb dezelfde als Rowie1993, vind het echt superschoenen. Draag ze het hele jaar door, en ze zitten nog steeds heerlijk na 1,5 jaar. Ik heb voor de jophurs gekozen zodat ik er ook mee kan rijden, al doe ik dat amper omdat ik ook leren laarzen heb. Je moet ze inderdaad wel goed onderhouden, maar dat is met alle leren producten die zoveel te verduren krijgen (water, modder, zand, urine, mest etc.).
Edit: de rits smeer ik eens in de zoveel tijd in met kaarsvet, om hem soepel te houden. Misschien een tip voor anderen? Geldt trouwens niet alleen voor jophurs hoor, maar ook voor laarzen etc.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:10

Anoniem schreef:
meggiemeg schreef:
Ik heb de Ariat Terrain.

Zo kort met zulke degelijk(iig voor stal werk bedoelde) schoenen? Met zo'n type schoen van MH doe je gemiddeld 5 jaar en kwa prijs zijn die ong. gelijk

Ja zo kort doe ik er maar mee. Ik heb ze niet eens de hele dag aan, puur als ik bij de paarden bezig ben, zeg een 2 uur per dag. Hou er zelfs nog rekening mee dat ik rubber laarzen aan doe als ik de paarden uit de wei haal en het is erg blubberig. Het valt mij ook erg tegen.
Maar het voetbed is erg prettig en dat is dan voor mij de reden om ze toch weer te kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:13

meggiemeg schreef:
Anoniem schreef:

Ja zo kort doe ik er maar mee. Ik heb ze niet eens de hele dag aan, puur als ik bij de paarden bezig ben, zeg een 2 uur per dag. Hou er zelfs nog rekening mee dat ik rubber laarzen aan doe als ik de paarden uit de wei haal en het is erg blubberig. Het valt mij ook erg tegen.
Maar het voetbed is erg prettig en dat is dan voor mij de reden om ze toch weer te kopen.

Dat vond ik idd ook dat ariats een erg fijn voetbed hebben. Maar toch heb ik nu mijn moutain horse schoenen. En daar kan ik ook makkelijk een aantal uren oplopen zonder last te krijgen.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:33

Ik zweer bij Ariat! Heerlijke schoenen. Ik heb nogal moeilijke voeten en goed passende schoenen vinden is dan ook altijd nogal lastig, totdat ik voor het eerst in een Ariat stapte, zat meteen als een huis! Veel steun, heb ook extra voor een vetermodel gekozen, geen rits.
Ik banjer op stal gewoon overal doorheen, regelmatig schoonmaken en invetten en klaar weer.
Als ik weer `nette` schoenen nodig heb schaf ik me denk ik nog maar een paar aan haha, het is alleen jammer dat ze zo duur zijn.
Zat net even op de site te kijken, maar volgens mij heb ik een model dat er nu uit is. Lijkt iig op de Heritage lll lace.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:55

meggiemeg schreef:
Anoniem schreef:

Ik had dezelfde schoenen en deed daar ook zo kort mee.. was volgens de divoza normaal voor stalschoenen waar je ook de stal mee staat uit te mesten.
Maar inderdaad, ze zitten zo super lekker!! Nu heb ik de ariat endurance schoenen (de waterdichte, met reflecterend streepje), zelfde voetbed, iets ander model, maar deze gaan nu al zeker 4 jaar mee! Ze waren een paar tientjes duurder, maar deze koop ik weer als ze op zijn.

AmytjJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:34

ik heb de duurde uitvoering van Ariat. Bij de goedkopere scheurt het leer heel snel in, ben er wel tevreden over. :)