discussie klasse paard en ruiter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:01

Mijn man start in de B met het paard (Leopold) waar ik M1 mee start. Ik denk wel dat hij er voordeel mee heeft, het paard heeft gewoon meer ervaring.
Maar hij krijgt het niet kado hoor. Het is niet zo dat hij standaard met de 1e prijs naar huis gaat. Maar als hij het goed doet, dan doet het paard het ook goed. Maar ik moest er niet aan denken dat hij direct L1 of L2 zou starten, die ambitie heeft hij ook helemaal niet. Ging eigenlijk meer om de punt voor het springen en nu is het voor het begrip van beide kanten ook wel prettig dat hij af en toe een B-proefje rijdt :+ Maar het is natuurlijk gemakkelijker dat als je het goed doet het paard het ook goed doet of dat jij het goed doet en het paard snapt het niet omdat het nog niet weet hoe het moet....

Wie zegt ook dat het M/Z paard een supertalentvol paard is dat dan alles vanzelf doet? Ik heb er zat moeite mee met mijn paarden hoor. Ik heb geen van mijn beide paarden gekocht om er dressuur mee te rijden maar als leuke recreatiepaarden en die doen echt niet alles vanzelf. En andersom ook, een supertalentvol paard zal ws. ook weer heel gevoelig zijn voor de hulpen en fanatieke goede werklust hebben, dat maakt het voor een onervaren ruiter ook niet gemakkelijker op.

Dus ik vind niet dat je daar zo gemakkelijk over kunt oordelen.
Laatst bijgewerkt door Odeale op 16-12-10 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodeletuut

Re: discussie klasse paard en ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:03

Ik denk dat het mooi is als je van een paard kan leren.. Een paard wat alles al kent, leert jou wel op precies de goede manier de hulpen te geven.
Ik hoef het alleen zelf niet, ik wil zelf liever samen met mijn paard bij 0 beginnen. Maar dat is mijn eigen ding gewoon. Een leerpaard is echt niks mis mee vind ik! :)

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:07

Nou, ik kan je vertellen, ik heb nooit een paard met (veel) ervaring gereden, naast manegepaarden dan maar dat tel ik niet onder de ervaring die ik bedoel, maar ik zou willen dat ik die wel had gehad.

Bij elke oefening die ik nieuw moet leren, moet mijn paard dat ook. En laat ik nou paarden hebben (waar ik hartstikke gek mee ben) die moeite hebben met het M2/ Z niveau. Ik wou dat ik de ervaring had om te weten dat ik het goed doe zodat ik het hen goed kan leren.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 14:14

Mijn vz-paard heeft ook M2 gelopen ik ben altijd meer een recreatie ruiter geweest (zit wel zelf ook op L niveau maar nooit winstpunt in de L1 gehaald)
Maar moet er echt wel aan rijden om het er allemaal uit te krijgen, krijg het zeker niet cadeau. Ben met haar ook helemaal weer bij de basis begonnen samen met m'n instructeur aangezien er wat fouten ingereden waren en ze nog wel eens wou teugelkreupelen.