Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Yoika schreef:Kan een hoofdstelletje aan en afdoen ook al eens of wacht ik hier nog beter mee ? Idem voor tuigje ?
winia4ever schreef:Dus lekker met een halstertje om, wil het paard niet luisteren of word het te sterk kan je altijd een hengstenketting proberen.
winia4ever schreef:Ik heb zelf een paard van 7 maand, waar ik 2 x per week wat mee doe, en 4 x per week poets.
winia4ever schreef:
bij het verkeer wandelen, andere dieren zoals honden laten kennen en gewoon heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel liefde geven
Ineke2 schreef:Waarom staat ie apart? Best sneu... gooi hem bij andere jonkies en laat ze lekker spelen met elkaar...
Zelf nog lekker een jaar zo 2x per week een kwartiertje wandelen/poetsen/stilstaan/vaststaan etc... leren. Vaker is niet nodig.
Kempkes schreef:winia4ever schreef:
Jouw veulentje van net een half jaar komt 6 dagen per week in de hand???
Sorry maar dat vind ik echt niet normaal.
Ik ben er absoluut een voorstander van dat een veulen op jonge leeftijd leert met mensen om te gaan (halster, meelopen, voetjes) maar imo houd dat in dat hij als heel jong veulen elke dag een aai over zijn bol krijgt, met een maand een halster om krijgt en leert meelopen achter mama aan en vaststaan naast mama. Als hij dat kan (en dat is dus na 4-6 keer oefenen) dan hoef je dat niet eindeloos te herhalen en gaan ze gewoon lekker op de weide. Ik zie echt het nut niet van elke dag bezig zijn met een paard jonger dan 3, imo lok je dan alleen maar vervelend gedrag uit omdat ze zich gaan vervelend en baldadig worden.
winia4ever schreef:Nee had het er verkeerd neer gezet: heb een veulen van 7 maand, daar kom ik 2 x per week, en een 1.5 jarige daar kom ik 4 x per week. en dat is alleen om te poetsen!..
En als ik zin hem maak ik een wandeling!.
dit ging super, ik moet zeggen hij leert snel
precies het zelfde eigenlijk. En ik ging mee in de bak met hem en deed spelen met hem dit was echt machtig om te doen we hebben een super band altijd gehad. Veel plezier met je kleine vriend