wat voor laarzen heb je en waarom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:16

1 wat voor laarzen heb je?
QHP Jildou Kinderrijlaars
2 waar gebruik je ze voor?
Training en wedstrijden
3 waarom heb je voor deze gekozen?
Het waren de enige die ik paste en omdat ik nog in de groei ben wouden we geen laarzen boven de 300 euro
4 wat zijn de voor/nadelen?
Voordelen: Ze zijn mooi (in het begin), ze zitten fijn (in het begin)
Nadelen: Na een ruim half jaar gemiddeld 10 x per week gebruiken en 1 x per week poetsen: Binnenkant compleet grijs, het chique randje aan de bovenkant van de laars is er aan de binnenkant helemaal af en aan de buitenkand is het lakrandje eraf, de buitenzool is een beetje los, de binnenzool is er uit, aan een kant is het leer helemaal gekreukt, de neus is naar binnen gedeukt van mijn voet tegen de staldeur aanzetten, beide ritsen zijn vervangen en ze zijn niet meer waterdicht....

Samengevat: Toplaarzen om alleen wedstrijden mee te rijden of voor de ruiter die niet te veel wil betalen en maar een keer per week rijd.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:48

Thermolaarzen - in de winter om te rijden etc - lekker warme voeten in de winter - nooit geen koude voeten meer/rijdt iets minder fijn maar is nog wel goed te doen voor buitenritten.

Leren rijlaarzen - wedstrijden - omdat ik het mooi vind - rijden fijn/het invetten.

Leren chaps en jodphurs - rijden in de bak - omdat ik het mooi vind - rijden fijn/het invetten.

Suede chaps en stalschoenen - buitenritten - omdat ik het niet erg vind als deze vies worden - lekker makkelijk qua onderhoud/zien er misschien wat minder mooi uit.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:53

Citaat:
1 wat voor laarzen heb je? Leren Derby laarzen en rubberen aigle laarzen
2 waar gebruik je ze voor? me derby's voor de trainingen/wedstrijden en de rubberen als het regent en het een beetje blubberig is op het land
3 waarom heb je voor deze gekozen? Me derby's vond ik gewoon erg mooi en fijn zitten en die aigle laarzen heb ik gewoon voor de handigheid
4 wat zijn de voor/nadelen? Ik heb tot nu toe eigenlijk geen nadelen van de derby's, zitten gewoon heel fijn :) De voering van de aigle laarzen gaan trouwens naar 2 jaar wel kapot :+

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 21:04

1 wat voor laarzen heb je?Mountain horse leren laarzen
2 waar gebruik je ze voor?Springen, dressuur, buitenrijden
3 waarom heb je voor deze gekozen?Ze waren niet heel duur, je kan ze overal voor gebruiken
4 wat zijn de voor/nadelen?Je kan ze overal voorgebruiken, ze zijn makkelijk schoon te maken. Nadeel: ze zien er misschien minder elegant uit :P

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 21:13

1 wat voor laarzen heb je?Petrie standaard en hh thermolaarzen deluxe
2 waar gebruik je ze voor?Petrie standaard om les en zomer's en wedstrijden mee te reizen en met deze koude tijd heb ik ook hh thermolaarzen deluxe, ook mooie thermolaarzen :)
3 waarom heb je voor deze gekozen?Petries kwamen toevallig op mijn pad in divoza, en die heb ik toen maar gekocht! thermolaarzen leek mij wel verstandig met de kou en vind het wat zonde om met mijn leren laarzen door de modder te baggeren..
4 wat zijn de voor/nadelen?als ik hakken heb gedragen zitten mijn petries soms wat strak :+

lollixpop15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 12:55

ik rij helemaal niet met laarzen maar met chaps.
en me merk chaps zijn HH omdat ik eigenlijk alles heb in het merk HH. :+

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:24

1 wat voor laarzen heb je? Merk onbekend (er staat een 'B' op een blokje vanboven aan de laars) & zijn van leder uit Italië
2 waar gebruik je ze voor? Om te rijden :P
3 waarom heb je voor deze gekozen? Omdat ze niet zo heel erg duur waren, omdat ik bruine laarzen wou, omdat ik ze mooi vond & omdat het van goede kwaliteit was.
4 wat zijn de voor/nadelen? NADELEN= Iedere maand invetten & VOORDELEN= Ze zitten geweldig :D

Appelpit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:16

1 wat voor laarzen heb je? ik heb geen laarzen maar schoenen met chaps
2 waar gebruik je ze voor? om te rijden
3 waarom heb je voor deze gekozen? omdat mijn laatste laarzen, daar kwam ik niet meer in met mijn kuiten ;( en had geen zin om weer nieuwe te kopen
voordelen: het is heel erg makkelijk op de fiets.. :) der zit niet iets steeds in je knieholte! ;)

SpeedyLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:20

1 wat voor laarzen heb je? Cavallo Junior jump met veters
2 waar gebruik je ze voor? om er mee te rijden
3 waarom heb je voor deze gekozen? ik vond de veters wel heel mooi!
4 wat zijn de voor/nadelen? voordelen: ze zitten GODELIJK nadelen: Niet goed onder de veters kunnen invetten!

Het zijn echt geweldige rijlaarzen! :D

loontje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 23:28

Leren Petrie
En een aantal rubberen (waar ik sinds mijn Petrie's niet meer mee kan rijden :+ )
Dressuur, Springen, Buitenrijden
Na mijn zoveelste rubberen laars gesloopt te hebben (na een paar weken) wou ik leren. Zag eerst nog een ander paar leren, maar die paste niet XD
Leren: Duurde een tijd voor ik er mee kon rijden. Moet alleen wel uitkijken met de rits, stalgenoten hebben dezelfde laars maar daarbij is de rits kapot gegaan.
Rubberen: Goedkoper als leren, hoeft ze niet lang in te lopen. Bij mij gingen ze snel kapot aan de binnenkant, kan nu ook niet meer met rubberen laarzen rijden :+

lente__

Re: wat voor laarzen heb je en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:25

ik heb gewoon boots met chaps, omdat ik lange botten in de zomer nogal warmer vind durf ik soms myn chaps niet aan te doen. x

Sem_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:33

Ik heb petrie laarzen, deze vind ik mooi en van goede kwaliteit.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:50

Afbeelding

van links naar rechts
Cavallo talent, Lipica epsom, Lipica epsom, rectiligne
Cavallo's voor de mooi en wanneer ik stevig moet zitten, vind zonder ritsen een ellende.
Lipica bruin, dagelijks gebruik rijden en springwedstrijden. Lipica lak dressuurwedstrijden, rectiligne waren mijn
allerdaagse laarzen maar ze zien er niet meer uit en zijn gedegradeerd tot stallaarzen.
3 waarom heb je voor deze gekozen?Cavallo's mijn eerste leren laarzen, ze pasten goed en waren niet te gek duur.lipica;s omdat je ze zelf samen kan stellen en ze van kalfsleer zijn, lipica lak omdat ik iets bijzonders wilde voor
de dressuur wedstrijden en omdat ze ook op maat gemaakt worden. Rectiligne omdat ze bruin waren, in de uitverkoop en heeeeeeeerlijk zitten net slofjess.
4 wat zijn de voor/nadelen? de cavallo;s zijn te stug en ellende met aan en uit krijgen, de lipica bruin: ze kreukelen wat meer omdat ze van heel erg zacht leer zijn maar hierdoor zitten ze wel erg fijn, de lak zijn nog vrij stug omdat ik ze niet veel gebruik, gemakkelijk schoon te krijgen. Voordeel van lipica is ook dat je met klachten terug kan gaan. Rectiligne omdat er een speciaal voetbed in zit wat super fijn is, nadeel leer krast super snel, zool liet vrij snel los. Ik heb er toen maar 150 euro voor betaald maar voor laarzen die eigenlijk boven de 300 euro zitten vind ik het belachelijk.

erg hard gewerkt overigens voor deze verzameling, mijn winter laarzen hkm elegance staan er nog niet bij.

pegster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 22:27

petrie perfect aangemeten rijlaars
om te trainen
omdat ze aangemeten moesten worden en ik vroeger ook petries had...
voordelen, mooie leren laars goed aangemeten
nadelen ze zijn erg stijf zakken moeilijk in en waren niet echt lekker om in het begin mee te rijden....
maar helaas pas ik geen standaard laarzen anders was ik voor de stoere mountain horse high rider gagaan.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 22:30

Eurostar Dublin River Boot
Alles bij de paarden (ook rijden), maar ook gewoon in het bos, in de blub enz.
Waterdicht, warm, ook mee te rijden
ze zitten lekker, je hoeft ze niet in te lopen, je kan er mee rijden, ze zijn mooi (vind ik).
alleen een nadeel, ik krijg in de winter alsnog wintertenen, maar ik heb tot nu toe nog nooit iets gevonden waarmee dat verholpen kon worden.

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 22:32

HKM laarzen (nieuw)
Dressuur&Springen je kan ze ook voor cross gebruiken maar dat vind ik zonde :o
ze zitten super lekker en gaan lang mee (daarmee bedoel ik de risten enzo
je kan ze overal wel mee gebruiken ze zijn zeer soepel!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 22:39

Randie:dat kan ik ook!

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

1:Allemaal Lipica's.Tegenwoordig alleen nog polo model.Heb ook nog een winterlaars van Cavallo,maar die draag ik haast nooit.

2:Ik gebruik ze alleen voor dressuur,de laklaarzen alleen voor wedstrijden.

3:Ze zijn betaalbaar,goede prijs/kwaliteit verhouding en ik kan ze precies zo krijgen als ik ze zelf wil.

4:Zie 3 en nadeel is dat de levertijd lang is en zeker als er dan nog iets mee mis is.Zitten echter geweldig!

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 08:41

mag ik vragen aan de 2 dames, randie & ambre, wat ze kosten?
dus wat is van het rijtje de goedkoopste en wat is de duurste???

prachtige collectie!!!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:26

Weet niet wat ze in 2011 gaan kosten maar ik heb betaald(van links naar rechts en in verschillende jaren):

Zwarte kroko polo,255
Bruine kroko polo 255
Libano polo 255
Bruine lakpolo 255
Zwarte lak veter 140
Bruine veter 140
Grijze met zwarte lak polo 305
Bruine lange veter polo 255

Tegenwoordig komt er voor afwijkende leersoort 50 euro extra bij.Dus lak en kroko kosten nu 305.Ze gaan in 2011 weer omhoog in prijs.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:39

De cavallo's weet ik zo niet meer. Die heb ik al 8 jaar!
De bruine epsoms met kroko zijn 220
de lak epsoms waren volgens mij 255 / 265

Citaat:
Tegenwoordig komt er voor afwijkende leersoort 50 euro extra bij.Dus lak en kroko kosten nu 305.Ze gaan in 2011 weer omhoog in prijs.

verdorie :\ , weet jij toevallig al hoeveel. Groot gelijk dat jij nu vast inslaat...

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:00

Rubberen rijlaarzen, en rijschoenen met chaps
Rubberen laarzen om mee door de modder te banjeren in de weilanden en ook om mee te rijden. Chaps zodra er geen modder ligt
De chaps vind ik lekker zitten, de rubberen rijlaarzen heb ik gekregen.
De rubberen laarzen zijn ideaal om mee door de modder te lopen, of door sneeuw en stront en weet ik wat allemaal. Alleen krijg ik er snel koude voeten in en piepen ze als ze langs mijn zadel wrijven tijdens het rijden.
Chaps zijn fijn voor in de zomer en ze piepen niet, ook zijn ze makkelijk aan en uit te doen. Nadeel is dat ik er mijn pony niet mee uit de wei kan halen als het geregend heeft, want dan loopt alle natte blubber mijn schoenen in.

YoshaMonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:36

1 wat voor laarzen heb je? Jodphurs en normale leren laarzen
2 waar gebruik je ze voor? Te rijden :+
3 waarom heb je voor deze gekozen? Jodphurs omdat ze niet zo warm zijn voor in de zomer en me laarzen omdat het wat netter staat bij wedstrijden. (onderling)
4 wat zijn de voor/nadelen. Jodphurs; koud in de winter xd
laarzen; moeilijk uit te trekken
< nadelen
> voordelen jodphurs; niet te warm
laaren; netter, makkelijk te onderhouden

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:49

Kalfslederen Rectiglinge
Wedstrijden
Ik had al chaps van dit merk, die ontzettend goed beveallen
Voordelen: fijn leer, kun je op maat laten maken
Nadelen: zit een ijzeren hakje onder, waar je op een gladde vloer best snel mee uitglijd :P maar voor de slijtage natuulijk weer een voordeel.

Jodphurs van Ariat, chaps van Rectiligne
Trainen
3 Waarom heb je voor deze gekozen?
Ariat is fijn leer en goede kwaliteit
rectiligne, omdat die toen goed zaten, fijne chaps!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:52

hee

1 wat voor laarzen heb je?jodhpurs en chaps
2 waar gebruik je ze voor?rijden maar ook als ik gewoon aan het poetsen ben maar dan zonder chaps.. of gewoon wandelen etc.
3 waarom heb je voor deze gekozen?omdat mijn rijlaarzen super vies werden na een dagje stal
4 wat zijn de voor/nadelen?voordelen: makkelijk als je niet hoeft te rijden.. nadelen: je glijd als het glad is echt meteen uit

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:51

ik heb de petrie anky, deze gebruik ik alleen voor de concoursen, dressuur. Ik rij normaal altijd met ariat schoenen en ariat chaps er over, dit vind ik vele handiger, hoef ik niet te wisselen van laars naar schoen voor en na het rijden. Verder vind ik schoenen met chaps ook handiger voor het springen. Ik heb deze gekomen omdat ik het een mooie laars vind voor de dressuur, en ze niet erg hoog in de prijs zitten. Voordeel: mooie laars om te zien, heb ze nu bijna 2 jaar en ze zien er nog als nieuw uit. nadeel: je kan er niet hele wandelingen mee maken, nou moet ik zeggen dat ik met die van mij toch redelijk van kan lopen, verder kan je er niet mee springen en ze zijn onwijs glad met dit weer!