trudy13 schreef:jeetje je beschrijft een manische depresief paard,dit dier zit ontzettend met zichzelf in de knoop!!
ik zou hem ind eerst na laten kijken door een goede da,en evt iemand die cranio sacraal therapie bij hem kan proberen dit helpt echt bij paarden met gedrags problemen..
ik krijg het gevoel door je text dat het paard zich gepest voelt omdat ie zelf geen keuzes mag maken!
dit klinkt mischien heel vreemd maar praat eens met hem,leg hem dingen die je wilt gaan doen uit!ik zal je een voorbeeld geven van mijn eigen pony,ook niet de makelijkste namelijk
laatst wilde ik haar bilkoorden opnieuw vast maken,ze sloeg me het licht haast uit de ogen!ik schrok me kapot kon haar niet eens straffen stond echt versteend!toen ik haar vertelde wat ik wilde gaan doen en dat ze met die losse dingen echt niet kon blijven lopen,deed ze wat minder lelijk maar durfde zelf niet zo goed meer.ik deed haar het voorstel dat zij iets te eten kreeg en ik dan de bilkoorden vast mocht maken
en zo gezegd zo gedaan liet ze het toe!!je ziet aan het paard zijn reactie snel genoeg hoe hij er over denkt..
heel veel succes
Een paard moet je nooit als een mens behandelen. Ik zou dit je ten strengste afraden. Behandel hem in ieder geval als een paard. En sommige paarden zijn gewoon een beetje zuur. Als je dit paard pas net verzorgde dan was het een ander verhaal geweest. Het lijkt mij ook een kwestie van slechte opvoeding. Ik weet alleen niet hoe je na 18 jaar ineens ongewenst gedrag moet corrigeren. Maar 3 kwartier tot een uur naar buiten en de rest van de 24 uur in een stal staan...voor mij persoonlijk grenst dit aan diernmishandeling. Criminelen in de gevangenis mogen nog langer luchten. Ik zou daar zelfook enorm chagrijnig van worden.