rijden met Thermolaarzen wel of niet doen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:39

Ik heb in mijn leven meerdere thermolaarzen gehad.
Ooit ben ik begonnen met van die hele simpele, ik meen van baseline(?). Deze bleven inderdaad in de beugels hangen en was alles behalve fijn. Je moest voor die laarzen overdreven je hakken uitdrukken omdat te voorkomen en dat is lastig, helemaal voor een kind. Ook gingen deze op de hiel onwijs snel kapot.
Ik heb nu duurdere laarzen van Mountain Horse en deze bevallen super, als ik hier mee vast zou willen zitten dan denk ik dat ik toch erg veel moeite moet deon :D .
Maar ik snap ook dat het voor een kind dat volop in de groei is niet te doen is om iedere keer van die dure laarzen aan te moeten schaffen, waarschijnlijk zijn ze er volgende winter alweer uitgegroeid.

Wat ik wel heb is dat ik met mijn thermolaarzen wat minder kan voelen omdat ze groffer zijn als mijn rijlaarzen. Als het even kan doen ik tijdens het rijden dus ook me rijlaarzen aan en zodra ik van paard af stap weer snel mijn thermolaarzen aan. Maar dat is meer iets persoonlijks.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 17:09

RT-P >> RUI

irma1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 18:19

ik zie dit regelmatig in de lessen die ik geef, kinderen met thermolaarzen. zolang ze niet te breed zijn zie ik het probleem niet heel erg. veiligheid staat voorop

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 18:20

ligt eraan welke, ik ben van de week ook in mijn beugels blijven hangen met beide voeten door mijn thermolaarzen, nu heb ik de HKM elegance laarzen, dat zijn net gewone rijlaarzen, en dat kan dus gewoon...
ga zo even een paintje maken om het duidelijker te maken :P

pietaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 18:21

ik bleef eerst wel is vast zitten maar dat kwam omdat ik men hakken niet goed uitdrukte gaar nu veel beter

Kim14

Re: rijden met Thermolaarzen wel of niet doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 18:24

Anders kun je eventueel sokken aandoen, daarover een plastick zakje en daarover nog een paar sokken. Heb nooit meer last gehad van koude voeten sinds die uitvinding :)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 18:29

Afbeelding
dat blokje waar de pijl naar wijst is een hard blokje.
ik heb nu al 2 keer gehad dat ik door de beugel schoot omdat mijn paard wegsprong en dat ik van boven achter dat hoekje bleef hangen, geloof me; levensgevaarlijk.

heb nu deze thermolaars : Afbeelding
deze zijn wel veilig, en ook speciaal gemaakt om mee te rijden.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 18:38

Het gaat kwa veiligheid niet alleen om de breedte, de zool is er veel te grof voor!
Prima als je oud en wijs genoeg bent om dat zelf te beslissen, maar een grote no go om je kind er mee te laten rijden. Hedendaags hoeft dat ook niet meer omdat er speciale rij-thermolaarzen zijn.

Welke maat heeft ze?

teun01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 18:40

Denk dat mijn dochter aan beide kanten 2 cm overheeft in de stijgbeugel. Lijkt mij voldoende....
En het feit dat ze niet verkleumt van de pony afkomt, is natuurlijk bijzaak, maar wel lekker als je warm kan blijven. Nogmaals hartelijk dank voor jullie mening, al lopen deze nog wel eens langs elkaar heen, maar het geeft wel duidelijkheid. @ air: Zij rijd nu met 29-30 en heeft nog ruimte over.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 18:47

xStaceeey__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:27

Vreselijke Laarzen :S

Ik zou ze niet nemen ik heb ze zelf ook en ze staan in de kast :Z
echt super *** Laarzen.
Ik heb er 4x mee gereden en ja het klopt ze zijn lekker warm
Maar vreselijk irritand ik geloof dat ik wel 40x ben gestopt om mijn voet weer uit de beugel te halen en in de galop/Verzamelde galop blijft het al helemaal zitten :S
dan voelt het net alsof je been er maar bij bungelt.
Iedereen op mijn manege vond thermolaarzen VRESELIJK :s

Nou genoeg info?? ;) ;)

xx, <3<3<3

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:55

Ik rij ook met termolaarzen.. van Eurostar: Heerlijk! <3

Wat iedereen ook zegt: Hou de ruimte in de beugels wel goed in de gaten :j.
We willen niet dat onze nieuwe Anky in de beugels blijft hangen :n

En over het aanvoelen van je paard... Daar heeft een meisje van 6 nog geen benul van ;)

teun01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 09:21

@ linnietje, denk zeker dat je een punt hebt. Een meisje van 6 kan haar paard nog niet aanvoelen. Al denk ik wel dat ze talent heeft en het snel door zal hebben. Ze krijgt priveles, dus alle aandacht is op haar gericht. En dat vind ik wel een fijn gevoel.

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 09:40

Mijn kinderen rijden ook als het erg koud is met thermolaarzen. Ze hebben veiligheidsbeugels (die simpele met elastiekjes), die zijn niet zo duur. Ze kunnen dus niet vast komen te zitten. Misschien een idee voor je dochter?

Zelf heb ik ook thermolaarzen aan met het koude weer, het is wel waar dat het niet zo fijn rijdt, omdat je inderdaad minder contact voelt met het paard, maar dat is voor kinderen minder bezwaarlijk. Als kinderen met koude voeten moeten rijden stoppen ze ermee, wat ik me trouwens ook goed kan voorstellen.

Ik vind veiligheidsbeugels voor kinderen ook zonder thermolaarzen een veilig idee. Ook met gewone laarzen kan een kind nog vast komen te zitten. Ik heb ooit mijn dochter voor mijn ogen meegesleept zien worden aan de stijgbeugel, sindsdien hebben we die veiligheidsbeugels.

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:35

Benita schreef:
Ik heb ooit mijn dochter voor mijn ogen meegesleept zien worden aan de stijgbeugel, sindsdien hebben we die veiligheidsbeugels.

Dat lijkt me vreselijk om te moeten aanzien als moeder! Heel goed dat jullie veiligheids beugels gebruiken.
Zou eigenlijk standaard moeten worden op maneges, want daar gaat het nog wel eens fout (kan de manege niks aan doen ;))
Eigenlijk zo-ie-zo bij kinderen! Veiligheid is ZO belangrijk!!!!!!!

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:38

Ik heb de 'Covalliero Winter riding boot'. Súper fijn en ruimte over in m'n stijgbeugels. Ik vind ze zelfs fijner rijden als m'n gewone rijlaarzen. :o

Deborah__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:17

mijn nichtje van 9 rijd ook met haar thermolaarzen , wel hebben we haar heeel duidelijk gemaakt dat ze nu nog beter op haar voet-beenhouding moet letten nu zodat ze niet vast blijf zitten!

teun01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 16:29

Even voor jullie duidelijkheid, ze rijd niet op een manege maar bij een particullier met 2 pony's.

snoepje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:27

in de winter zou ik ze aanschaffen omdat ze gewoon lekker warm zijn en rijden lekker. :)

LoveTobbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:51

Ik heb ook thermolaarzen, lekker warm.
En je vraag betrefd. Het ligt er aan wat voor thermolaarzen je hebt.
Sommige laarzen blijven inderdaad hangen achter de beugel maar met deze laarzen die ik heb gebeurt dat niet.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:11

Ik rijd in de winter wel met thermolaarzen. Bij mij wilt het goed. Maar ik heb 2 soorten thermolaarzen. Rij thermolaarzen en gewone echte brede := De brede zal misschien niet zo goed lukken maar de rij thermo's wel

Maybritt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:31

Zelf rij ik ook gewoon met thermolaarzen.
Maar op de manege waar ik vroeger reed mocht het niet. Kwam je met thermolaarzen aan, dan mocht je weer vertrekken.
Te gevaarlijk als je voet erin bleef hangen.

lollixpop15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 12:54

voor in de winter zou ik ze zeker aanschaffen. :)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 12:56

ik heb de mondoni alaska.
die bevalt erg goed, lekker warme voeten, en je blijft niet in de beugels steken.

Nadineh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 16:12

als ik zelf hard aan het werk ga met mijn paardje dan vind ik het niet bepaald handig. Ik zelf heb dan snel het gevoel dat ik dan in de beugels blijf haken. Maar als ik niet intensief ga rijden dan vind ik het wel fijn om met thermolaarzen te rijden.