Krijg mijn geld niet. Wat kan ik doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:29

ikenindi schreef:
iemand die je goed kent kan ook ineens niet meer willen betalen dus dat zal niet veel uitmaken.
dankjulliewel voor de antwoorden. ik was er al bang voor dat het om te weinig gat om het`rechtsmatig` aan te pakken.

De kans dat je je geld krijgt is toch beduidend groter ;)
Als je bv. de ouders, woonplaats enz.. kent; en de meeste riskeren een goede vriendschap niet te verliezen door wat geld

Leylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:05

Hoi,

Ik heb toch nog even een opmerking, ik vind het namelijk zonde om niet achter het geld aan te gaan.
Als jurist kan ik je vertellen dat het zeker wel zin heeft.
Schrijf vooral een zakelijke brief. Kun je het zelf niet goed, vraag dan een rechtswinkel en dat is gewoon gratis, heeft verder niets te maken met verzekering. Die schrijven dan een brief voor je. Vaak schrikken mensen heel erg van een officiele brief omdat ze dan pas doorhebben dat je het meent.

Voor een bedrag van 100 euro heeft dit zeker zin, en je kunt daarna altijd nog zien wat je doet. De mensen die zeggen dat het voor 100 euro geen zin heeft, denken dan vooral aan een rechtszaak. Dat is waar, risico op verliezen is er ook nog en dan moet je kosten van een rechtszaak betalen en dat wil je niet. Alleen kun je heel wat doen voordat je een rechtszaak zou aanspannen.
Maar schrijf die brief maar eens, daar kun je in vermelden dat je een mondelinge overeenkomst hebt gesloten en dat deze persoon een wanprestatie pleegt door niet te betalen. Je vordert alsnog het bedrag en verwacht dit binnen 2 weken op je rekening.
Kijk maar eens op google voor wanprestatie e.d., vind je een hele hoop, ook wetsartikelen enzo!

Als je toch nog gaat schrijven, veel succes!

frankiej

Re: Krijg mijn geld niet. Wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:09

idd niet geschoten is altijd mis. t zijn tenslotte toch joúw centen!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 09:18

Helaas schuilt de organisatie waar ze op begeleid wonen zit zich achter het feit dat madam minderjarig is (17) en het feit dat ze `mentaal beperkt ` is. Aargh! Als dat kind zelfstandig een pony kan hebben en verzorgen en alleen naar haar afspraken gaat kan ik daar toch niks aan doen? Het staat allemaal niet op haar voorhoofd geschreven. Althans, het briefje: "Ik ben niet te vertrouwen, maak geen afspraken met mij want ik kom ze toch niet na. Dat hoeft ook niet van mijn begeleiders want ik ben minderjarig en heb een beperking" heb ik waarschijnlijk over het hoofd gezien anders....

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 11:34

Het zal niet meevallen om je geld alsnog te krijgen denk ik.De volgende keer doe je het waarschijnlijk niet weer op deze manier,je vertrouwen wordt op deze manier wel beschaamd.Er loopt helaas genoeg van dit soort waardeloos volk rond.