Wat is de minimale maat pony waar ik op kan rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

suusiesu

Re: Wat is de minimale maat pony waar ik op kan rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 11:23

dankje wel voor alle reacties!! Ik ben gister wat gaan rondkijken en ik denk dat we voorlopig toch voor een shetje gaan. Misschien dat ik die dan wel ga leren voor de kar te lopen ofzo. Het lijkt me inderdaad zielig als ik op een wat te kleine pony zou gaan rijden, en 1.30 of hoger is voor mijn zusje nog te eng (zegt ze!).

Bedankt, mijn vraag is beantwoord!

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:25

Ik zou voor een c of d pony gaan.
Aangezien jouw zusje nog veel groeit, en jij kan ook nog wel op een c of d pony.
:+

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:56

gewoon lekker gaan mennen,als je eenmaal ment wil je niet anders meer
suusiesu schreef:
dankje wel voor alle reacties!! Ik ben gister wat gaan rondkijken en ik denk dat we voorlopig toch voor een shetje gaan. Misschien dat ik die dan wel ga leren voor de kar te lopen ofzo. Het lijkt me inderdaad zielig als ik op een wat te kleine pony zou gaan rijden, en 1.30 of hoger is voor mijn zusje nog te eng (zegt ze!).

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:18

suusiesu schreef:

als ik heel eerslijk ben zou ik dan voor een A welshje gaan.
die zijn meestal net iets minder koppig dan een shetlander.
en kun je net iets meer mee, vind ik.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:39

beetje een vreemd plan als je het mij vraagt. Je wilt een zo klein mogelijke pony, want dan kun je hem zelf beleren? Grootte zegt helemaal niks wat dat betreft. Daarbij wil je dat je zusje van 6 erop gaat rijden, dus dan ga jij er niet op? Dan komt het er meer op neer dat je een beginner van 6 jaar op een groene pony wilt zetten?

Ook al eerder gezegt, maar je zusje groeit zeker, dus hoelang zal ze plezier kunnen hebben van een kleine pony?

Mijn advies: kies een Fjord o.i.d. die al een jaar of 6 is, het liefst ouder. En kijk niet alleen naar de grootte en het ras, maar vooral naar het karakter!