Ergernissen bij startvolgorde dressuur........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 16:02

Kawa: Ik ben het helemaal met je eens. Ik wordt ook gek van rijden op aanmelding. Ik heb precies dezelfde ervaring. En dan krijg je ook nog die schreeuwers die nog even snel voor moeten want ze moeten ook nog springen. Je kan zo gewoon helemaal niet plannen en je zit of te lang op je paard of weer te kort omdat je gewoonweg niet weet hoeveel er nog tussen glippen...

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 17:15

Gelukkig heb i nog nooit gereden waarop aanmelding werd gestart. Lijkt mij ech een ramp!

Ik ben ruim een uur van te voren aanwezig (alles wat ik rij is max 3 kwartier bij mij vandaan, dus dat is goed te doen) en bij het aanmelden vraag ik even waar ze zijn.

Er is me nog maar 1 keer overkomen dat het toen verkeerd liep, idd door een aantal afmelders (ivm sneeuw). Werd gewoon netjes opgelost door een pauze in te lassen en te vragen wanneer ik klaar zou zijn.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 19:14

Ik heb een keer in de organisatie gezeten van een tweedaag concours. En jawel hoor. Op zondag liepen we een uur in!

Dit hebben we omgeroepen. Maar elke ruiter mocht zelf beslissen hoe lang hij of zij wou inrijden. Wel lastig voor de jury omdat de volgorde veranderde. En er soms wat tijd zat tussen de ruiters.

Voor de ruiters was het luxe. Ze konden lekker inrijden en als ze klaar waren eigenlijk meteen starten.

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 19:45

Ook ik heb me behoorlijk lopen ergeren in Nieuwleusen. Op zich een goed georganiseerd concours maar zet in vredesnaam geen jonge meisjes als ringmeester neer. Ze lieten gewoon over zich heen lopen! Alles ging door elkaar, wat een chaos. Ik heb behoorlijk moeten praten om de ring in te komen. Degene die voor me op de lijst stond was erin en volgens de "ringmeesters" moesten er nog verschillende tussen. Terwijl ik er dus in zou moeten volgens de startlijst...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 02:58

kawa schreef:
Citaat:
Ik wordt ook gek van rijden op aanmelding

Met springen werkt het super maar daar heb je als ruiter ook meer overzicht. Met dressuur is het een ramp vooral als de jury ook nog eens gaat zitten kwartetten met startkaarten. Gewoon op je eigen tijd starten en met het maken van het programma moet al rekening gehouden worden met mensen die ook springen. Is daar trouwens niet iets voor geregeld in het regelement CGJ12 ???

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 08:51

annegti schreef:
Gewoon op je eigen tijd starten en met het maken van het programma moet al rekening gehouden worden met mensen die ook springen. Is daar trouwens niet iets voor geregeld in het regelement CGJ12 ???

Ik heb geen idee. Wel weet ik uit ervaring dat slechts een HEEEEL klein aantal dressuuruiters nog springt. (Ja, het zijn allemaal van die kleine Ankies......).

Als de ruiters op een tijd zijn geplaatst is de organisatie er verantwoordelijk voor dat dit technisch ook mogelijk is voor de ruiters. Een ruiter die 2 paarden rijdt kun je niet in het progrmma zetten om 9.08 met het ene paard en 9.16 met het andere paard.
Dit gebeurt trouwens nog steeds erg veel. Gevolg is dat deze ruiters wel van tijd MOETEN wisselen en de boel in het honderd loopt.

Vaak maak ik mee (op de goed georganiseerde concoursen) dat je bij opgave reeds kunt opgeven hoe laat je ongeveer wilt rijden. Als het mogelijk is houden ze daar rekening mee. Dat heeft als prettig gevolg dat de startvolgorde bij de laatste wijziging (meestal donderdagavond voorafgaand) nagenoeg ongewijzigd blijft.

EXTRA ERGERNIS: De laatste perioden moet je steeds vroeger opgeven voor een concours. Soms wel 3 maanden en's winters soms 4-5 maanden. De organisatie gaat dan heel vroeg aan de slag zodat de startprogrammas soms al 2 maand van te voren worden gemaakt. Kun je op je vingers natellen dat er VEEL wijzigingen komen (andere klassen / paard verkocht / paard dood / amazone zwanger /vergeten / niet komen opdagen etc).
OPLOSSING: elk concours kent een sluitingsdatum. breng die zover mogelijk naar achteren (kan wel tot 7 dagen voor het concours). Het startprogramma zet je in 2 seconden op internet.
Daarnaast mag de inschrijving NOOIT vervroegd gesloten worden en mag NOOIT gelden: wie eerst opgeeft doet mee. Dat is een belachelijk regeling die er voor zorgt dat mensen zich in het voorjaar al opgeven voor een concours terwijl ze het paard nog moeten beleren!

Hoe je dan WEL een selectie moet maken uit het aanbod is een ander verhaal trouwens.....Da's wellicht meer een probleem voor de KNHS omdat die ervoor gezorgd hebben dat er nu tweemaal zoveel winstpunten moeten worden behaald om te promoveren, en de ruiters dit gaan compenseren door tweemaal zo vaak te starten........Je zou kunnen denken aan versnelde promotie (wat eigenlijk nu ook al mag, maar dan op aanvraag) indien meer dan bijv 66% wordt gescoord.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 09:57

bij ons staat dressuur en achttallen/viertallen vast.
dus wanneer je springt, hangt af van wanneer je dresuurt Haha! SUPER! Haha!

en dat in belgië!

waar ik dan weer niet tegen kan:
je moet bvb achttal rijden om 11u00 en individueel dressuur om 11u05.
die terreinen liggen soms hèèl ver van mekaar.
en als je om 11u00 start met achttal, da's gedaan om 11u05, dan crossen naar je dresuurring om daar te starten. pffff.

ga je tegen je jury zeggen: ik heb achttal om 11u00. het kan dus zijn dat ik wat later ben. meeste jury's zeggen: ok, we houden der rekening mee.
maar lang niet allemaal. die zeggen: op tijd of niet rijden. tja,............

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 00:17

Tja, ik weet dat ik bij een uitstervend ras behoor omdat ik op concours zowel spring als dressuur. Zie mezelf ook niet als dressuurruiter, meer als springer die dressuurt omdat dat er ook is. Alle paarden lopen fluitend naar het M maar dan kan ik het niet meer. Vergt toch iets meer specifieke training als de basis die ik heb voor het springen. Pak zo af en toe een winstpunt mee maar rijd niet meer voor de prijzen Haha! Zit er niet zo mee hoor...

Heb ooit tijdens een kampioenschap ook eens zo'n leuke ervaring gehad. Moest gelijk springen en dressuren. Kan een boel maar op twee plekken tegelijk zijn is me nog nooit gelukt.
Na overleg moest ik eerst dressuren Verward (was me altijd geleerd dat springen voor dressuur gaat)
Toen ik terug kwam van dressuur was het parcours weg Zou er 's middags om 3 uur weer staan speciaal voor mij
Ik om half drie op paard naar de ring. Was nog rijstijl aan de gang maar dat was zo klaar zeiden ze. okee ik spring een paar sprongetjes, kom terug, "nee we lopen nog iets uit maar het duurt niet lang meer" Zucht, daar loop je dan.... uiteindelijk om 16.15 gesprongen Verdrietig nadat ik al wel twintig keer hetzelfde zinnetje gehoord had. Vond 3 balken nog een hele prestatie. Vond het zwaar zwaar zwaar waardeloos, Zeker op een kampioenschap.

Citaat:
Da's wellicht meer een probleem voor de KNHS omdat die ervoor gezorgd hebben dat er nu tweemaal zoveel winstpunten moeten worden behaald om te promoveren, en de ruiters dit gaan compenseren door tweemaal zo vaak te starten

Tja, dat was het logische gevolg he. Maar zover kunnen ze niet vooruit denken. Mensen zoals ik die gemiddeld 15 keer per jaar op concours gaan worden lekker afgestraft. Snap wel van die redenering "bescherming" van de jonge paarden maar nu moeten ze nog vaker Verward De echte puntenjagers starten gewoon zo vaak mogelijk terwijl het behalen van een sportpredikaat bij je merrie gewoon een keer zo duur is geworden. Ben ook benieuwd hoelang deze regel blijft bestaan. Net zo'n domme regeling als bij springen met de tweede weigering uitbellen. Als ie een keer stopt groet je af en vertrek je, kan toch ook niet de bedoeling zijn geweest. Is ook geen bal aan voor de bezoekers al die afgroetende ruiters. Daar kom je niet voor kijken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 08:47

Ik vind dat op aanmelding starten bij de dressuur echt vaag, eerlijk gezegd had ik er ook nog nooit van gehoord.

Dat lijkt me zowel voor deelnemers als juryleden echt niet werken.
Ik ben zelf trouwens ook voorstander van het op je eigen opgegeven tijd starten.

Uitvallers? Pech, dan drink ik gewoon een extra bakje koffie Knipoog
Mensen hebben het recht om zolang in te rijden als zij nodig denken te hebben.
Mocht er iemand wel eerder willen starten als ie er klaar voor is, vind ik het ook prima.

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 09:35

Wij gaan sinds 3 jaar met meerdere kids/pony's tegelijk op concours, wel alles zoveel mogelijk in de buurt. Dit vanwege het vervoer, kunnen er maar 2 in de trailer.

Hier in de buurt start alles op de tijden die op de startlijsten staan. Soms moet ik een beetje minnen en plussen omdat Madelon ook nog springt, maar ook dat verloopt prima.

Laatst waren de voorlopige startlijsten een beetje ongelukkig en kon ik of Jeanique of Madelon niet lezen. Bellen op de belavond (ben zelf wedstrijdsecretaresse) starttijden van Madelon konden omgezet worden.

Nee, van alle klachten die ik hier lees hebben wij geen last.
Kleine note voor mensen die hier in de buurt wonen, de hele winter verzorgd mijn oude vereniging de Grote Brug indoors op de Linge Brug in Zoelen, perfect verzorgd dus een aanrader. Vanaf deze winter is er buiten een perfecte all weather bak ook nog een prachtige 2de binnenbak.

Dus mensen het kan ook anders Haha!