Mandarijntje en een banaantje als beloning.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:53

Hahaha Livetime... Inderdaad.
Mijn paard is helemaal gek op mandarijntjes en van banaan houdt ze niet echt
Ik zou eerder met stukjes mandarijn werken ipv banaan wat steeds geplet wordt en ook nog zo groot is :D.
Wil je toch met banaan belonen zou ik van die gedroogte banaan'chips' kopen die liggen gewoon in de winkel, maar dan wel erop letten dat er geen zout oid op zit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:16

riatje schreef:
die van mij zijn gek op manderijnen en bananen jammie jammie en dalijk met oud en nieuw krijgen ze een oliebol dat doe ik al een aantal jaartjes

met / zonder krentjes? mogen ze dat trouwens? van die krentjes uit zo'n rood doosje met een zonnetje met een zonnebril (Als die nog bestaan)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:22

MayDayParade schreef:
in banaan zit wel veel suiker dus het is niet iets waar je ze elke dag n hele tros van moet geven,
en van teveel snoep worden paarden trouwens happerig want dan denken ze de heletijd dat ze voor alles snoep krijgen of ze zijn beledigd als ze dat niet krijgen.
maar de meeste paarden vinden mandarijn en appel heerlijk :D

Volgens mij doe je echt iets fout als je paard haperig word van voedselbeloningen. Ik ken mensen die voedsel beloningen geven (vrij vaak ook) waarvan de paarden echt niet happeriger zijn geworden, paard moet gewoon weten dat jij de gene bent die bepaald wanneer er een snoepje is verdient en dat schooien niet werkt.

marritpiebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:31

mijn paard krijgt altijd een mandarijn na het rijden, vind ze heerlijk.
en meestal voor we op wedstrijd gaan of voor iets anders 'stresserigs' krijgt ze een banaan.
Banaan werkt rustgevend bij paarden.
:)

Veulen84

Re: Mandarijntje en een banaantje als beloning.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 20:09

Je kan ook naast appel, wortel, mandarijn en banaan ook nog geven: Peer, aardbeien, framboos, braam (deze laatste 2 niet te veel), druif (zonder pit), komkommer en stukjes sla.

Als ik me paard echt wil verwennen dan droog ik een boterham en vervolgens prak ik daar een banaan op...

quidonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 20:39

Gulpje schreef:
Bananen heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd, maar mandarijnen vinden ze helemaal geweldig! Pas daar wel mee op: ik heb al zo'n 29849749124 het sap recht mijn oog in gekregen :(

haha ik kreeg een keer een ei over me heen! gaven ze een paard een ei en toen ging hij ja knikke en ik stond er voor! was wel lache (daarna)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 23:24

Ei schijnt wel goed voor je haar te zijn :D

ik heb mijn paarden laatst wat overgebleven andijvie gegeven. Ik had het voor de konijntjes meegenomen maar de paarden vonden het ook heerlijk :)

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 10:31

Banaan, nooit geprobeerd, maar manderijntjes vinden ze idd heerlijk!
Ik hoor ook wel eens dat er mensen hun paard bier geven (oud bruin) iemand daar ervaring mee?

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 12:33

mijn shet is gek van bananen :D
hij krijgt ze wel niet te vaak want hij is al meer dan dik genoeg :P
mijn andere 2 paarden lusten het dan weer niet

over bier: daar is hier ergens een topic over. ik vond het ook maar raar, maar het schijnt gezond te zijn ;)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 13:20

Bier daar doen ze hier een moord voor.

the_titan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 15:07

met de schil van sommig fruit zou ik toch wat terughoudend zijn. IVM spuitstoffen op het fruit. alhoewel de apen als ze fruit krijgen eigenlijk ook met schil en al krijgen.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 15:11

De mijne eet ook graag mandarijnen en banaan.. wel geschild..alleen minder handig om als beloning te geven als je ergens mee bezig bent ivm pletten ;)
de mijne is echt een alles eter hoor.. alstie zou kunnen zou hij mijn mobiel ook nog op willen eten haha die gek

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 15:16

Die van mij is helemaal gek van bananen. Die krijgt ze meestal als ik zel zelf niet op eet. Alleen hoe je die wilt gebruiken als beloning bij vrijheidsdressuur snap ik niet. Beide raken makkelijk geplet en een hele banaan is zoveel, maar stukjes wordt zo'n plakboel lijk me.

Die van mij krijgt trouwens ook geregeld spruitjes. Ik ben er gek op, maar mijn man weigert ze te eten dus we hebben altijd over omdat de Appie ze bij ons niet los verkoopt en die eet paardlief maar al te graag voor me op. Die zijn qua formaat ook ideaal om als kleine belonging te geven!

the_titan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 16:10

Misschien eens zoeken hoe je schijfjes banaan droogt of fruit in het algemeen of ze in de winkel zoeken.

Anders ze in de schil 'snijden'. Is een leuke grap. Steek een naald door de schil en beweeg heen en weer. op die manier snij je de banaan in schijfjes en blijft ze in de schil zitten tot je ze nodig hebt.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:47

Die van mij krijgt gewoon banaan en mandarijnen! Vinden ze lekker!

Marrlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 22:41

Ik gaf het ook, niet teveel, maar ze vinden het wel heel lekker!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 23:13

Ik heb een paard gehad welke bultjes kreeg van citrusfruit, kan nooit kwaad om dat in het achterhoofd te houden.

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 00:58

Veel paarden vinden mandarijnen lekker, met banaan is dat volgens mij minder maar vaak gaat een stukje fruit er wel in :j

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 01:01

banaan bevat veel magnesium en is dus rustgevend, mandarijn en sinasappel geven een vrolijker humeur.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 01:03

Ik haal altijd op de markt bij de notenkraam van die bananenchips. Dat geeft een boel geklieder minder, doseert goed en hij is er wild op.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 01:24

Sinaasappel en meloen vind die van mij ook erg lekker. Mandarijntjes eet ze met schil en al, gek beest. Banaan vind ze niet zo heel lekker.

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:04

MayDayParade schreef:
in banaan zit wel veel suiker dus het is niet iets waar je ze elke dag n hele tros van moet geven,en van teveel snoep worden paarden trouwens happerig want dan denken ze de heletijd dat ze voor alles snoep krijgen of ze zijn beledigd als ze dat niet krijgen.
maar de meeste paarden vinden mandarijn en appel heerlijk :D

_O- Ik moest zoo lachen toen ik dit las.
Ik zie mezelf echt al met zon tros bananen naar stal lopen en al die bananen pellen :))

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:05

Het verschilt per paard wat hij lekker vindt, je kunt het altijd proberen. Bij mij op stal zijn ze met zijn allen enorm fan van mandarijntjes, maar ik lees hier dat sommige paarden die dus niet lusten.
Ik heb een verzorgpony gehad die werkelijk alles deed voor een banaan, maar mijn eigen pony vindt bananen zo'n beetje het smerigste dat er is, dan eet ze nog liever plastic!

Gewoon proberen, lust ie het niet eet je het lekker zelf op voor de vitamientjes :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:07

mandarijnen en bananen vinden ze vaak heerlijk <3
peren overgens ook... en krackers of brood vinden ze vaak ook heel lekker als traktatie...
of maiskolven...(alleen die lust die van mij dan weer net niet :P)

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:11

Die van mij vinden ook alles lekker. De haf dan ook werkelijk alles.....net een afvalbak! De KWPN'er laat een banaan toch liever liggen. Een mandarijn vindt meneer heerlijk mits ik het eerst even iets ondoe van het dunne velletje.....hoezo verwend!