sharona87 schreef:Eind deze maand start ik daar weer met dezelfde organisatie, ben benieuwd hoe het dan gaat.
Heb eigenlijk wel zin om stuk van het regelement te sturen dat ik dus wel op mijn tijd had mogen starten
Dat mens is al niet mijn grootste vriendin
Een 4daags concours wilde ik afmelden omdat mijn paard echt helemaal kreupel was, mocht ik wel even 80 euro afrekenen..terwijl er echt een mega reservelijst was*agjaaaa*
Nu weet ik gelijk waar jij ging starten

Dat is gewoon een kl*tesecretariaat!
Ik ben daar wel gestart, had voor 4 paarden 2 boxen gehuurd (reed op en neer verder, maar geeft iets meer rust). Ze had mij gemaild voor de kosten want die stonden niet in het vraagprogramma. Vooraf had ik gerekend op 25 Euro per dag per box, maar ik kreeg een mail dat ik 4x4 proeven = 160 Euro plus 100 Euro voor de boxen = 260 Euro moest betalen.
Oke, ik kom daar aan, mens zat eral met een gezicht alsof ze gedwongen werd daar te zitten en ik moest allereerst al een uur (nou ja, ik heb 45 minuten rondgelopen) op het terrein zelf gaan lopen zoeken naar iemand die mij die boxen aan kan/mag wijzen, en het kostte dus WEL 200 Euro voor de boxen, dus 360 in totaal. Vind ik niet erg, maar ik had gerekend op de opgegeven 260 Euro, dus ik had geen 360 in mijn portemonnee. Geen probleem, ik zeg, dan betaal ik het startgeld van vandaag plus de boxhuur, het startgeld van de andere dagen betaal ik dan morgen. Nou dat kon dus niet en dit en dat want iedereen moest op de eerste dag alles betalen. Nou, het lijkt me heeeeel stug dat mensen die alleen op de laatste dag starten op de eerste dag speciaal langskomen om te betalen
Heb gezegd dat ze me dan maar van de lijst moest halen, dat ik niet ging starten dan want ik had het geld gewoon niet bij. Punt. Uiteindelijk het startgeld betaald en 1 box en de andere box de dag erop betaald en wel gebruikt. Dus het was wel opgelost maar met zoveel gezanik dat mijn zin om te starten al wel weg was en mijn humeur beneden nul.
Dan de starttijden. Ze hadden me zo ingepland oorspronkelijk dat er maar een kwartier tussen 2 paarden zat en op een andere dag moest ik zelfs met twee paarden tegelijk de ring in!
Kan gebeuren, met zo'n groot concours is het plannen ook lastig. Verder stonden er voor het eerst alleen startvolgordes aangegeven en wel 'pauze' maar niet hoe lang die pauze dan was. Dus je zelf berekende tijden was ook een gok. Enfin, vooraf gemaild of ze er bij de paarden minstens anderhalf uur tussen wou laten zodat ik tijd had voor de wissel. Dat was geen probleem, ze had het aangepast. En idd op de nieuwe lijst was het allemaal goed te doen. Wat deden ze nou, op de dag zelf hingen ze de starttijden wel op! (zet die dan ook op internet denk ik dan). Maar per dagdeel, dus om 13 uur hingen ze de tijden van de middag er op. Best lastig als je om half 2 moet rijden ofzo want dan zit je erop en kun je je exacte tijd niet meer zien.
Enfin, op een dag hadden ze blijkbaar nog de tijden gewisseld (na de wissel), want ik had de tijden doorgemaild aan ons mam die kwam helpen, en toen ik aan kwam rijden met de auto kwam die al aangerend: je moet over een half uur de ring in! Watttttt?! Oke, no stress, het is toch met de merrie, die heeft niet veel tijd nodig. Nee, het is niet met de merrie, maar met de schimmel! zei ons mam. Wat?!! Die moest eerst als tweede! Dus ik als een speer naar het secretariaat. Maar nee, ze had niks gewisseld hoor.. nou geloof me maar dat dat zo was, met 4 paarden en hulp die speciaal voor mij komt zorg ik wel dat ik mijn tijden noteer. Enfin, en de merrie dan? Daar had ze 8 combinaties tussen gedaan. Dus ik had een uur tussen de eerste start van de schimmel en de eerste start van de merrie. Maar ik red het niet om uit te stappen, af te zadelen, op te zadelen en los te rijden in 40 minuten, zeker niet in mijn uppie (mam heeft geen verstand van paarden, die kwam voor de kindjes) en zeker niet met een paard wat haar eerste concours loopt want er zat 40 minuten tussen de tweede start van de schimmel en de eerste start van de merrie. Volgens de reglementen moet er zeker een uur tussen, maar volgens miep secretariaat was het tussen de eerste starttijden gerekend. Heb dat opgezocht maar dat staat er niet, er staat: tussen de combinaties. Nou ja, heb het ene paard afgemeld zodat ik met het andere paard kon losrijden (20 Euro naar de bom) maar ik was zo ontzettend chagrijnig! Heb nog gevraagd of ze me niet naar achteren kon zetten dan, maar nee, dat kon natuurlijk niet.
Ik start er dus ook gewoon echt nooit weer.
Vorige jaren was het een heerlijk concours, hartstikke gezellig en goed georganiseerd, maar alleen al het gezicht van dat mens bedierf heel de sfeer en dan kwamen al die dingen er nog bij. Als je het niet wil doen, dan stop er mee zeg
Jouw verhaal verbaast me dus helemaal niks.