Hij heeft het vandaag prima gedaan! In het andere stalgebouw is het veel rustiger en zijn stalruimte is megagroot, 4.5 bij 4.5.
Er staat een heel rustige fjordmerrie naast hem.
De routine op stal is gelukkig erg constant , dus dat zit wel goed. Ook op de wei staat hij altijd op hetzelfde veld en tussen dezelfde paarden. (Alleen ruinen).
Opvallend: op de wei zoekt hij echt wel contact met de ruinen en ze knabbelen heerlijk over de draad heen. Dat vind ik super. Hij heeft zijn aartsrivaal ook niet meer aangevallen. Ze hebben heelfs even gesnuffeld!
Qua beweging heb je helemaal gelijk! Ook wil ik meer afwisseling aanbrengen. Helaas durf ik niet in mijn eentje naar buiten, ik heb wel lekker met hem gewandeld door de sneeuw. Dan zie je hem helemaal opleven. Op de terugweg ben ik gewoon opgestapt. We konden alleen maar stappen door de sneeuw, maar hij vond het heerlijk.
Als de sneeuw weg is, kan ik met hem naar de binnenbak wandelen, en dan terug rijden. Is nog geen kwartiertje wandelen. Daar staat ook een springparcours, voor de afwisseling.
Kortom: op stal zo weinig mogelijk variatie en bij het werk zo veel mogelijk!
Bowie is ongeveer 11 jaar, maar omdat hij in het wild geboren is, weten we dat niet helemaal zeker, hij zou 1 jaar ouder kunnen zijn. De Fransen nemen het niet zo nauw met de registratie van paarden.