Iemand moet iets over kunnen brengen. Zo heb ik een tijdje hulp van iemand gehad die zelf op recreatief niveau reed maar geweldig uit kon leggen.
Zij heeft zich echt verdiept in beweging, houding en echt een goed beeld van hoe een oefening er uit moet zien.
Wanneer je haar ziet rijden heb je absoluut niet het idee dat ze een goed 'oog' heeft om les te geven, maar dat heeft ze dus wel degelijk

Hier in de buurt rijdt iemand waarvan ik de rijstijl echt enorm grof vind. Misschien kan hij nog zo goed uitleggen/goed presteren ik wil geen les van hem.
Zoals eerder aangegeven; je ziet niet altijd wat iemand voelt, en als ik mijn instructeur eens een keer streng door zie pakken of iets doet waarvan ik denk 'maar dat mag ik van hem niet doen' heb ik daar echt geen problemen mee... maar deze man pfoe, dan krijg ik gewoon medelijden met het paard. En van zo'n persoon wil ik geen les hebben.
Ik zoek iemand die dingen over kan brengen, het 'juiste' gevoel uit kan leggen en iemand die eerlijk met zijn paarden om gaat.
Verschillende paarden dienden verschillend gereden te worden. Een goede instructeur weet dat en probeerd verschillende dingen om tot de beste methode en de meeste progressie te komen.
en ze had er geduld voor, niet zoals mijn lesgeefster die soms precies een opgefokt beest is en dan ja gaat de les van geen kanten met vzpony :/ echt een gandioos nadeel aan mijn lesgeefster :/ als ze een slechte dag heeft moeten we in de les alles teglijk doen en dan goed en luistere naar de andere kijken en doe maar verder en daar wordt ik echt zot van
ja ze heeft haar lesdiploma maar soms merk je er echt niets van en als je haar ziet rijden stel ik me soms ook vragen :/ men andere les geefster is echt cooler kalmer ookal heeft ze een slechte dag en ze rijdt ook echt veel beter