weten jullie warme rijhandschoenen! erg koude handen!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 11:05

Ook ik raad handschoenen met Thinsulate aan. Thinsulate word vaak in Scandinavie gebruikt en dat heeft een reden. Het is super warm. Mijn winter rijhandschoenen zijn niet dik, hebben een Thinsulate voering en sinds ik deze heb heb ik geen bevroren vingers meer.

Neskolay

Re: weten jullie warme rijhandschoenen! erg koude handen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 11:08

Ik heb van mijn vriend (voor Sinterklaas) heerlijke rij handschoenen gekregen van Sectolin!
Zijn lekker licht gevoerd en soort leer aan de buitenkant, heb echt geen koude handen meer *D

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 11:15

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:45

Ik heb van die drie vinger wanten van Horze besteld, EJ heeft ze ook. Maar ik heb ze nog niet binnen, dus kan er niets over zeggen!

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 18:13

Molzebeer schreef:
Ik heb van die drie vinger wanten van Horze besteld, EJ heeft ze ook. Maar ik heb ze nog niet binnen, dus kan er niets over zeggen!

okee, ik wacht jou mening even af wat je erover vind, ik wil die graag ook gaan kopen.

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:28

ik heb bij de tente weken gewoon thermohandschoenen gekocht.
Werkt het beste

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:31

Ik heb leren handschoenen bij Divoza gekocht, van Mondoni. Volgens mij de Mondoni Cuzco. Ze zijn heel warm en je kunt er goed mee rijden, ik heb ze nu de hele tijd aan :D ze kosten 16 euro.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:44

Ik heb gevoerde handschoenen van Roeckl, echt heel fijn! :j

Als het heeeel koud is doe ik ik plastic handschoenen onder me rijhandschoenen, dan heb je echt mega warme handen!! :))
Ik werk in het ziekenhuis dus dan kom ik makkelijk aan plastic handschoenen ;)

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:48

Neskolay schreef:
Ik heb van mijn vriend (voor Sinterklaas) heerlijke rij handschoenen gekregen van Sectolin!
Zijn lekker licht gevoerd en soort leer aan de buitenkant, heb echt geen koude handen meer *D

Die heb ik ook :)
Ze zijn ook gevoerd met thinsulate en dat is heel erg fijn :)
Ik heb ze gekocht voor 25,- vorig jaar en ze zijn ook na intensief gebruik gewoon goed.

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:51

Ik heb ook die van mondoni van divoza.
Kan ze echt aanraden, Ze zijn niet te dik je kunt er alles mee doen. Maar toch warm bij -5!
Heb ze zelfs voor 'gewoon' gebruikt haha.

Jokemarthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:53

Leren motor handschoenen, heeeeerlijk kosten wel wat wat, maar je hebt waterdichte, winddichte, super warme handschoenen.

( ook handig voor in de sneeuw. )

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:57

Ik rij al de hele week met gewone paardrijhandschoenen en daarover heb ik handschoenen die krantenbezorgers gebruiken. Dat zijn handschoenen die tot halverwege je hand komen en er zit een flap aan waar je vingers in kunt doen. Het voordeel is dat je deze flap met rijden kunt terugklappen en zodat je goed grip hebt op de teugels. TEvens dat je van te voren (wij doen alles buiten) goed zaken met je vingers kunt aanpakken zo nodig en gelijk de warme flap weer kunt gebruiken voor de vingers. Van de week ging het heel hard sneeuwen en wat ijzelen toen ik terug reed en dan sla ik de flap half los over mijn vingers zodat ik toch de normale grip op de teugels blijf houden maar het natte en koude opvang met de want. Ik ben een erge koukleum maar dit ging en gaat heel goed.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 22:33

Ik heb hele fijne warme van Mountain Horse, heb vorig jaar een paar opgesleten en dit jaar weer nieuwe gekocht!

snoepje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:31

ik heb ook altijd koude handen onder het rijden in de zomer. :+
maar bij de zeeman hebben ze leren handschoenen met lekkere zachte wol erin dus misschien is dat wat?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:51

yvonnedv schreef:
Nav het topic [RUI] Warm de winter door door heb ik deze besteld http://www.paardendrogist.nl/product/21 ... 508/45463/
schijnen erg goed te zijn ennnnnnn 100% waterdicht.

Ben benieuwd, helaas nog twee weken levertijd

Ik heb ze vorige week binnen gekregen maar als ik er mee in het water ga voel ik ze klam worden van binnen en krijg ijskoude vingers. Ik heb ze teruggestuurd naar de paardendrogist en ik kreeg net een telefoontje dat ze volgens hun echt waterdicht zijn, ze sturen ze terug met een kadobon voor het ongemak.

Schiet ik wat mee op, ik wil warme waterdichte handschoenen

Voor mij dus geen Sealskinz meer, doe wel een paar huishoudhandschoenen over mijn gewone handschoenen aan.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:56

yvonnedv schreef:
yvonnedv schreef:
Nav het topic [RUI] Warm de winter door door heb ik deze besteld http://www.paardendrogist.nl/product/21 ... 508/45463/
schijnen erg goed te zijn ennnnnnn 100% waterdicht.

Ben benieuwd, helaas nog twee weken levertijd

Ik heb ze vorige week binnen gekregen maar als ik er mee in het water ga voel ik ze klam worden van binnen en krijg ijskoude vingers. Ik heb ze teruggestuurd naar de paardendrogist en ik kreeg net een telefoontje dat ze volgens hun echt waterdicht zijn, ze sturen ze terug met een kadobon voor het ongemak.

Schiet ik wat mee op, ik wil warme waterdichte handschoenen

Voor mij dus geen Sealskinz meer, doe wel een paar huishoudhandschoenen over mijn gewone handschoenen aan.

Bij mij bevallen ze prima, ik heb ze ook en ze zijn écht waterdicht (heb er watertonnen hooi-en-ijsvrij mee gemaakt, ging prima!)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:59

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:01

Ik zweer bij mountain horse! Absoluut de beste handschoenen die ik ooit gehad heb!
Water en wind dicht en super warm.
Afbeelding

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 21:54

sharona87 schreef:
Ik heb gevoerde handschoenen van Roeckl, echt heel fijn! :j

Als het heeeel koud is doe ik ik plastic handschoenen onder me rijhandschoenen, dan heb je echt mega warme handen!! :))
Ik werk in het ziekenhuis dus dan kom ik makkelijk aan plastic handschoenen ;)

ja, das natuurlijk ook handig, k wist niet dat je dat warm houd xd

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:48

_Jessie schreef:
Ik zweer bij mountain horse! Absoluut de beste handschoenen die ik ooit gehad heb!
Water en wind dicht en super warm.

Die lijken mij erg fijn! Hoe heet dit model? Zoekt wat makkelijker. ;)

Heeft hier trouwens iemand ervaring met de Ariat Insulated Tek Grip?

xxPatriciaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 23:51

Ik lees ook even mee. Ik heb heel snel zeeeeer onderkoelde vingers en tenen. Heb ook het Raynaud-syndroom aan mijn vingers dus slechte doorbloeding. Ik heb echt van die lange tentakels zonder vlees). Sta regelmatig te vloeken van de pijn. Ik zoek dus ook het warmste van het warmste.

Knellen die dikke handschoenen niet je vingers af waardoor je juist koudere vingers krijgt?
En als je chirurgische handschoentjes gebruikt, krijg je dan niet juist koudere vingers van het zweten? Ik heb ze op mijn werk, maar mijn handen worden altijd klam erin.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 11:45

Voor de mensen die het niet erg vinden om veel geld uit te geven om echt warme handen te hebben (maar dat is wel echt duur), kan je natuurlijk ook verwarmde handschoenen kopen.

Wij hebben ze mijn oma gegeven, en die is er echt heeelemaal weg van. Een oud stalgenootje van mij vond ze ook erg fijn :j

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 12:21

_Kiki_ schreef:
Voor de mensen die het niet erg vinden om veel geld uit te geven om echt warme handen te hebben (maar dat is wel echt duur), kan je natuurlijk ook verwarmde handschoenen kopen.

Wij hebben ze mijn oma gegeven, en die is er echt heeelemaal weg van. Een oud stalgenootje van mij vond ze ook erg fijn :j

Die lijken me veel te dik om mee te rijden. En zo verschrikkelijk duur zijn die niet hoor.

http://www.thermokledingplaats.nl/elekt ... cPath=1841

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 12:23

hippo schreef:
handschoenen van neopreen, ik heb ze ergens maar ben ze kwijt :( die zijn echt zo fijn.

Afbeelding
deze zijn van HH

Deze heb ik ook. Erg lekker warm en niet duur. Heb geloof ik 14,95 betaald ofzo.
Ik ben helemaal <3 op deze handschoenen

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 12:25

sonja8 schreef:
Chirurgenhandschoentjes (van die plastieke) onder je rijhandschoenen (de Roeckl met fleece) doen. Gaat zelfs zweten maar dat vind je echt niet erg! Beter als bevroren vingers!

De oplossing! Ik zat soms zowat jankend op mijn paard van de koude handen maar nu nergens last van.
Gewoon te koop bij bv kruidvat.