Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
funnyhorses schreef:Ik vraag ook niet om jouw discussie!
Jij komt met dit topic en dan geven mensen hun mening!
Dat jij niet meer met mij in "discussie" wilt gaan geeft enkel aan dat je niet open staat voor advies.
Letsdunit schreef:Mijn minipaardje van 70cm heeft ook een leverprobleem, wat is er precies bij die van jou aan de hand met de lever ? Ik weet idd dat de vacht hierdoor er heel slecht uit kan zien, ze hebben immers moeite afval stoffen uit het lichaam te krijgen. Verder komt het bibberen bekend voor, had die van mij ook, zelfs als de zon scheen, vergeet niet dat je door die leverproblemen een erg ziek paardje hebt.
Maar scheren zou ik niet in mijn hoofd halen, ze hebben immers alle energy nodig om een beetje op de been te blijven.
Maargoed het kwaad is al geschied, waar heb je voor dekentje gekeken want zelfs voor de kleinste miniveulentjes zijn dekentjes. Kijk eens bij moonlightfarm die heeft extreem kleine dekens, Ooteman heeft ze touwens ook. En verder misschien een warmtekachel in de stal hangen ?
funnyhorses schreef:TS vertel eens wat meer over die leverproblemen.
Is er een bloedonderzoek gedaan?En welke waarden kwamen daar uit?
Misteryke schreef:rommulus schreef:ik zou zo zeggen kwak er nog een deken onder (een stal deken) met buik flap en hals stuk
verder zou ik als ik jou was de volgende keer haar niet geheel maar het buik gedeelte laten zitten
en dan in het voor jaar het buik gedeelte weg halen
zo heb je toch haar vacht op de rug voor de regen in het voor jaar
en toch haar vacht over de buik waar ze evt op kan liggen ed in de winter (hier verliezen ze toch een hoop warmte )
Echter is er in haar maat van dekens niet zoveel keuze. Zelfs fleece met hals was er niet in haar maat, dat deken is dus eigenlijk 2 maten te groot, hierdoor komt het wel overal lang genoeg waardoor ook heel haar buik is ingepakt en achteraan het deken ook helemaal rond haar billen zit. Haar buik moest ook zeker geschoren worden omdat ze toen gezwel had op haar buik ter grootte van een hand en dierenarts dit wou onderzoeken. Met haar wintervacht van 10 cm ging dit echter niet makkelijk.
Misteryke schreef:funnyhorses schreef:TS vertel eens wat meer over die leverproblemen.
Is er een bloedonderzoek gedaan?En welke waarden kwamen daar uit?
Er is vorige week dinsdag bloedonderzoek gedaan en daar kwam uit dat alle waarden goed waren behalve die van de lever, die waren licht afwijkend (hadden hierover reeds vermoeden door vorig bloedonderzoek in augustus). Wat dus juist het probleem is weten we zelf nog niet, eerst 14 dagen soort siroop geven en dan opnieuw onderzoek.
rommulus schreef:dus ik geef aan er zijn er zat die ze op maat maken
en jij zegt dat ze dat niet willen omdat ze slecht te verkopen zijn ???
je bent me even finaal kwijt
als jij toch je maten door geeft aan een "deken maker" en aan geeft wat jij graag wil in de deken, een halsje, een buikvlapje, zoveel gram etc etc
dan gaat die persoon toch zo'n ding maken voor je of heb ik dat nu verkeerd ???
dat ding hoeft toch niet gelijk in productie genomen te worden ??
tevens had ik ook al aan gegeven dat je die dingen ook zelf kan maken en nog heb ik het verkeerd ???
rare manier van tip's aan nemen
begin de reden van het openen van dit topic een beetje kwijt te raken
suuzepuus schreef:Je had echt niet moeten scheren... het arme ding.
Beter had je in het voorjaar lijnzaad kunnen gaan voeren of evt dan scheren. dit is (vind ik!!!) dierenmishandeling!!
Als je dat niet had gedaan had je ook geen deken probleem...
Misteryke schreef:suuzepuus schreef:Het kan blijkbaar niet genoeg gezegd worden. Misschien dat je volgend jaar beter nadeknt voor je eraan begint!
er is over nagedacht... hoe vaak moet ik het nog zeggen... Komen jullie dan eens aans met oplossing voor deze zomer zonder dat er hinder van heeft?
rommulus schreef:het is ook een tip voor de volgende keer
maar voor de handige harry zijn er naai patronen voor dekens ed (ook voor de kleintjes, oa op naaipatronen.nl )
verder zijn er ook een hoop bedrijven die ook voor die kleintjes dekens op maat maken
moet je even de zoekfunctie voor gebruiken ze zijn er ook op bokt
funnyhorses schreef:Misteryke schreef:Een dikkere vacht beschermd ook tegen de zon!![]()
En warm hebben ze het toch,dan kun je nog beter een keertje lekker afspoelen in de zomer dan dat je aan scheren begint.
Maar ik denk dat je het echt moet gaan zoeken in de voeding!!!
Monster_tos schreef:Hou je er rekening mee dat eenzaamheid haar genezingsproces niet echt zal helpen... Zou toch kijken of je kan regelen dat ze wel contact heeft met andere paarden. Als je de hele dag in je uppie op stal staat word je niet echt vrolijk van. Bij baby's is onderzocht dat lichamelijk contact met andere mensen het genezingsproces versneld. Kan me voorstellen dat dat bij dieren net zo werkt.