Dus uiteraard eerst uitsluiten of er medisch iets aan de hand is.
Nu is het eigenlijk een beetje winterstop, ik rijd dus niet maar probeer wel wat grondwerk te doen. Ik zal proberen zo veel mogelijk tijd in hem te steken, zodat hij merkt dat ik ook wel een fijn persoon ben

Ja het zal nog een lange weg worden, maar dat vind ik niet erg. En ik zal er ook professionele hulp bij halen. Ik woon in België, Vlaams Brabant. Misschien is het wel nuttig om een 'paardefluisteraar' te laten komen. Of toch iemand die wat meer van parelli af kent. Heeft iemand tips?
sonjim schreef:Is dit paard ooit gebruikt voor de rodeo sport aangezien zijn vorige eigenaar dit deed?
Het paard heeft maar anderhalfjaar bij de vorige eigenaar gestaan. Daar bijna nooit bereden geweest, was het paard van zn exvrouw ofzo. Die heeft hem ook niet lang gehad. Nu weet ik via zijn paspoort wel de eerste eigenaar, waar hij tot zijn 7 jaar gok ik (hij is er nu 10) gebleven is. Misschien moet ik eens met hen contact opnemen.
Wat betreft die rodeo, ik had er eigenlijk nooit zo over gedacht, wie weet
Ik denk het niet omdat die eigenaar dat laaaang geleden in Amerika deed.. Maar het kan..
Ik zou persoonlijk zorgen dat er iemand (hoeft niet een instructeur ofzo te zijn) je paard aan de longen klinkt als jij erop rijd en dan net doet of hij/zij aan het longeren is (met zweep) als hij dat stil staan kan zij/hij hem een tikje geven als hij dan een bok geeft gewoon zijn hoofd omhoog houden, dan kan hij niet hoog bokken..en dit een aantal keren blijven proberen , Suc6!
Jij hebt nu de basisdingen nodig.
Vergeef me even mijn vreugede aub