Gaan jullie met dit weer op wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ga je op wedstrijd met sneeuw/gladheid?

Ja
21 (19%)
Nee
89 (80%)

Totaal aantal stemmen: 110

Urielle

Re: Gaan jullie met dit weer op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:20

Hangt af van de locatie. Ik zit zelf aan een grote weg en de snelwegen zijn ook gestrooid. Als de wedstrijdlocatie ergens in de rimboe zit en je moet over spekgladde weggetjes dan ga ik niet.
Maar ik heb wedstrijdstop en kan sowieso niet trainen nu, dus ik stem uitgaande van een getraind paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:27

Ik heb zaterdag wedstrijd en zoals de weersverwachting nu is ga ik gewoon starten.
Moeilijkste is onze oprit afrijden aangezien deze best stijl afloopt, als we dat overleven durf ik de rest van rechte wegen ook wel aan ;)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 00:11

Als ik as zondag wedstrijd zou hebben zou ik wss niet gaan.
Stel je eens voor ALS er iets zou gebeuren, mijn god nee zo graag
wil die punten nou ook weer niet :n

Gelukkig kan ik ook 'thuis' starten dus als t echt glad is kan ik
iig nog 1x per maand starten.

Eshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 00:16

als ik wedstrijden zou doen, zou ik het met dit weer liever niet doen.
Maakt niet uit wat voor handschoenen ik bijv draag, mijn handen blijven koud.
Laat staan als ik dan een wedstrijd zou moeten rijden en niet alle verschillende lagen kleding aan zou kunnen doen, die ik nu wel aandoe hahaha :+

Lizzy1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 00:34

Ik ben vandaag met de auto naar stal gegaan om die weg te bekijken (ik fiets altijd binnendoor) en de sneeuw was al grotendeels weggereden. Op het terrein bij stal was het wel nog glad, dus misschien is het een idee om eerst rustig naar de plek te rijden waar het minder glad is en dan daar mijn paard te laden. Verder is het voornamelijk snelweg. Het schijnt dat bij de wedstrijd de wegen redelijk groot zijn en er dus veel sneeuw is weggereden. Als het morgen niet meer gaat sneeuwen ga ik het denk ik gewoon proberen. Het schijnt dat het morgen gaat dooien? Als het nog wel gaat sneeuwen dan bel ik het wedstrijdsecretariaat op om te vragen of het daar nog toegankelijk is.
Pff ik vind dit erg lastig! Het is pas mijn tweede wedstrijd dus ik wil erg graag gaan haha, maar ik wil natuurlijk niet dat het gevaarlijk wordt.
Ik wacht het nog even af..
Bedankt voor de reacties!

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 00:47

Afgelopen maandag moesten wij naar de kliniek met een paard. Heenweg ging prima en ze gaven een klein beetje sneeuw op eind van de dag. Dus wij bij de kliniek aangekomen, duurde allemaal erg lang. Onderzoekje hier, onderzoekje daar. Tijdens de scan begon het al te sneeuwen dus ik had nog zoiets van hopelijk zijn we zo klaar en kunnen we weg. Niet dus! Uiteindelijk hebben we dus in de sneeuw terug moeten rijden........ heb met trillende handjes terug gereden, het was spekglad en er was geen strooiwagens te bekennen. Toen kwamen we nog eens in de file.................NEE ik doe het nooit meer.
Ik was zo blij dat we veilig op stal aangekomen waren. (heb minstens 10 min. staan natrillen)
Als ze sneeuw opgeven of gladheid dan zeg ik het gewoon af.
Paard is me toch meer waard dan de winstpunten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 07:43

hippo, bij de eerste sneeuw zijn ze er wel eens laat bij, maar nu wordt er overal driftig gestrooid hoor. Ik denk dat de erven nog het spannendst zijn want niet elke stal strooit het erf (vraag me niet waarom, je zou toch verwachten met een concours dat ze ff strooien)

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 11:16

Ik moet elke avond met de paarden naar de manege om te rijden, mijn vader heeft winterbanden er rijd wel voorzichtig. Natuurlijk is het overal glad maar als je het rustig aan doet moet het gewoon goed gaan.
Ik heb dit weekend ook wel concours en ik start gewoon, ga voor koud of warm weer geen concours afzeggen.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 11:21

Ben benieuwd hoe het zondag is. Gelukkig krijgt mijn paardenvervoer vandaag winterbanden!
Als het echt heel glad is blijf ik mooi thuis. Liever een concours minder dan met 2 paarden in de sloot, daar moet je toch niet aan denken! :n

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 11:24

Ik ben gisteravond ook nog even met paard op CH geweest... Heen weg vanhuis was best slecht, maar bij mn paarden aangekomen (staan 50 km verderop leek het daar veel beter weer, wegen nagenoeg schoon..) Dus zijn toch gegaan, maar toen ik klaar was met rijden kwam ik weer buiten en was het echt hard aan het sneeuwen! Zijn dus ook snel weggegaan toen paard weer op de trailer stond, en met gangetje van 30 naar huis gereden... Vond ik wel even spannend :o

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 16:25

nou als het zo sneeuwt als vandaag niet, ik kan nu ook niet naar de binnenbak te trainen dus dan ligt alles meteen stil. toen ik vanmorgen naar mijn werk reed, verbaasde ik me over het feit hoeveel trailers ik nog op de weg tegenkwam. Heb echt nog wel een stuk of vier zien rijden. Ik vroeg me af of ik nou zo'n scheiterd ben dat ik dat niet durf........of dat dat nou zulke waaghalzen zijn......................??

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:19

Ben ik blij dat ik af gezegd heb, het heeft hier nog veel gesneeuwd en harde wing...nee niet mijn ding nu...

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:56

Heb ook afgezegd ;) !
Wij komen met een lege trailer nu niet eens vd plak af dus laat staan met een volle :+ . En ben zo iemand, die het zichzelf niet zou vergeven als er iets zou gebeuren met pown door de gladheid oid :o
Volgende x beter :D

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:58

Wij zijn vanmorgen wel gegaan, toen was het hier niet meer glad en de wegen schoon.
Toen we weer thuis waren begon het keihard te sneeuwen ed. dus was vanmiddag niet gegaan dan, maar vanmorgen was het hier wel veilig :).

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:12

Zonnetje81 scheef :
Ben ik blij dat ik af gezegd heb, het heeft hier nog veel gesneeuwd en harde wing...nee niet mijn ding nu...

zou bij mij net zo zijn

ik kies altijd voor veiligheid voor je zelf maar ook voor paard die op thailer staat

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:02

vandaag nog met onze pony en haar bijrijdstertje naar cc geweest.
Maar ik heb het springen afgezegd zodat ik op tijd weer richting huis kon.
Gelukkig heb ik dat gedaan want op de terug weg werd het weer steeds slechter.
Wel heeft ze de 1ste prijs gehaald trouwens, heel goed van d'r want het was haar eerste cc. ;)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:35

Na afgelopen winter heb ik er ook wel van geleerd. De heenweg kan nog prima zijn, maar de terugweg weet je nooit! Vorige winter ook wedstrijd gehad, het ligt eraan waar je heen gaat, maar ook al zijn de wegen bij jou in de buurt wel goed, je weet nooit hoe het is in de buurt van de manege. Vorig jaar was de heenweg prima te doen, terugweg begon het ook te sneeuwen en kwamen we amper van het terrein af.. Helaas heeft ook niet elke manege het terrein mooi voor mekaar..

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 04:49

Als we een trailer hadden zouden we inderdaad niet de weg op gaan denk ik , gewoon omdat het toch onstabiel is met gladheid . Met de vrachtwagen rijden we overal heen , weer of geen weer !!

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:15

als de wegen schoon zijn zou ik zelf wel gaan. maar als het gevaarlijk wordt met sneeuw en gladheid dan gok ik het daar niet op. het is ook niet mijn eigen trailer waar ik mee ga dus neem liever geen risico. Veiligheid gaat voor alles. dus dan maar lekker die 10 min aan proefjes afzeggen.

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:11

Ik zei hier al dat ik twijfelde maar waarschijnlijk niet ging ivm gladde parkeerplaats ook, maar het bleek toch al afgelast ivm weer :) was ook beetje onvoorspelbaar weertje..

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:15

Ik heb geluk en kan wedstrijden op stal rijden ;) , maar we gaan niet met de trailer weg.

Mercedes1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 01:14

Wij gaan wel op CC ,al staat de veiligheid voorop natuurlijk.