te koud om te rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: te koud om te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:21

Het ene paard staat stil.
Op de vereniging niet te laden en lossen parkeer terein is een ijsbaan.

Andere paard ging ik vandaag op rijden, stalgenoot op de hare.
Na 10 minuten waren we terug.
Lijf had het niet koud, maar gezicht, wind sneed er precies in in de polder. brrrrr.
(zat in skipak op mijn pony, dus dat ging goed.)
En met deze paarden wordt alleen gestapt, dus drafje zat er niet in.

Afgelopen zaterdag nog naar het bos geweest met andere paard, heerlijk gereden,
het echt niet koud gehad.

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:28

Hier rijden we gewoon niet :P
Haflinger is op pensioen en gaat alleen nog wandelen, maar dat is niet mogelijk wat strooien doen ze hier niet ;)
De shetlander is te klein :P (maar mag wel binnekort het sleetje op de weide trekken)
Onze jonge merrie kunnen we nu niet rijden omdat de buitenbak bevroren is en ze nogal heet kan zijn en we blessures willen voorkomen.. Dus zij mag lekker op de weide nu :)

wiske23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:31

zelf ben ik ook sinds zondag de laatste keer erop gegaan, hoe doen jullie dat dan weer bv voor volgende week woensdag weer te gaan rijden. Moet je dit dan heel rustig weer opbouwen voor de conditie van het paard ?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:33

Ohnee, ik vind dit heerlijk. Lekker koud, ik leef hier helemaal van op. Oké ik geef toe, de oostewind is echt snijdend, maar verder hou ik van de winter!
Ik kan nu even 2 weken niet rijden ivm antibioticumkuur van paard en baal er onwijs van.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:35

Haha en ik was gisteren al bevroren, ook met alle thermodingen die ik kon vinden en sjaals etc. hielp allemaal niet zo erg :=
Vandaag heb ik het niet geprobeerd, nog veel kouder als gister, en ja in de -6 rijden oke.. maar met die wind is het bijna niet te doen van lopen kreeg ik het namelijk ook niet erg warm :=

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:36

ik begin er niet aan, lekker tutten en meuten...oudje staat overdag lekker buiten dus zo erg zou die het niet vinden!.zou niet eens weten hoe ik op hem moet komen,met al die lagen kleding zie ik er uit als een rollade! :Y) :D

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:39

ik ben net thuis van 2 paarden rijden maar het is gewoon echt niet leuk met dit weer en dan kan ik nog wel binnen rijden

Red12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:40

Ik loop elke dag met onze 2 pony's. Ik rij bij de buren in de buitenbak maar dat kan nu ook niet alleen wat stappen maar dat kan bijna net zo goed lopend. binnebak ben ik niet lid van. Dus even geen wedstrijden en rijden. Hoop volgende week weer ontdooid te zijn en weer wat kan stappen en drafen:D
Succes allemaal met de winter :D !
Mijn pony's hebben nu 2 dekens op een winterdeken met voering en fleece. En onderdeken

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:23

Lipkje schreef:
Ik loop elke dag met onze 2 pony's. Ik rij bij de buren in de buitenbak maar dat kan nu ook niet alleen wat stappen maar dat kan bijna net zo goed lopend. binnebak ben ik niet lid van. Dus even geen wedstrijden en rijden. Hoop volgende week weer ontdooid te zijn en weer wat kan stappen en drafen:D
Succes allemaal met de winter :D !
Mijn pony's hebben nu 2 dekens op een winterdeken met voering en fleece. En onderdeken

Van dat dooien zou ik maar niet te zeker zijn...

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:28

Brrr.. gisteren avond ook gereden in de buitenbak en mijn handen gingen prima (heb hele warme rij-handschoenen waar je nog net mee kunt rijden :P ) en voeten ook (heb thermoschoenen aan met wollen sokken en thermosokken zo dik als skiesokken (van de ANWB). Onder mijn rijbroek een thermolegging.
Maar nu komt het: mijn oren vroren er af!!
Denk dat ik dus morgen (moet overdag rijden) een hoofdband ga halen die over mijn cap past :').
Vrees alleen dat ik dan niet kan horen wat mijn instructrice zegt _O-.

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:30

Ik ga ook niet rijden, veuls te koud! Moet voeren (met kuil slepen) en bevroren poep losbikken van de weide. Ik ben dan net genoeg warm geworden na 40 min werk en dan piep ik er weer fijn van tussen. Paard staat 24/7 buiten, lekker te vreten en te poepen, en meewarig naar het baasje te kijken die eruit ziet als Kabouter Plop.

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:32

amsterdam_30 schreef:
Brrr.. gisteren avond ook gereden in de buitenbak en mijn handen gingen prima (heb hele warme rij-handschoenen waar je nog net mee kunt rijden :P ) en voeten ook (heb thermoschoenen aan met wollen sokken en thermosokken zo dik als skiesokken (van de ANWB). Onder mijn rijbroek een thermolegging.
Maar nu komt het: mijn oren vroren er af!!
Denk dat ik dus morgen (moet overdag rijden) een hoofdband ga halen die over mijn cap past :').
Vrees alleen dat ik dan niet kan horen wat mijn instructrice zegt _O-.

Hee weet je wat ik had bedacht, bij de motor/scooter dealer verkopen ze van die dunne bivakmutsjes voor onder de helm. Die kan je volgens mij ook gebruiken voor onder de cap.

Mary_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:33

ja, ik heb het ook heel erg koud tijdens het rijden,
vandaag was ik mijn handschoene vergeten man mijn handen wooow zo bevrore kbn na de las mutte afstappe omda die begonne te ontdooie en da dee zo'n zeer dak bena van mijne sus viel, ik ben dierekt moeten gaan zitten.

romyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:33

ja, ik heb er ook vaak last van, maar ik heb heel veel winterkleding/spullen aangeschaft en nu is het wel dragelijk met dit weer

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:38

Wij gaan met onze paardjes met de trailer naar de manege van de rijvereniging. Ik doe een dik trui aan en een majo onder m'n broek. Heb handschoenen aan maar niet eens een sjaal (vind ik nl. gevaarlijk). De paarden krijgen 2 dikke dekens op en zolang je maar lekker in beweging blijft vind ik het goed te doen.

Ik baal alleen van die sneeuw...

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:04

Ik heb me geloof ik nooit eerder laten tegenhouden door kou. Het is nu meer de sneeuw en de gladheid dat ik niet rij. Ben 1x met sneeuw op pad gegaan, doe dat dus nooit meer. Buiten het bos ging het nog goed, in het bos zelf lag geen sneeuw meer, maar echt ijs. Het werd op gegeven moment echt gevaarlijk en dus ben ik gaan lopen.

Had geen thermolaarzen aan, gewone rijlaarzen, dus op gegeven moment voelde ik m'n tenen niet meer, was ik in en in koud en kreeg koppijn van de wind. Maar ik wilde echt niet meer op m'n paard gaan zitten, die moest al zo voorzichtig doen.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:12

Vandaag nog lekker gereden, af en toe werden mijn voeten koud en dan stap ik gewoon even af en wandel ik ernaast, blijf je zelf ook lekker warm. :) (Buiten dan hé)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:19

Ik durf niet te rijden in onze bevroren en besneeuwde buitenbak... En naar buiten gaat niet met mijn niet verkeersmakke poown (zou dan trouwens ook bang zijn voor uitglijden op de weg, er is niets aan gedaan hier)

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:21

ik heb gisteren nog even gereden. heb mezelf gewoon goed ingepakt met thermo broek, dikke jas, 2 paar handschoenen en must onder me cap.
paardje ook goed ingepakt met een dekentje want het was gisteren erg guur weer.
ik had het ieder geval niet koud gehad.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:22

Heerlijk in de sneeuw gereden, van alles twee keer zoveel aan, capuchon op en dikke arafat sjaal daaromheen (en over mijn neus getrokken) had het heerlijk warm!!! :D

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:23

oow bij ons ligt er helemaal geen sneeuw :D
maar rij gewoon in een land die nu niet word gebruikt en dus mooi vlak is :)
je moet er natuurlijk wel rekening meehouden dat de grond bikkelhard is.

edit: had alleen heeeeele koude voetjes :o

Therocker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:27

Ik heb het eigenlijk nooit koud :D gewoon fatsoenlijke kleding aan en in beweging blijven! En onze fjorden vinden de kou ook heerlijk!
Het is meer dat het zo vroeg donker is en glad is dat we nu wat minder rijden!

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:33

ben vandaag met mijn pony's 2 uur wezen sleeen, ik had het zooo kouddd,
en wat ik aan had;
maillot, daarover een legging, daarover een paardrijbroek, daaarover nog een ski broek,
en 4 paar sokken, mijn uggs,.
een hempje, trui, dun vestje, dik vest, dikke winterjas,
sjaaal, en must. leren handschoenen, en daarover wanten..
nou ik ging echt door daar op die slee. :brr:

darna moest ik nog me stallen uitmesten, en met me andere paaardje 20 min wandelen, en toen met die andere, niks, maar heeft wel lekker in het weiland gestaaan.
Laatst bijgewerkt door dominiquesr op 02-12-10 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

alesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:36

Hoi,
Ja, ik heb het ook altijd koud.. mijn voeten zijn altijd helemaal bevroren..
Ik heb laatst de thermolaarzen van eurostar gekocht.. daar mag je mee rijden en het werkt erg goed.

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:46

Obelix_Luna schreef:
oow bij ons ligt er helemaal geen sneeuw :D
maar rij gewoon in een land die nu niet word gebruikt en dus mooi vlak is :)
je moet er natuurlijk wel rekening meehouden dat de grond bikkelhard is.

edit: had alleen heeeeele koude voetjes :o

ja en daar had je het al...
gister geen sneeuw..
vandaag wel sneeuw ;(