Mijn foto's gebruiken voor verkoopadvertentie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 08:56

Serendipity1 schreef:
Bedankt voor de reacties!
Paard staat op een Duitse site, weet je toevallig ook hoe het er daar aan toe gaat Mirgino?

stuur de beheerder een mail met jouw verhaal ,ik weet niet hoe het daar gaat maar neem aan dat ook hun de foto`s verwijderen.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 11:59

mirgino schreef:
als de adv op MP staat kan je daar een mail heensturen dat jouw persoon gebruikt is op een paard voor verkoop en dat jij geen toestemming gegeven hebt en je wilt dat de foto`s verwijderd worden

dan sturen hun een mail naar adverteerder om de foto`s eraf te halen

dit is inderdaad de stap die ik ook zou ondernemen als ik er echt iets mee zou willen doen.

Lante

Re: Mijn foto's gebruiken voor verkoopadvertentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:03

Ik zou het ook niet over mijn kant laten gaan, ik zou ze eerst zelf een korte, zakelijke mail sturen met het verzoek de foto's te verwijderen en dan inderdaad nog even een mail naar de beheerder van de verkoopsite.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:07

HEbben ze wel toestemming van de maker van de foto? DIe is namelijk degene die de rechten draag, niet degene erop.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:07

die site een mail sturen met de melding dat er foto's worden gebruikt zonder toestemming van jou
dit mag namelijk niet! en de verkooper word op de hoogte gebracht en de advertentie word dan verwijderd.

Is mij ook al eens gebeurt en ik kwam toen ook mijn eigen foto's tegen die ik ooit eens naar iemand had gestuurd om te laten zien hoe goed het ging met dat diertje
tot ik ze ern op MP tegenkwam %) heb een melding gemaakt dat ik er niet van gediend was dat er zonder toestemming mijn foto's op MP stonden
ik heb toen die persoon die, die advertentie had gezet een mail gestuurd met de melding dat het mijn pics waren (wat die niet geloofde tot die de origenele had gezein)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:42

Het enige wat je kunt doen is je beroepen op het portretrecht, maar ze hebben je gezicht bewerkt en je onherkenbaar gemaakt, en daarmee is het portretrecht ook niet meer bruikbaar.
Op copyright kun je je niet beroepen, als jij op het paard zit ben jij niet de maker van de foto. Tenzij je aan kunt tonen dat je het copyright volledig over genomen hebt van de fotograaf.
Het zijn niet jouw foto's, daarop kun je je in ieder geval niet beroepen.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:44

Tja wat doe je er aan, ik heb het ook mee gemaakt heb er ook niks van gezegt! :D

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:50

Ik heb dit ook een keertje meegemaakt. Gestopt met het paard en vervolgens stonden foto's bij de verkoopadvertentie waarbij ik op het paard zat. De foto's waren ook nog eens door een van mijn ouders gemaakt, dus zij hadden geen enkel recht hierop.

Nadat ik een mailtje naar de eigenaren van het paard verstuurd had werden de foto's verwijderd.

Smushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 22:38

ik zou het er ook niet mee eens zijn nee. lijkt me wel iets overdreven om een zaak van te maken (ben je ook niet van plan toch?) maar je kan ze er best even vriendelijk op wijzen dat je het liefst had gehad dat ze het even hadden gevraagd. kunnen ze nu niks meer aan veranderen, maar heb je de mens toch een beetje wijzer gemaakt misschien. zorg in ieder geval dat je je niet verlaagt tot hun niveau en blijf aardig. eerlijk gezegd vind ik dit

sannerebbel schreef:
Ehh, Ik zou zeggen,
Ik kon niks goed ? nou blijkbaar wel, wat waarom gebruiken jullie mijn foto's dan voor de verkoop, kunnen jullie er zelf niet op gaan ?.
of gewoon de eer aan jezelf houden, dat je het blijkbaar wel goed deed,
Succes.

niet zo'n goed idee. het komt nogal brutaal over, met die vraagtekens waar je niet letterlijk antwoord op wilt (ben even de naam voor dat soort vragen vergeten :o). gewoon netjes blijven. :)

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 22:41

winia4ever schreef:
Tja wat doe je er aan, ik heb het ook mee gemaakt heb er ook niks van gezegt! :D

Zelfde geld voor mij. Het is natuurlijk niet netjes. Maar om er nou echt zo'n groot probleem van te maken lijkt MIJ een beetje overbodig. ;)

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:16

ik zou gewoon even een mailtje sturen naar de site waar de advertentie opstaat, en uitleggen dat jij degene bent die op de foto staat. Dat je er niet zo van gedient ben dat ze die zonder jou toestemming gebruiken, en of ze deze willen verwijderen.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:19

Ik vind het in ieder geval raar dat ze zonder te vragen je foto's op internet plaatsen.
Tenslotte zijn het nog altijd jouw foto's, en zit er bovendien auteursrecht etc. op!

Verer zou in hetzelfde als blue_kim doen.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 22:55

Natasja__ schreef:
winia4ever schreef:

Zelfde geld voor mij. Het is natuurlijk niet netjes. Maar om er nou echt zo'n groot probleem van te maken lijkt MIJ een beetje overbodig. ;)

Hoe groot probleem bedoel je precies?

Smushi en blue_kim: Misschien doe ik dat nog wel :) Ik heb er inderdaad niks mee gedaan..
Bedankt voor de antwoorden!!

isaayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 18:31

zou het niet leuk vinden