Zonder cap

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cindyxx

Re: Zonder cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:29

ik rij eigenlijk altijd met cap en ik weet dat ze bij ons op stal dat ook liever hebben.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:32

Ik rijd eigenlijk altijd zonder cap. Waarom? Tja, eigenlijk geen idee.
Ik denk dat het bij mij wel degelijk een gevalletje eigen keus is. Ik denk niet alleen aan mijn eigen hoofd, maar ook aan iedereen anders hoor :) Maar iedereen anders heeft bij mij ook zoiets: wij reden vroeger ook altijd zonder cap, dus tja..

Alleen als ik bij mijn pony's op 't paard zou stappen moet ik altijd een cape op, ongeacht wat ik ga rijden ;)

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:34

Ik train thuis altijd zónder cap, vind het echt niet fijn zitten.. Maakt niet uit welk merk.
En in de zomer vind ik 't al helemaal goor dat je dan na het trainen een vieze zweet hoofd heb (dat heb ik tenminste wel altijd).

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:42

Meestal zonder maar als ik eraf pleur heb ik hem altijd wel op. Dan heb ik er niks aan want ik land altijd op mijn onderstel. Behalve toen ik 1x een bodyprotector aan had, toen kon ik niet draaien en ging ik op de bek ik het zand. Gelijk neus gebroken dankzij de cap.

Overigens heeft ie me ook een keertje voor veel ellende behoed. Kreeg een dreun van een paard tijdens het proppen draaien. Gaten in de cap en een beetje hoofdpijn. Die gaten hadden anders in mijn hoofd gezeten....

Joscaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:56

Ik vind, hoe mak en betrouwbaar je paard ook is, altijd een cap dragen.. Je weet gewoon niet wat er kan gebeuren, je paard kan altijd schrikken en als het dan toch wel een keer fout gaat..... :\

Bethjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:09

Ik rijdt altijd met cap en gelukkig maar.
2 weken geleden heeft mijn verzorgpaard namelijk hoog gebokt en ik ben op mijn hoofd gevalln.
Moest ik geen cap gedragen hebben, lag ik in het ziekenhuis.
Normaal gezien is dit ook een braaf paard, maar het blijft een paard en je weet nooit wat er kan gebeuren :s

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:25

Ik rijd meestal met cap. Maar in de zomer zonder op me eigen paardje. Anders altijd ;)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:54

Joscaaaa schreef:
Ik vind, hoe mak en betrouwbaar je paard ook is, altijd een cap dragen.. Je weet gewoon niet wat er kan gebeuren, je paard kan altijd schrikken en als het dan toch wel een keer fout gaat..... :\

Bij twijfel zet ik hem op. En tuurlijk kan een paard schrikken maar daar kan je als ruiter op anticiperen. Als het ineens een klap kouder is of er een storm aankomt zijn de paarden frisser. Dan gooi ik er een springzadel op en ga ik alleen met paard en al tegen de grond. Dan heb je meer aan goede laarzen dan een cap.

Xreneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:56

ik zelf rijd altijd met cap vind het zonder tjaa je moet het zelf weten maar best gevaarlijk als je ziet dat je zelfs met een cap op een hersenschudding enzo krijgt heb ik liever een cap op ! soms doe ik hem even af maar dat is echt alleen voor foto's rijden enzovoort doe ik altijd met cap op! maar ieder ze eigen mening!

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:59

Ik blijf altijd goed zitten, dus een bokje of een sprintje overleven we wel.. Erg snel val ik er niet af.
Komt bij dat ik mijn paard heel erg goed vertrouw en erg goed aanvoel, mijn paard neemt ook geen sprintje en maakt geen bok maar dr koppie komt wat omhoog en kijkt naar dat gene wat ze eng vind....

Een paard kan inderdaad altijd schrikken, maar een cap of niet... je kunt er nog aardige verwondingen aan over houden, zoals vele van ons wel hebben gezien met een meisje uit Groningen..... Die geloof ik in Coma lag en uiteindelijk is overleden...

zo'n capje steld eigenlijk ook niet heel erg veel voor vind ik.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:03

Sonja schreef:
Zal me vierkant worst wezen of iemand met of zonder cap rijdt. Zelfde al wel of niet een autogordel om etc.
Als iedereen zich nou eens gewoon met zichzelf bemoeide...

Als iedereen dan ook zijn eigen ziektekosten betaalde, die voortkomen uit rijden zonder cap, uit zonde autogordel rijden. Ja, dan wel. Nu zijn de kosten voor de mensen die te eigenwijs zijn om zichzelf fatsoenlijk te beschermen omdat ze dan een beetje zweten of hun haar niet meer goed zit voor iedereen. Óók voor de mensen die wél zorgen dat ze goed beschermd zijn.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:06

Ik ben op stal zowat de enigste die onder alle omstandigheden een tok opzet. Maandag ben ik te weet gekomen waarvoor een tok dient, ben finaal op mijn rug en achterhoofd gevallen. Als ik mijn tok niet op had opgehad ben ik 100 procent zeker dat ik naar het ziekenhuis moest

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:06

Vjestagirl schreef:
Sonja schreef:
Zal me vierkant worst wezen of iemand met of zonder cap rijdt. Zelfde al wel of niet een autogordel om etc.
Als iedereen zich nou eens gewoon met zichzelf bemoeide...

Als iedereen dan ook zijn eigen ziektekosten betaalde, die voortkomen uit rijden zonder cap, uit zonde autogordel rijden. Ja, dan wel. Nu zijn de kosten voor de mensen die te eigenwijs zijn om zichzelf fatsoenlijk te beschermen omdat ze dan een beetje zweten of hun haar niet meer goed zit voor iedereen. Óók voor de mensen die wél zorgen dat ze goed beschermd zijn.

Dan wil ik niet meer meebetalen voor al die idioten die zo nodig hun been moeten breken tijdens de wintersport.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:09

Anne_GTI schreef:
Vjestagirl schreef:

Dan wil ik niet meer meebetalen voor al die idioten die zo nodig hun been moeten breken tijdens de wintersport.

Als die idioten zorgen dat ze zich houden aan geldende regels (géén idee wat die zijn voor wintersport), en zichzelf goed beschermen met daarvoor beschikbare materialen dan vind ik het geen enkel probleem om daaraan mee te betalen. Als die mensen in een onderbroek de piste op gaan en vervolgens na een paar uur behandeld moeten worden aan een bevriezing vind ik het een heel ander verhaal.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:19

Maar even een gewone vraag dan, voor de mensen die met cap rijden, en er fel op tegen zijn dat andere mensen geen cap dragen:

Dragen jullie in het verkeer altijd een helmpje? (skaten, fietsen, scooter?) Daar ga je net zo makkelijk mee onderuit, er zijn altijd dingen waar je geen rekening mee houdt, en er is altijd een onzekere factor.
Rijden jullie altijd met gordel om? Ook als je maar 5 meter hoeft te rijden bij wijze van?

Puur interesse hoor, verder niets :)

Anouk146

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:21

uhmm..ja :p ik fiets/skate nooit en draag wel altijd een gordel ja, al is het maar uit angst voor de boete ;)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:22

ik draag in de auto altijd een gordel, op mijn fiets niet, kan ook niet want ik fiets nooit!

Marisjuuuuuh

Wel of geen cap op is iedereen zijn eigen beslissing.......

En ik noem het geen "beetje" zweten vooral niet op de hete dagen in de zomer.... Ik vind het persoonlijk echt vies al dat zweet op m'n hoofd... Ik weet niet hoe jij traint Vjestagirl? Of je actief rijd ed? Maar als ik een half uurtje actief getraind heb met mn paard, en heb met cap op in de zomer gereden kun je m'n haar uitwringen......

Vjestagirl

Ik rijd idd altijd met gordel om, óók als ik alleen maar een meter naar voren of naar achteren hoef. Ik fiets niet met helm, maar ik fiets dan ook bijna nooit meer, ik loop eigenlijk altijd. Net zo goed als dat ik niet door het rode licht loop omdat het gevaarlijk is, dat ik nooit ga lopen voordat de spoorbomen helemaal omhoog zijn en dat ik me aan de snelheidslimieten houd...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:23

Marisjuuuuuh schreef:
Wel of geen cap op is iedereen zijn eigen beslissing.......

En ik noem het geen "beetje" zweten vooral niet op de hete dagen in de zomer.... Ik vind het persoonlijk echt vies al dat zweet op m'n hoofd... Ik weet niet hoe jij traint Vjestagirl? Of je actief rijd ed? Maar als ik een half uurtje actief getraind heb met mn paard, en heb met cap op in de zomer gereden kun je m'n haar uitwringen......

Ik rij idd actief. En ja, ik vind het zweet op mijn hoofd ook vies. Kwestie van bij het afspuiten van mijn paard ook mijn eigen hoofd ff onder de kraan door te halen, lekker fris en heerlijk koel.

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:24

Als je ergens loopt kun je ook een auto over het hoofd zien omdat je bijvoorbeeld druk aan 't telefoneren of smsen bent... Of je bent druk met iemand in gesprek bijvoorbeeld........

Nou als ik een beetje water over mijn hoofd doe dan is mijn haar alsnog nat hoor, wat niet bepaald fris is naar mijn idee.....

Waarom fiets je eigenlijk niet met een helm? Ook dat is gevaarlijk.....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:27

Marisjuuuuuh schreef:
Als je ergens loopt kun je ook een auto over het hoofd zien omdat je bijvoorbeeld druk aan 't telefoneren of smsen bent... Of je bent druk met iemand in gesprek bijvoorbeeld........

Nou als ik een beetje water over mijn hoofd doe dan is mijn haar alsnog nat hoor, wat niet bepaald fris is naar mijn idee.....

Ik spoel gewoon mijn haar helemaal uit, heb een handdoek op stal liggen om het ff een beetje te drogen die ik alleen maar gebruik om mijn eigen haar mee te drogen. Niets vies aan. Daarna naar huis en mijn haar wassen.

Overgens heb ik deze kleine moeite graag over om mijn hersenen te beschermen als ik val. Ik heb wel vaker dan eens een smak gemaakt die echt heel hard aan kwam, waarbij ik met mijn hoofd bijna paaltjes van het hek raakte. Altijd blij dat ik mijn cap op had.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:28

ik heb mijn paardje nu een jaar en het is geen makkelijke heeft veel meegemaakt . maar van de zomer reed ik ook gewoon zonder cap in de bak , ik kreeg vn mijn cap ook hoofdpijn en hou niet van dat zweten. heb nu pas een nieuwe gekocht en doe hem nu eigenlijk wel altijd op ook wel lekker warm. maar in de zomer deed ik hem zoiezo met een buitenrit op omdat het nog allemaal nieuw voor hem is.

het is denk ik een kwestie van vertrouwen en van gemakzucht.
ik vond het vervelend zitten en hoe raar mijn paard ook doet ik zette me cap vaak niet op . het is dom maar ik kan heel goed inschatten wat die van mij doet in de bak.

maar ik doe het nu wel netjes :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:29

Marisjuuuuuh schreef:

Waarom fiets je eigenlijk niet met een helm? Ook dat is gevaarlijk.....

Omdat ik niet fiets...

En ik kijk uit voordat ik oversteek. Kan ook tijdens het bellen, gewoon ff stilstaan, links, rechts, links, goed over je schouder kijken of er niet iets de hoek om komt, alleen oversteken op overzichtelijke punten. Ik sms alleen als ik op de stoep loop, en meestal stel ik het uit tot ik ben waar ik wezen moet.

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:30

Het inderdaad een kwestie van vertrouwen in je paard, en tja... de 1 zit nou minder stevig in 't zadel dan de ander...

De ander ligt er na 1 bokje al af, en sommige kunnen veel dingen uit zitten....

Ik blijf ook prima zitten als 'n paard steigerd of bokt, das geen probleem.