Vraagje van wedstrijdsecr. aan ruiters/amazones

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 10:36

Zep schreef:
Wat is er op tegen om die punten op te hangen, dat begrijp ik dus echt niet Verward Je kunt dan zelf bepalen wat je verder doet. Je kunt dan ook terugkomen voor de prijsuitreiking. Ik zou het dan wat minder oneerlijk vinden als je bijv. stelt niet aanwezig (of geen vervanger geregeld) geen prijs.

Dat vind ik dus het plezierige van de westernwedstrijden die ik ook rij.
Je schrijft je in voor de proef. Desnoods nog op de dag zelf. En je punten (protocollen) hangen direct aan het bord. Ook voor iedereen zichtbaar. Dan wordt het trouwens ook een stuk interessanter om te blijven kijken. Kun je zien of je eigen gevoel/observatie gelijk opgaat met dat van de jury.

Lientie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 10:43

In de winter zijn de groepen zowieso kleiner dus hoef je meestal niet zo lang te wachten. En in de zomer kies ik voor de grotere concoursen eigenlijk altijd die waar ze ook springen. Dan heb ik er geen moeite mee om langer te moeten wachten springen is altijd leuk om naar te kijken.

En bij ons in de regio komt het zelden voor dat je geldprijzen kunt winnen (tenzij het springen is) Bekers vind ik echter ook niks aan, die vangen alleen maar stof. Wat echter wel leuk is is wanneer je een prijs krijgt waar je wat aanhebt. Bijvoorbeeld een halster of een touw, hooinet wat dan ook. Van die dingen die altijd handig zijn om op reserve te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 10:47

Het is trouwens bizar om die protocollen niet openbaar te maken. De proef zelf is namelijk ook voor iedereen te zien.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 10:47

Lientie schreef:
In de winter zijn de groepen zowieso kleiner dus hoef je meestal niet zo lang te wachten. En in de zomer kies ik voor de grotere concoursen eigenlijk altijd die waar ze ook springen. Dan heb ik er geen moeite mee om langer te moeten wachten springen is altijd leuk om naar te kijken.

En bij ons in de regio komt het zelden voor dat je geldprijzen kunt winnen (tenzij het springen is) Bekers vind ik echter ook niks aan, die vangen alleen maar stof. Wat echter wel leuk is is wanneer je een prijs krijgt waar je wat aanhebt. Bijvoorbeeld een halster of een touw, hooinet wat dan ook. Van die dingen die altijd handig zijn om op reserve te hebben.

Ja dat klopt. Minder bekers. Meer zakjes paardensnoep, borstels, halsters e.d.
Liever dan een geldprijs, das alleen goed voor de kas van de manegekantine Tong uitsteken

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-03 10:48

Lientie schreef:

Wij geven prijzen in de vorm van waardebonnen bij een paardenwinkel. Voordeel is: je kunt deze bonnen 'opsparen' en ervoor kopen wat je zelf leuk vindt.
Nadeel: als je van wat verder weg komt is het heel lastig om de bon in te leveren. Het blijft wel een jaar geldig, maar is wel vervelend om voor bv. 10 euro naar verweggistan te moeten.
Voordeel bij het nadeel: de mensen van die paardenwinkel staan altijd met een stalletje op de wedstrijddag op het wedstrijdterrein; je kunt de bon dus evt. meteen gebruiken.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-03 10:53

Zep schreef:
Het is trouwens bizar om die protocollen niet openbaar te maken. De proef zelf is namelijk ook voor iedereen te zien.

Ik ben het er gedeeltelijk niet mee eens. Er bestaat ook nog zoiets als privacy. Ik heb met sommige mensen ook zoiets dat zij niet hoeven te weten welke punten ik op welk onderdeel of welk commentaar ik heb gekregen (mensen waarmee ik op wat minder goede voet sta). Ik denk dat anderen dit ook wel zullen hebben.

Aan de andere kant zou het wel super leerzaam zijn om bij anderen in hun protocollen te kunnen kijken en om te zien of de jury het eens was met jouw mening over een bepaald onderdeel bij iemand.
Je ziet vaak een onderdeel en dat je denkt: ben benieuwd wat voor cijfer diegene krijgt.

Persoonlijk zou ik er niet blij mee zijn als jan-en-alleman mijn protocol kan inzien. Ik weet niet precies waarom, maar ik vind dat privé. Verder: als ze iets willen weten, komen ze het maar aan mij vragen.

Ik hou er dan ook absoluut niet van als na de prijsuitreiking de protocollen per rijvereniging worden meegegeven aan 1 persoon: ten eerste zoek je je ongans wie van jouw rv nou de protocollen heeft en vaak raken ze ook zoek!

Lientie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 10:53

Dat is inderdaad ook een goed idee Randy. Heb ik ook wel eens gehad. Maar moest ik inderdaad ook een eindje voor reizen. Ik heb toen even gewacht tot ik er meerdere had gewonnen Lachen en ik had het elke keer opgeschreven als ik iets nodig had. Dus ging met een lijst en meerdere waardebonnen naar de winkel.

Maar voor de vereniging kan het handig en goedkoper zijn om een deal te sluiten met een groothandel en een hele partij halsters tegen een lage prijs te kopen. Zo druk je de kosten en zijn de ruiters/amazones ook weer gelukkig. Ik kan nooit te veel halsters en touwen hebben.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-03 10:56

Lientie schreef:
Dat is inderdaad ook een goed idee Randy. Heb ik ook wel eens gehad. Maar moest ik inderdaad ook een eindje voor reizen. Ik heb toen even gewacht tot ik er meerdere had gewonnen Lachen en ik had het elke keer opgeschreven als ik iets nodig had. Dus ging met een lijst en meerdere waardebonnen naar de winkel.

Maar voor de vereniging kan het handig en goedkoper zijn om een deal te sluiten met een groothandel en een hele partij halsters tegen een lage prijs te kopen. Zo druk je de kosten en zijn de ruiters/amazones ook weer gelukkig. Ik kan nooit te veel halsters en touwen hebben.

Als rv kun je ook een deal sluiten in de vorm van dat de rv weer op alle ingeleverde waardebonnen 10% korting krijgt, is net zo handig als inkopen. Daarbij komt dat je daar ook zowat weer 1 extra vrijwilliger moet zien te krijgen om die prijzen te regelen (in te kopen etc.).
EN VRIJWILLIGERS ZIJN ZO SCHAARS EN MOEILIJK TE KRIJGEN OP HET MOMENT DAT JE ZE NODIG HEBT!!! Huilen Huilen

Lientie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 10:59

Ja iedereen zou wat meer betrokken moeten zijn bij de rijvereniging want zonder hen kunnen we helemaal geen wedstrijden meer rijden. Laatst sprak ik iemand die wel graag een springwedstrijd wou organiseren maar geen vrijwilligers genoeg kon vinden. Nou ik heb me gelijk aangemeld! Ook voor schrijven draai ik mijn hand niet om.

IEDERE WEDSTRIJDRUITER zou eigenlijk zijn eigen vereniging moeten helpen!

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 11:12

Lientie schreef:
In de winter zijn de groepen zowieso kleiner dus hoef je meestal niet zo lang te wachten.

Nog nooit in Vries gereden in de winter? Schijnheilig

Over dat helpen: ik ben al jaren vaste vrijwilliger bij mijn vereniging, maar er zijn idd maar weinig mensen die daar de moeite voor nemen.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-03 11:19

Het vervelende is dat het meestal dezelfden zijn die willen helpen.
Het valt mij op dat wie ik ook bel, het meestal dezelfde mensen zijn die uiteindelijk kunnen helpen. En dat terwijl het zo onwijs leerzaam is (bij het schrijven dan).

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 11:31

Zep schreef:
Nee, maar dan weet je tenminste of het de moeite waard is om erop te gaan zitten wachten. Iig laat je dan de keuze aan de ruiter. Als jij een gezellig concours hebt blijven ze heus wel zitten hoor! Als iedereen met een lang gezicht op die uitlag-die-maa-niet-komt moet zitten wachten, word de sfeer er ook niet beter op!

Dan ben ik helemaal met je eens, onze vereniging hangt zo snel mogelijk de punten op en de coupons liggen direct in bakjes zodat je die ook mee kunt nemen, en het is echt niet zo dat dit een lege tent opleverd hoor!

Lientie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 11:45

laurae"]
[quote="Lientie schreef:
In de winter zijn de groepen zowieso kleiner dus hoef je meestal niet zo lang te wachten.

Nog nooit in Vries gereden in de winter? Schijnheilig

Over dat helpen: ik ben al jaren vaste vrijwilliger bij mijn vereniging, maar er zijn idd maar weinig mensen die daar de moeite voor nemen.
[/quote]

Jazeker rijd ik wel in Vries. Ik ben er zelfs lid. In september ben ik ook weer van de partij. Maar ja dan kies je er zelf voor om 2 proeven te rijden of niet en dan kun je niet klagen bij het wedstrijdsecretariaat.

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 12:50

Lientie schreef:
[
Jazeker rijd ik wel in Vries. Ik ben er zelfs lid. In september ben ik ook weer van de partij. Maar ja dan kies je er zelf voor om 2 proeven te rijden of niet en dan kun je niet klagen bij het wedstrijdsecretariaat.
[/quote]

Ik rijd er dus ook nog maar 1 proef, maar ik vindt het wel jammer want verder is het een hele goede accomodatie.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 13:30

IK heb in de zomer nooit veel moeite met het wachten (of het moet echt heel lang duren...). Prakkie staat in de vrachtwagen heerlijk relaxed. Ze heeft dan een emmer voer,een emmer water en kuil hangen. Ik zet het schot helemaal opzij, zodat ze een soort box heeft en naar buiten kan kijken. Ik zit ook lekker in het zonnetje en als het regent, zit ik binnen in de vrachtwagen. Onze vrachtwagen (de bak althans) is vroeger een bloemenwagen geweest, dus helemaal geisoleerd...dus prakkie staat ook niet in de hitte...
En ik zoek wedstrijden uit, waar ik weet dat het gezellig is, dus ik vermaak me altijd wel... Haha! Knipoog Haha!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 13:37

Citaat:
En bij ons in de regio komt het zelden voor dat je geldprijzen kunt winnen (tenzij het springen is)

Hmm... dan kies je toch echt de verkeerde wedstrijden uit. Zo goed als elke wedstrijd waar ik start kun je geldprijzen winnen.

Ik vind het erg prettig om vrij snel na mijn proef mijn punten te weten. Als ik slechte punten gereden heb, ga ik wel weg. De meeste wedstrijden waar ik rijd worden de punten op een lijst bijgeschreven (waardoor je ook kunt kijken hoe je staat ten opzichte van andere ruiters) en de protocollen worden in bakjes gelegd zodat je je eigen coupon er zo uit kunt zoeken.
Als ik geen prijs heb en de prijsuitreiking al wel bijna begint, blijf ik meestal wel even wachten. Start ik echter al erg vroeg en is de prijsuitreiking pas een paar uur later, dan ga ik daar echt niet op wachten (mits ik mijn punten weet).
Zijn de punten nog niet bekend, dan breng ik mijn paard vaak al even weg. Ligt er ook aan waar ik wedstrijd heb of ik nog weer terug kom voor de prijsuitreiking.

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 18:13

Ik zou er in principe geen bezwaar tegen hebben als de rubrieken wat groter zijn met hoger prijzengeld, zolang de vereniging maar bekend maakt hoe laat de prijsuitreiking (ongeveer) zal zijn. Dan kun je als ruiter tenminste zelf inschatten of je nog tijd hebt om je paard naar huis te brengen of dat dat niet gaat lukken (en dan gewoon wat extra hooi etc meenemen).

Waar ik een hekel aan heb, is uren te moeten blijven hangen niet wetende wanneer de prijsuitreiking is, en er dan achterkomen dat je makkelijk je paard nog naar huis had kunnen brengen. Boos!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 20:45

Zep schreef:

ik heb al in eerdere topics aangegeven waarom zo geheimzinnig te doen over de punten.Daar moet je je juist tegen kunnen.En als ruiter weet je vaak wel waar het aan schort..

In mijn regio gaan we voor geldprijzen de ochtend/middag rubrieken(dressuur) worden zo snel mogelijk verwerkt.Coupons in bakjes en uitslagen op A4.
Heen en weer rijden is niet altijd een optie.Het zo comfortabel mogelijk maken voor paard en ruiter is dan iets wat je zelf meeneemt als je op wedstrijd gaat.Mochten er meerder mensen van je vereniging op het terrein zijn kun je ze altijd nog vragen, mocht je nog net in de prijzen te vallen deze mee te nemen.De tent loopt heus niet leeg .

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 10:50

Ik ben nu vrijwilliger geweest op de rekenkamer bij een grote kringwedstrijd en een aantal keer onderling gestart, en ik vind het lange wachten met de onzekerheid over de tijd van de prijsuitreiking erg vervelend. Dus of: een vaste tijd voor de prijsuitreiking, of kleinere rubrieken met tussendoor een prijsuitreiking. Kleinere geldprijzen zou ik prima vinden. Bij de onderlinge wedstrijd heb ik nu 2x het startgeld teruggewonnen aan cadeaubonnen, en dat is wel erg leuk, maar uiteindelijk doe je het voor je winstpunten, want er kunnen er maar een paar winnen...
De reden dat er soms zo lang gewacht moet worden is omdat er soms hele stapels coupons opgespaard worden, voordat je ze op de rekenkamer krijgt. Vooral op het laatst geeft dat een topdrukte en veel stress. Een geregelde stroom coupons is veel prettiger en daardoor worden er ook minder fouten gemaakt en als de computer dan ook nog meewerkt (was bij ons een programmaprobleem waardoor we ales met de hand op volgorde moesten zetten omdat rubrieken door elkaar waren gehaald en startnummers en namen niet klopten) dan gaat het al veel vlotter!!! Ook voor vrijwilligers is het vervelend als je nog tijden na het starten van de laatste deelnemer moet wachten voor je kunt opruimen en naar huis kunt gaan!!!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 19:43

Een geregelde stroom van coupons bereik je door vrijwilligers in te zetten die de hele dag niks anders doen dan heen en weer lopen.
Bij ons doen de jonge leden van de PC dit werk.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 19:50

Ik hou ervan als de prijsuitrijking / punten zo snel mogelijk bekend worden gemaakt. Het liefst ook de prijsuitrijking snel, maar iig de punten zodat je weet of het nodig is om te wachten voor de prijsuitrijking.
Het verloopt inderdaad lekker vlot op de manier van Gerrie: gewoon wat kids de hele dag laten lopen.

Mensen die het niet fijn vinden als hun punten bekend worden gemaakt vind ik een beetje zielig. Iedereen kan hun toch ook zien rijden?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 21:48

carola schreef:
Ik hou ervan als de prijsuitrijking / punten zo snel mogelijk bekend worden gemaakt. Het liefst ook de prijsuitrijking snel, maar iig de punten zodat je weet of het nodig is om te wachten voor de prijsuitrijking.
Het verloopt inderdaad lekker vlot op de manier van Gerrie: gewoon wat kids de hele dag laten lopen.

Mensen die het niet fijn vinden als hun punten bekend worden gemaakt vind ik een beetje zielig. Iedereen kan hun toch ook zien rijden?

Als het zo kan, dan zou ik wedstrijden echt een stuk leuker vinden. OK dan! Ik rij een wedstrijd om te kijken hoe het staat met onze gezamenlijke kunstjes. En om feedback te krijgen op mijn goede en minder goede onderdelen. Zodat ik daar weer mee aan het werk kan. In welke klasse ik uiteindelijk terecht kom interesseert me niks. Zolang ik maar het gevoel heb dat ik wat leer en we (B'elanna en ik) er allebei lol in hebben. En aangezien wedstrijden naar mijn gevoel voor 70% uit wachten op briefjes bestaan, rij ik er maar een stuk of 10 per jaar maximaal. En daar zitten dan ook de westernwedstrijden bij Clown

ivar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 16:02

Als ik alle tijd van de wereld heb, maakt het me niet zoveel uit om wat langer te moeten wachten op de prijsuitreiking en de protocollen, maar helaas moet ik meestal thuis na de wedstrijd ook nog de andere paarden doen en is het daarom prettiger als ik niet al te lang hoef te wachten. Ik ben er dan ook voor om iig de punten bekend te maken zodat je als ruiter zelf kunt bepalen of je op je protocol wil wachten of naar huis gaat.

Verder heb ik het dit jaar meegemaakt dat ik om 8.30 uur en om 10.30 uur moest starten en vervolgens heb ik tot 15.30 uur moeten wachten op de prijsuitreiking. Als ik dat geweten had, dan had ik dus echt de paarden naar huis gebracht (het was "maar" 40 minuten van huis), thuis het werk afgemaakt, gedouched en weer teruggekomen om nog even gezellig de rest af te zien en de prijsuitreiking mee te maken.

Dus wedstrijdsecretariaten. Geen probleem met grote rubrieken, maar zorg er vooral voor de de punten al wat sneller bekend zijn en de prijsuitreiking niet te lang na de laatste deelnemer plaatsvind.

xxLisaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 23:34

Fitzroy schreef:
Mijn voorkeur is simpel: grote rubrieken met 1 prijstuitreiking maar met tussentijds ophangen van de punten. Dit werkt in mijn ogen het beste. Dan weet combinatie 1 of het de moeite waard is te blijven voor de prijsuitreiking of dat ze lekker naar huis kunnen.
En zo gaat het op grote professionelere concoursen ook.

hier ben ik het idd mee eens!!
das wel zo handig want dan kan je gelijk zien of je naar huis kan of niet...
want 3 uur wachten voor je punten zoals laatst, toen was de prijsuitrijking om 10 uur, en als je dan geen prijs hebt zit je daar lekker voor niks, alleen omdat het secretariaat de punten nog niet kan geven...
en op sommige wedstrijden wachten ze ook nog op alle springuitslagen en die van dressuur... dat duurt dus echt lang en ondertussen mag je je punten niet weten want als de prijsuitrijking er dan is is dehelft al naar huis zei zo'n iemand laatst, vind je het gek, vooral met dit warme weer heeft mn pony geen zin om 3 uur lang in de trailer te staan wachten...

maar gelukkig kan het op sommige wedstrijden wel dat je je punten te horen krijgt...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 14:44

Ik HAAT waardebonnen als prijs...........als ik iets nodig heb dan koop ik het wel gewoon in de winkel en niet omdat ik iets MOET halen voor die waardebonnen waar ik het niet halen wil. We zijn geen kleine kinderen meer, net als op sommige wedstrijden win je een halster+touw of een hooinet ofzo, nou JIPPIE!!!!

Verder ben ik er dus voor gewoon het ophangen van de punten. Je kan zelf wel bekijken hoeveel er nog komen en of je enige kans hebt. Ik zelf wil ALTIJD mijn coupon zien en kom er dus wel voor terug of wacht erop. Vervelend als het niet gaat omdat het te ver is om op en neer te rijden.
Zo heeft de ruiter zelf de keuze. En als ie er niet is mooi pech met die prijs! Tenzij ze er later nog wel zijn ofzo. Ik ben er niet voor voor het doorschuiven van de prijs, stel dat mevr huppeldepup later binnen komt dan sta je daar mooi te koekeloeren, beiden eigenlijk.
Verder is het wel jammer als er niemand is bij de prijsuitreiking maar dat is een kwestie van 2 minuten waar je je dan aan ergert misschien. Ik mag hopen dat toch genoeg mensen geinteresseert zijn in die coupon of zou ik de enige zijn die erop staat dat ik hem krijg!!!!

Maar dit heb ik alleen nog maar in Sprang Capelle meegemaakt........... is denk ik geen (oude) NKB trend en dat zal het ook niet worden ook ben ik bang.