Anna5 schreef:Ik heb net gekeken op marktplaats en elke eigenaar wilt een bijrijder van minimaal 18 jaar oud!
Waarom is dit?
Vaak willen ze dit omdat je meer verantwoordelijkheid hebt..
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
San_ner schreef:Voor dat geld wat jij moet betalen voor leasen zou ik dat sowieso niet doen. Ik heb ook een aantal jaren geleased, maar dan voor €37,50 per maand.
Ludo schreef:Voordelen aan een lease paard is, dat je niet verantwoordelijk bent voor de ziektekosten, hoefsmid, tuig enz. Je kan elk moment stoppen met leasen. Nadeel, de eigenaar kan altijd nog beslissen dat er ook andere mensen er op mogen rijden. Risico is dat deze persoon alles er weer uit rijd..
Citaat:Ik snap dan weer niet hoe je voor dat geld een paard kan verleasen. Waar haal je als verleaser dan je winst vandaan? Of moet je daar bovenop ook nog stalgeld betalen? Een gemiddelde stalling kost bij ons al zo'n 200/250 euro
Falona schreef:Ik heb er bewust voor gekozen om te beginnen met leasen omdat ik nog nooit een eigen paard had gehad en eerst wilde kijken of dat in ons leven in te passen was. Als ik een paard had gekocht en het had niet gewerkt dan had ik met dat paard gezeten en was het paard er de dupe van geworden.
Anna5 schreef:Hallo,
Wat zijn de voor en nadelen van het leasen?
Kan iemand mij dit vertellen?
Het leasen kost bij ons in de randstad ca.€360 per maand!
Een eigen paard ook zoiets!
Wat zouden jullie doen?
Gr,