Dingen doen met je paard als het vriest of sneeuwt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:03

Heb de pony's wel losgegooid in de bak, gisteren ook even erin gelongeerd maar ik merkte toen al wel dat het al flink hard aan het worden was. Vandaag heb ik me er niet aan gewaagd. Met de ene ben ik gaan wandelen en de ander heb ik naast de fiets genomen. De wegen waren gelukkig goed sneeuw en ijsvrij, anders had ik dat ook niet gedurft..

utleta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:33

fotos maken masage geven en als het vriest kan je wel in de wei rijden als het sneeuwt en je heb een bak moet je de hoefslag en de binne hoefslag sneeuw vrij maken en dan kan je ook rijden :+ of lekker buiten rijden dan maak je mooie fotos :D

YvonneV

Re: Dingen doen met je paard als het vriest of sneeuwt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 01:38

Voordat de bak opvriest die gladtrekken en zout er in strooien dan kun je gewoon blijven rijden.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 01:40

Ik ga zoiezo beginnen met clickeren, wat wandelen, fotoshoot, en hem in de sneeuw laten spelen. :)

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 01:48

Zolang de bak nog te doen is, longeer ik wat (loop dan wel contenu mee de hele bak door, dus geen volte heel de tijd..) de bak was gister vrij hard, was vandaag weer wat beter gelukkig :) En als de bak te slecht is wat grond werk, wandelen, beetje tuttelen en vertroetelen, en een hoop winterse foto's maken ;)

tiffenyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:30

ha ha das een goeie bak met grondverwarming *D

marjolein_elJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:52

Vrijheidsdressuur, vorig jaar heb ik voetje geven geleerd. En lekker lang poetsen, wandelen, foto's maken, en in de kantine zitten met een kop thee (als je die hebt natuurlijk)

horse4fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:30

tiffenyntje schreef:
ha ha das een goeie bak met grondverwarming *D

Dat lijkt me handig :D !

Zout strooien in de bak is geen optie voor ons omdat de eigenaar dat niet wil ;( . Krijgen we net zo'n winter als vorig jaar dan wordt het gewoon weer veel tutten, wandelen en vaak naar de manege karren met de trailer (gelukkig maar 5 min.) en zo nu en dan een buitenritje.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:17

Ik heb vandaag gewandeld, bak was aardig bevroren.

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:34

Kan je als het vriest of sneeuwt gewoon in het bos rijden? of is de grond netzo als in de bak te hard en onregelmatig?

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:30

Vorig jaar durfde ik niet zo veel. Als ik namelijk naar een plek zonder verkeer wil, moet ik over een brug. De eigenaresse deed dit wel, maar ik durfde het niet met mijn verzorgpony.. Tsjah, wat deed ik.. M'n verzorgpony extra uitgebreid poetse, voorzichtig stukjes wandelen (ijzers hè..) en hij mocht ook het land op. Ik ging in de tussentijd op stal dingen schoonmaken, opruimen en zulk soort dingetjes :) Doe ik ook als het hard regent :)

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:32

Als het nog kan.
Buiten rijden.
Zo niet dan aan de hand stappen.
Kan dat ook niet dan op terrein wat rondstappen.
Is het echt niet mogelijk door het vriezen of dergelijk blijft ze maar op stal :o .

Poetsen, hoeven krabben, snoepjes geven en naar huis.

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:33

Misschien kan je wat vrijheidsdressuur gaan proberen?

LotteR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 21:06

Bedankt voor de tips :D

zafira_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:20

lekker met je paard gaan wandelen in het bos en dan mooie foto's maken :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:49

Helaas is hier alles één grote ijsbende, we kunnen geen kant op :-(

Ik hoop dat de vorst snle voorbij is en m'n meissie weer lekker de wei/paddock op kan

Marjolein_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:42

Naar buiten en Grondwerk doen!!
Juist het samen 'overwinnen' van obstakels (oneffen grond) waarbij je paard goed op jou moet letten voor wat hij/zij moet doen werkt heel goed voor je band samen :D
Tempo, richting, aantal passen, waar je voeten neer te zetten... heel goed om dat te oefenen. Samen bouwen aan je vertrouwensband +:)+

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:18

Heel even off topic :o

als de sneeuw nou een aantal weken aanhoudt, betekend dat dat je paard heel lang niet echt "werkt" kan dit geen kwaad?

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:43

op dit moment staat ze overdag in de paddock en 's nachts op stal. Is al een heel gedoe om haar elke keer te verplaatsen want het is echt spekglad, dus ik ga liever ook niet wandelen. Vandaag heeft ze in de bak een beetje haar energie kunnen vebruiken, daar ligt nog sneeuw en is het geen ijsbaan.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:04

Ik heb me er maandag aan gewaagd om te gaan rijden en het bruggetje over te gaan. Helaas gleden we bijna van de brug af, dus ben op de terugweg maar afgestapt en zo zijn we er samen rustig vanaf gelopen.. Vandaag was het ook nog zo glad, dus toen bleef het maar bij wat "grondwerk" op het erf :)

Het is alleen zo jammer dat als je eindelijk weer wat kan gaan doen, dat de paarden altijd zo fris zijn! Natuurlijk hartstikke logisch, maar wel vervelend :P

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 09:46

ik doe helemaal niks met ze ! ze hebben vrij tot er geen ijs meer is, ze kunnen 24/7 in de ribaan en naar stal dus ze zoeken het maar even uit.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:29

LadyJ schreef:
Heel even off topic :o

als de sneeuw nou een aantal weken aanhoudt, betekend dat dat je paard heel lang niet echt "werkt" kan dit geen kwaad?

sommige paarden zijn wat feller er speelser als je weer aan het werk gaat, voor de gezondheid kan het verder geen kwaad geloof ik. Alleen wel wat minderen met krachtvoer als je dat al geeft ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:09

Ik ga lekker het bos in als de bak weer niet te rijden is, het bos ligt op 400 meter van de stal waar ze staat. Pony heeft er geen problemen mee, ik ook niet :D

Bodan schreef:
Kan je als het vriest of sneeuwt gewoon in het bos rijden? of is de grond netzo als in de bak te hard en onregelmatig?

Hier is het bos heel goed te doen, zolang je op het gras stapt of draaft is er niets aan de hand. Op de verharde wegen kom ik niet met haar, net als de weggetjes in het bos waar auto's de sneeuw plat hebben gereden, dan gaat ze geheid onderuit. Maar gelukkig is het bos grotendeels onbelopen/bereden dus hebben we nergens last van :)

poeliwoepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:39

Het ligt er sowieso aan of je paard ijzers heeft of niet. Een paard zonder ijzers kan prima op een bevroren ondergrond rijden. natuurlijk moet de ondergrond wel gelijk zijn! dus de bak moet wel gesleept zijn voor het ging vriezen. met dit weer van de afgelopen dagen longeer ik mijn paard gewoon met bijzet, dit gaat prima! rijden durf ik zelf niet, maar andere stalgenoten rijden gewoon! Wel op de hoefslag en 1 grote volte.

marjolein_elJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:56

Nou in ons modderige bosje (je raad wel hoe dat er nu dus uitziet) zou ik het niet proberen, maar ik zou spullen gaan vetten, of wandelen als het kan. En uitgebreid poetsen