Warm de winter door

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Donna_

Re: Warm de winter door

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:17

Wat handig zeg, die stickers. Vooral voor de mensen die moeten lesgeven bijvoorbeeld!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 12:51

Als het echt koud is, draag ik onder mijn rijbroek een thermobroek van Falke. Volgens mij heet het thermo-ondergoed. Falke is een fijn merk, niet echt goedkoop, maar niet kapot te krijgen. Ze zien er na 2 winters nog uit als nieuw. (En geloof me, vorige winter heb ik die heel vaak aangehad. :+ ) Voor mijn voeten heb ik oerlelijke thermoboots. Erg valt niet serieus mee te rijden, dus als ik ga rijden worden mijn voeten koud door mijn laarzen, maar die rijd ik dan weer warm.

Dit zijn die thermobroeken van Falke.
Afbeelding

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:41

De must-have voor de koukleum:
Afbeelding
:D
Echt geweldig zo lekker warm, en nooit meer last van koude oren :) .
[edit] Ik heb ze trouwens nog niet in NL gezien, op Ebay.com verkopen ze ze.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:45

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:59

Rinske schreef:
De must-have voor de koukleum:
Afbeelding
:D
Echt geweldig zo lekker warm, en nooit meer last van koude oren :) .
[edit] Ik heb ze trouwens nog niet in NL gezien, op Ebay.com verkopen ze ze.

Ben aan het zoeken op Ebay maar kan ze niet vinden... (ik ben daar ook helemaal niet handig in). Heb je misschien een link? En ik denk dat het zelf ook wel te maken is...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:09

Ze lijken mij in elk geval heerlijk, dus ik ga ook maar even zoeken geloof ik!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:50

Moet je even zoeken op helmet cover fleece. Dan krijg je resultaten :) .
Lange link

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:52

O fantastisch! Dankjewel Rinske.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 00:38

Fantastisch die Helmet Cover, kunnen we dat niet gaan importeren naar Nederland? Zo'n ding wil toch iedereen hebben die ergens in de gure wind moet rond hobbelen?!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 00:40

Zijn er mensen die ervaring hebben met de wintervoering van de Uvex-caps? Die sluiten, voor wat ik gezien heb, (een deel van) de ventilatiegaten af, waardoor het minder koud zou zijn?
En er zijn ook oorwarmes bij de Uvex te koop, iemand daar ervaring mee? Ik overweeg om zo'n cap met toebehoren te kopen, aangezien ik alleen maar buitenrijd.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 00:51

die helmet cover ben ik net nog tegen gekomen ergens... stomme is kan hem nu alleen niet meer vinden :')
ziet er wel heeeeerlijk warm uit hoor, idd heerlijk voor in de gure koude wind..

dat thermoondergoed hierboven ziet er ook wel fijn uit!
doe nu een panty onder mijn rijbroek, dat scheelt ook al een hoop tegen de kou.
en als het echt koud is nog een skibroek erover... maar dat is met rijden natuurlijk niet te doen maar zoals afgelopen winter met die sneeuw wel heerlijk voor de overige stalwerkzaamheden, longeren ed.

verder heb ik dit jaar outdoorlaarzen van de ANWB aangeschaft, heerlijk gevoerd met (nep) wol, en heerlijk warm...
zijn nu trouwens afgeprijsd!
http://www.anwb.nl/webwinkel/kleding,/d ... orebrosint

nou nog opzoek naar warme handschoentjes :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 15:15

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 15:33

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 02:13

Rinske schreef:
Ik wil ze gaan maken, maar ik ben op zoek naar een patroon. Op zich ook wel lachen om dan zoiets te maken (maar dan netjes natuurlijk :') ).
http://i173.photobucket.com/albums/w44/ ... C00501.jpg
:') _O-

ik denk dat het patroon wel makkelijk te maken is. Je legt dat papier over je cap en tekent zo'n driehoekje over. En dat doe je met de klep ook. Het handigst is nog dat je het op je cap zelf passend kan maken. Je cap als soort van paspop gebruiken. Alleen met dat sjaalgedeelte weet ik het ook niet ;). Maar het moet toch goed te doen zijn denk ik. Alhoewel ik mezelf regelmatig overschat heb als het op naaien aankomt....

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 02:36

Die handwarmers met ijzeren stukje dat je om kunt klikken zijn bij de wibra te koop :):):)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 16:38

EliseLukas schreef:
Rinske schreef:
Ik wil ze gaan maken, maar ik ben op zoek naar een patroon. Op zich ook wel lachen om dan zoiets te maken (maar dan netjes natuurlijk :') ).
http://i173.photobucket.com/albums/w44/ ... C00501.jpg
:') _O-

ik denk dat het patroon wel makkelijk te maken is. Je legt dat papier over je cap en tekent zo'n driehoekje over. En dat doe je met de klep ook. Het handigst is nog dat je het op je cap zelf passend kan maken. Je cap als soort van paspop gebruiken. Alleen met dat sjaalgedeelte weet ik het ook niet ;). Maar het moet toch goed te doen zijn denk ik. Alhoewel ik mezelf regelmatig overschat heb als het op naaien aankomt....

Ik denk dat ik dat moet gaan doen, want ik heb er zelf al 1, maar die is voor een 'normale' cap. Ik heb zo'n lichtgewicht verstelbare, dus dat zal ik denk ik toch ff zelf uit moeten puzzelen. Maar ik ben vrij handig met het naaimachine, dus dat komt goed uit. Misschien ook wel leuk om te maken met berenoortjes ofzo :P .

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 16:43

magic_lover schreef:
nou nog opzoek naar warme handschoentjes :D

Bij de hema zijn nu leren handschoenen met fleece gevoerd in de aanbieding (12 euro) die gaan wel een winter mee en het voordeel is dat je dun zijn dus tijdens het opzadelen aan kan houden (ideaal :+ en warm!)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 16:44

d0nnaa_dan schreef:
Die warmtezakjes, daar heb ik me vorige winter echt een ongeluk naar gezocht!!
Dus als iemand nog winkels weet waar ze ze verkopen?

Ik heb er een stel bij Action vandaan. Vorig jaar kostte ze 70 cent per 2 stuks en ze zijn herbruikbaar.

inge1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:12

Rinske schreef:
Moet je even zoeken op helmet cover fleece. Dan krijg je resultaten :) .
Lange link

Tof is dit ben meteen verder wezen zoeken en ik ga hem proberen zelf te maken want helaas versturen ze ze niet naar nederland.
Heb nu dus een gewone cover besteld op ebay en ga een lapje fleece kopen die ik hier aan ga vast naaien in de nek als een soort sjaal.
kijken of dit gaat lukken

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:16

Ik zat te denken, je hoeft niet eens de bovenkant van je cap te maken. Gewoon die "neksjaal" met een brede band er aan, evt verstelbaar, die je dan om je cap kan doen.

sappolz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:49

geweldig topic :D zat me vanavond af te vragen of er misschien iets van wintercaps bestaan ofzo :S maar die helmet cover dingen zien er top uit :D ff googlen.

edit: helmetcovers.com echt lachen! hebben we dit in NL niet?? werelds toch dit? :))

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 00:01

Over wintercaps gesproken: http://www.uvexcap.nl/index.php?item=uv ... 60&lang=NL

Afbeelding
Afbeelding
Deze heb ik sinds gisteravond. Heb nog niet uitgetest, want vandaag niet gereden. Maar morgen ga ik het bos in en dan ben ik erg benieuwd.

Ik heb ook een nieuwe cap (een Uvex dus ;) ) die echt superlekker op mijn hoofd zit. En met de oorwarmers eraan voelt het nog steeds heel comfortabel, dus ik denk dat ik hier veel plezier aan ga beleven.
Er zit een speciaal membraan in, waardoor je eigenlijk geen geluidvervorming of geluidvermindering hebt. Dus ook voor lessen in een buitenbak prima te gebruiken, zonder het risico dat je je instructeur niet hoort.
Maar morgen meer informatie, als ik er de eerste rit mee heb gemaakt.

sappolz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 00:04

Marije_jiplover schreef:
Over wintercaps gesproken: http://www.uvexcap.nl/index.php?item=uv ... 60&lang=NL

Ik heb ook een nieuwe cap (een Uvex dus ;) ) die echt superlekker op mijn hoofd zit. En met de oorwarmers eraan voelt het nog steeds heel comfortabel, dus ik denk dat ik hier veel plezier aan ga beleven.
Er zit een speciaal membraan in, waardoor je eigenlijk geen geluidvervorming of geluidvermindering hebt. Dus ook voor lessen in een buitenbak prima te gebruiken, zonder het risico dat je je instructeur niet hoort.
Maar morgen meer informatie, als ik er de eerste rit mee heb gemaakt.

ben benieuwd! :D
Laatst bijgewerkt door delerium op 28-11-10 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's uit de quote verwijderd

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 00:06

xrenox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 00:18

ik vind koude voeten zo erg!!!
ben nog steeds opzoek naar een oplossing.
die stickers lijken me wel fijn alleen wel duur.

kun je die warmte ijzers ook in je schoenen/ of laarzen dragen tijdens het rijden?
Wie iemand of er nog iets bestaat als stickers of ijzers idd iets tegen koude voetenn???

ik ga dit volgen!!!