Internationale wedstrijden onbetaalbaar ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:44

Ik vind het eerlijk gezegd wel heel erg ontzettend voorbarig om te stellen dat je nooit internationaal zal gaan rijden omdat je er het geld niet voor hebt.
Ik denk dat eerst maar eens moet blijken dat je kan rijden in een klasse die internationaal gereden wordt (en dan heb ik het over LT of hoger, dus niet YR ofzo) en dat je daar percentages kan scoren die het ook waard zijn om internationaal mee te mogen gaan. Ik denk tegen de tijd dat je op dat niveau bent, en je dan alles geprobeerd hebt om het te kunnen uitvoeren, en echt blijkt dat er geen geld voor te vinden is, dat je dan pas kan zeggen dat het onbetaalbaar is. Ik denk nl dat je tegen die tijd best al iemand tegen bent gekomen die bv als sponsor of als (deel) eigenaar van de paarden met je in zee wil.

Maar stellen dat het onbetaalbaar is, terwijl je helemaal niet in de positie bent om het te doen vind ik een beetje..apart.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:46

Zooist schreef:
Sky_As schreef:
@ mooizo: jij bent waarschijnlijk wel in een dusdanige positie dat je een paard aan hebt kunnen schaffen en deze kunt onderhouden...waarschijnlijk zijn er ook heel veel die dit al niet eens kunnen.

Bedoel je mij?

Ik heb een paard gekocht toen ik werkte en zelf geld kon verdienen met daarnaast een krantenwijk. Was toen al 23 jaar en bleef thuis wonen want anders lukte het helemaal niet.

Door te bikkelen en keuzes te maken heb ik nu mijn eigen mooie sportpaarden. Met behulp van manlief en een kennis lukt dat ook financieel en in tijd. Want ik werk naast 4 sportpaarden nog steeds 36 uur met huishouden, hond en priveleven met de bijbehorende verplichtingen.

Dus nogmaals, ik begon ook met niks, maar waar een wil is, is een weg!

sorry, ik bedoelde jou ja...

maar dat bedoel ik, je was in de positie om een paard te kopen. Ik ken mensen die op hun 16 e het huis uit moesten... werken voor een salaris van 900 in de maand...en daar een heel gezin van moeten onderhouden.
Die kunnen nog zo graag willen, maar dan gaat het gewoon niet zomaar lukken.
Ik vind het heel knap hoe jij het gedaan hebt.
En mensen die willen komen een heel eind.
Maar voor sommige is het geluk gewoon niet weggelegd.
Ik heb altijd het geluk gehad op paarden van anderen te mogen rijden..en heb nu sinds 2 jaar mijn eigen paard kunnen kopen (goedkoop omdat ze anders de handel in zou gaan)..

Het was dus absoluut niet om je aan te vallen hoor! meer om aan te geven dat je toch wel bevoorrecht bent als je in de mogelijkheid bent een paard te kopen en op wedstrijd te gaan.

maar goed is allemaal lekker offtopic.
Internationaal rijden is gewoon voor de "normale" mens zo goed als onbetaalbaar.
Het zou mooier zijn als ze daar wat op verzinnen..en met de talentenplannen en dat soort dingen zijn ze natuurlijk al wel goed op weg!
Gewoon goed rijden...dan kunnen ze op een gegeven moment niet meer om je heen. Weet niet hoe Adelinde ooit begonnen is, maar kan me niet voorstellen dat zij van haar schoolsalaris destijds 1 of 2 keer in de maand int. weg kon.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:47

_Esther_87_ schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd wel heel erg ontzettend voorbarig om te stellen dat je nooit internationaal zal gaan rijden omdat je er het geld niet voor hebt.
Ik denk dat eerst maar eens moet blijken dat je kan rijden in een klasse die internationaal gereden wordt (en dan heb ik het over LT of hoger, dus niet YR ofzo) en dat je daar percentages kan scoren die het ook waard zijn om internationaal mee te mogen gaan. Ik denk tegen de tijd dat je op dat niveau bent, en je dan alles geprobeerd hebt om het te kunnen uitvoeren, en echt blijkt dat er geen geld voor te vinden is, dat je dan pas kan zeggen dat het onbetaalbaar is. Ik denk nl dat je tegen die tijd best al iemand tegen bent gekomen die bv als sponsor of als (deel) eigenaar van de paarden met je in zee wil.

Maar stellen dat het onbetaalbaar is, terwijl je helemaal niet in de positie bent om het te doen vind ik een beetje..apart.

Een YR proef is toch gewoon een LT proef. Die worden ook gewoon op internationale wedstrijden uitgeschreven.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:52

Sky_As schreef:
Zooist schreef:

Bedoel je mij?

Ik heb een paard gekocht toen ik werkte en zelf geld kon verdienen met daarnaast een krantenwijk. Was toen al 23 jaar en bleef thuis wonen want anders lukte het helemaal niet.

Door te bikkelen en keuzes te maken heb ik nu mijn eigen mooie sportpaarden. Met behulp van manlief en een kennis lukt dat ook financieel en in tijd. Want ik werk naast 4 sportpaarden nog steeds 36 uur met huishouden, hond en priveleven met de bijbehorende verplichtingen.

Dus nogmaals, ik begon ook met niks, maar waar een wil is, is een weg!

sorry, ik bedoelde jou ja...

maar dat bedoel ik, je was in de positie om een paard te kopen. Ik ken mensen die op hun 16 e het huis uit moesten... werken voor een salaris van 900 in de maand...en daar een heel gezin van moeten onderhouden.
Die kunnen nog zo graag willen, maar dan gaat het gewoon niet zomaar lukken.
Ik vind het heel knap hoe jij het gedaan hebt.
En mensen die willen komen een heel eind.
Maar voor sommige is het geluk gewoon niet weggelegd.
Ik heb altijd het geluk gehad op paarden van anderen te mogen rijden..en heb nu sinds 2 jaar mijn eigen paard kunnen kopen (goedkoop omdat ze anders de handel in zou gaan)..

Het was dus absoluut niet om je aan te vallen hoor! meer om aan te geven dat je toch wel bevoorrecht bent als je in de mogelijkheid bent een paard te kopen en op wedstrijd te gaan.

maar goed is allemaal lekker offtopic.
Internationaal rijden is gewoon voor de "normale" mens zo goed als onbetaalbaar.
Het zou mooier zijn als ze daar wat op verzinnen..en met de talentenplannen en dat soort dingen zijn ze natuurlijk al wel goed op weg!
Gewoon goed rijden...dan kunnen ze op een gegeven moment niet meer om je heen. Weet niet hoe Adelinde ooit begonnen is, maar kan me niet voorstellen dat zij van haar schoolsalaris destijds 1 of 2 keer in de maand int. weg kon.

Ja wat een vergelijking een 16 jarige die het huis uit geschopt is. Als dat de maatstaf is kunnen we helemaal niks meer doen.

Een keer Internationaal rijden is voor de normale mens best weg gelegt, alleen niet met 3 auto's voor de deur, 3 keer per jaar opvakantie en ook nog met een vrachtwagen weg willen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:53

sporter schreef:
_Esther_87_ schreef:

Een YR proef is toch gewoon een LT proef. Die worden ook gewoon op internationale wedstrijden uitgeschreven.

Ja klopt, maar ik bedoel bij de volwassenen dus. De meeste YR worden toch door pa en ma gesponsord heb ik het idee, kan ook bijna niet anders op die leeftijd. Maar ik bedoel dus te zeggen dat voor het overgrote merendeel van de volwassen (senioren klinkt zo oud ;) ) wedstrijdruiters de kosten niet het probleem zijn, maar het niveau.

Edit: En ik vind dus dat je pas kan zeggen dat het onbetaalbaar is, als je daadwerkelijk in die situatie hebt gezeten. Want volgens mij is de situatie van meeste internationaal startenden niet echt heel vergelijkbaar met die van de gemiddelde landelijke ruiter.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:55

_Esther_87_ schreef:
Ja klopt, maar ik bedoel bij de volwassenen dus. De meeste YR worden toch door pa en ma gesponsord heb ik het idee, kan ook bijna niet anders op die leeftijd. Maar ik bedoel dus te zeggen dat voor het overgrote merendeel van de volwassen (senioren klinkt zo oud ;) ) wedstrijdruiters de kosten niet het probleem zijn, maar het niveau.

Oke ja dat ben ik met je eens. Het is natuurlijk ook zo dat als je een handelsstal of pensionstal hebt dat je niet zomaar een weekje weg kan.

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:56

sporter schreef:
Ja wat een vergelijking een 16 jarige die het huis uit geschopt is. Als dat de maatstaf is kunnen we helemaal niks meer doen.

Een keer Internationaal rijden is voor de normale mens best weg gelegt, alleen niet met 3 auto's voor de deur, 3 keer per jaar opvakantie en ook nog met een vrachtwagen weg willen.

Om maar niet te vergeten dat een zeer groot deel in NL met een minimumloon moet rondkomen.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:57

winnietje3 schreef:
sporter schreef:

Om maar niet te vergeten dat een zeer groot deel in NL met een minimumloon moet rondkomen.

Ervoor kiest!

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:06

Zooist schreef:
winnietje3 schreef:

Ervoor kiest!

Vind ik kort door de bocht. Niet iedereen heeft de capaciteiten om goed diploma te halen en dus meer te gaan verdienen. Immers leven we nu in een 'papiertjes cultuur'.

Maarja ik vind het best. Als het aan sommigen hier ligt kan iedere Nederlander financieel gezien een paard houden :?
Zo komt het over.

Zooist

Re: Internationale wedstrijden onbetaalbaar ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:07

Niet iedereen heeft een diploma! Ik ook niet..... alleen mijn eerste fase orun met dank aan mcdonalds en mijn rijbewijs!

Ik blijf erbij.... waar een wil is is een weg! Je creeërt je eigen wereld!

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:08

winnietje3 schreef:
sporter schreef:

Ja wat is een zeer groot deel? Paardrijden is een dure hobbie als je al geen paard kan betalen waarom dan zeuren over de kosten van internationaal rijden.

Het lijkt me niet dat we alles aan moeten passen om dat er mensen zijn die een minimum loon verdienen. Die mensen kunnen ook niet op wintersport. Jammer.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:10

sporter schreef:
Ja wat is een zeer groot deel? Paardrijden is een dure hobbie als je al geen paard kan betalen waarom dan zeuren over de kosten van internationaal rijden.

Het lijkt me niet dat we alles aan moeten passen om dat er mensen zijn die een minimum loon verdienen. Die mensen kunnen ook niet op wintersport. Jammer.

:Y)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:10

winnietje3 schreef:
Vind ik kort door de bocht. Niet iedereen heeft de capaciteiten om goed diploma te halen en dus meer te gaan verdienen. Immers leven we nu in een 'papiertjes cultuur'.

Maarja ik vind het best. Als het aan sommigen hier ligt kan iedere Nederlander financieel gezien een paard houden :?
Zo komt het over.

Wat loop je nu te klagen er loopt hier zelfs een griet rond die van der uitkering der paard betaald. Alleen zul je wel keuzes moeten maken.

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:12

Zooist schreef:
Niet iedereen heeft een diploma! Ik ook niet..... alleen mijn eerste fase orun met dank aan mcdonalds en mijn rijbewijs!

Ja maar zoals je zelf al zei, tenminste zo heb ik het begrepen, heb je een partner die erin bijdraagt en ook in de paardensport zit.
Het is niet zo dat ik geen kansen heb, van een minimumloon moet leven etc. (Ben nog bezig met mn studie dus t komt vast ooit goed).

Maar ik ben er gewoon van overtuigd dat niet iedereen er toe in staat is. Vooral niet in de randstad, hier is stalling e.d. gewoon zo duur vergeleken met elders in het land :?
Als je geen partner hebt die ook een inkomen heeft en bereid is met zijn inkomen bij te dragen aan je hobby, je een baan hebt met minimum inkomen dan wordt het toch al knap lastig lijkt me.

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:14

sporter schreef:
winnietje3 schreef:

Zo komt het over.

Wat loop je nu te klagen er loopt hier zelfs een griet rond die van der uitkering der paard betaald. Alleen zul je wel keuzes moeten maken.

Zo MIIIIAAAUUUWWW! Pfff.. Ik zeur helemaal niet, maar ga een discussie aan en ik heb het nu even niet over internationaal rijden maar over het iuberhaupt hebben van een eigen paard. Lees mijn bovenstaande post zou ik zo zeggen :evaw:
Laatst bijgewerkt door winnietje3 op 24-11-10 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:14

winnietje3 schreef:
Zooist schreef:

Ja maar zoals je zelf al zei, tenminste zo heb ik het begrepen, heb je een partner die erin bijdraagt en ook in de paardensport zit.
Het is niet zo dat ik geen kansen heb, van een minimumloon moet leven etc. (Ben nog bezig met mn studie dus t komt vast ooit goed).

Maar ik ben er gewoon van overtuigd dat niet iedereen er toe in staat is. Vooral niet in de randstad, hier is stalling e.d. gewoon zo duur vergeleken met elders in het land :?
Als je geen partner hebt die ook een inkomen heeft en bereid is met zijn inkomen bij te dragen aan je hobby, je een baan hebt met minimum inkomen dan wordt het toch al knap lastig lijkt me.

_-:( _-:(

We leven niet in rusland.

Natuurlijk heeft niet iedereen de zelfde kansen.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:16

winnietje3 schreef:
sporter schreef:

Zo MIIIIAAAUUUWWW! Pfff.. Ik zeur helemaal niet, maar ga een discussie aan en ik heb het nu even niet over internationaal rijden maar over het iuberhaupt hebben van een eigen post. Lees mijn bovenstaande post zou ik zo zeggen :evaw:

Misschien moet je dan even ontoppic. Of je eigen Toppic opstarten. Vervolgens nog eens naar mijn opmerking kijken! Er loopt hier zelfs een griet rond met een uitkering die der paard kan onderhouden. Als de randstad te duur is moet je verhuizen.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:17

Nee hoor, mijn man heeft ook een gewoon baantje waar die zijn reet onder zijn rug vandaan werkt. Hij deed de stallen vaak uitmesten zodat ik wat eerder thuis kon zijn. Hij heeft nog nooit op een paard gezeten, maar staat volop achter me! Hij betaalt niks aan de paarden maar iets extra's aan het huis.
De kennis stelt een paard beschikbaar en een auto om op wedstrijd te gaan!

Ik woon in de randstad en heb mijn paarden op een dure manege staan!

Ik ben begonnen in een poppenhuisje toen ik mijn paard al gekocht had.... dat was drie weken brood eten of op etenstijd langsgaan bij kennissen, vrienden en familie!

En als die partner er nu niet is kan die altijd nog komen!

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:17

sporter schreef:
winnietje3 schreef:
[Ja maar zoals je zelf al zei, tenminste zo heb ik het begrepen, heb je een partner die erin bijdraagt en ook in de paardensport zit.

Nee goh wordt het duidelijk, maar sommige mensen die een eigen paard hebben doen net alsof je een sloeber bent die er niks voor doet als je zegt dat je geen eigen paard kunt houden want immers "Iedereen zou dat kunnen als je maar keuzes maakt" maar zo werkt het nu eenmaal niet altijd in het leven.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:18

winnietje3 schreef:
Nee goh wordt het duidelijk, maar sommige mensen die een eigen paard hebben doen net alsof je een sloeber bent die er niks voor doet als je zegt dat je geen eigen paard kunt houden want immers "Iedereen zou dat kunnen als je maar keuzes maakt" maar zo werkt het nu eenmaal niet altijd in het leven.

Daar ben ik het niet mee eens!Edit: want ik vind dat het wel zo werkt!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:19

Zooist schreef:
sporter schreef:

:Y)

:D :') helemaal mee eens!

Overigens alle topsport is duur, niet alleen paardensport, denk aan benzinegeld ritjes halen en brengen, eigen uren die ouders opofferen, hotelovernachtingen, trainingskampen, trainer die betaald moet worden, op maat gemaakt materiaal etc. etc...

Overigens is het in de paardensport niet onmogelijk, een vriend van mij is internationale springruiter die van huis uit 0 eurie + support heeft gekregen,
maar zich bewezen heeft via stage/leerplekken en zo omhoog gewerkt heeft als stalruiter en uiteindelijk de kans heeft gekregen.
Overigens zitten die ouders nu wel voortaan vooraan op de VIP :o terwijl het joch vroeger 20 km heen en weer moest op zijn fietsje
en jaren moest doen met zo'n goedkoop creme rijbroekje en rubberen laarsjes :(:)

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:20

sporter schreef:
winnietje3 schreef:
Zo MIIIIAAAUUUWWW! Pfff.. Ik zeur helemaal niet, maar ga een discussie aan en ik heb het nu even niet over internationaal rijden maar over het iuberhaupt hebben van een eigen post. Lees mijn bovenstaande post zou ik zo zeggen :evaw:

Misschien moet je dan even ontoppic. Of je eigen Toppic opstarten. Vervolgens nog eens naar mijn opmerking kijken! Er loopt hier zelfs een griet rond met een uitkering die der paard kan onderhouden. Als de randstad te duur is moet je verhuizen.

Nou dat is knap, dat kan niet iedereen.
En gelukkig had ik het verder niet over mezelf :)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:20

winnietje3 schreef:
sporter schreef:

Zo werkt het precies in het leven!!!

Tjah ik word er een beetje moe van dat mensen zonder paarden doen alsof mensen met paarden in een goudenwieg zijn geboren.

Schoentje

Re: Internationale wedstrijden onbetaalbaar ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:21

maar wat is nou eigenlijk het probleem?
Als je het geld er voor over hebt, dan rij je internationaal. Heb je het geld er niet voor over, dan blijf je landelijk en nationaal rijden.

Die met een hoop geld niet goed genoeg rijd, zal internationaal ook niks presteren. Die met weinig geld goed rijd, zal landelijk en nationaal winnen.
Die 2e zal meer aanzien krijgen en uiteindelijk goede paarden en een goede sponsor of een rijke baas krijgen en dus uiteindelijk internationaal door kunnen breken.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:21

winnietje3 schreef:
sporter schreef:

Nou dat is knap, dat kan niet iedereen. En gelukkig had ik het verder niet over mezelf :)

Waarom niet. is 800E bij jou minder waard als bij een ander?