Welke thermo-sokken (of andere oplossing)?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 20:48

Elise88 schreef:
zakjes/verschillende sokken over elkaar .. het helpt allemaal geen bal bij mij :o
.. ik wacht dus met smart op een wonder-oplossing.

als iemand ook nog iets weet tegen bevriezende vingers?

Van die plastic handschoentjes die ze nromaal in ziekenhuizen gebruiken en bij de tandarts onder je paardrijhandschoentjes doen. ( blijven ze ook lekker warm. )

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 20:49

Bij de action heb je thermosokken. Echt heerlijke sokken mijn tenen zijn niet meer bevroren in mijn leren rijlaarzen!

Sodeletuut

Re: Welke thermo-sokken (of andere oplossing)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 20:50

Bedankt voor alle tips weer!
Ik ga iig maar wollen zooltjes kopen.. En heb vandaag skisokken gekocht van de Hema, en die zijn ook wel lekker warm!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 20:56

Pfft idd drama die koude voeten.. ben van kwart over 7 tot 10 over 5 non stop buiten geweest vandaag, kon haast wel janken van de koude voeten := :o
Lees dus even mee :D Mijn normale thermoboots werken voor geen meter :')
Heb er al zooltjes ingedaan maar de bovenkant van mn tenen blijft koud worden en dus voelt mn hele voet koud

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 11:09

had gisteren na 4 uur buiten staan en rijden ook bevroren tenen...had het verder eigenlijk niet eens echt koud.
heb een fleecezool in mn thermolaarzen maar helpt niks...moet dus ook maar goede sokken vinden.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 11:21

Om koude voeten tegen te gaan moet je GEEN katoen aan de voeten doen.
Katoen neemt heel goed het vocht op maar doet er niets mee dus hou je een natte/vochtige sok om je voeten en ja die koelt met deze temperaturen heel snel af en worden niet meer warm.

In de Sokken moet wol/polyester of polyamide/polypropyleen in zitten dat samen met goede schoenen daar bedoel ik mee dat er een goede zool onderzit en niet zoals een dun zooltje bij bv je rijlaarzen/regenlaarzen.
Die combi en je kan de winter aan met warme voeten.

Plastic zakjes vind ik geen oplossing je voeten worden afgesloten en als ze dan gaan transpireren kan dat geen kant op dan kan je beter als je met die oplossing wil werken pantykousen aandoen maar niet over een KATOENE sok want dat is de meest verkeerde combi.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 11:25

Heb je wel genoeg ruimte vrij bij je tenen?als die te bekneld zitten of te weinig bewegings ruimte hebben krijg je ook koude voeten/tenen.
Ik heb ski-sokken [lidl] en daar overheen wollen sokken [gamma] aan in mijn thermolaarzen.
Je laarzen mogen best iets te groot zijn,hebben je voeten/tenen lekker de ruimte en krijg je niet snel koude voeten.

adoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 11:38

Ik heb in Noorwegen geleerd om je eerste paar sokken binnenstebuiten aan te doen en daarover dan weer gewoon een ander paar sokken..! heb je dubbele laag isolatie! Wat je ook kan doen is een soort sok/binnenschoen maken van vilt en/of fleece (indien je schoenen een beetje ruimte over hebben). Zo heb ik er gemaakt tijdens de -30 periode daarzo.. helpt prima! en het is makkelijk te maken!
Ik ben namelijk fruitteler en ik sta in de winter constant buiten van 6u 's ochtends tot 8u 's avonds.. met je voeten in de sneeuw en vrieskou.. Nou ik kan je zeggen, heb al héél wat geprobeerd en ook thermolaarzen, maar vilten binnenschoenen! ooh zoo heerlijk!! nooit koude voeten mee gehad!

Merinowollen sokken in houten klompen zijn ook fantastisch! alleen niet de ideale outfit voor het schoolgaan lijkt me :p en op ijs is het benenbrekend.
Merinowol staat erom bekend dat het je beter isoleert tegen de koude alleen, vreselijk duur dat spul!
Als je iemand kent die zelf wol kan spinnen en hiervan sokken kan maken, ook fantastisch! door er geen chemicaliën over te zwieren zoals veelal in de industrie wel gebeurt, verlies je de natuurlijke eigenschappen/vetten van de vacht niet. Zo heb je dus bijna een echt schaap aan je voeten, werkt veel beter dan gekochte wollen sokken!

Boterhamzakjes werken inderdaad ook, alleen dat deze het vocht niet doorlaten wat resulteert in zweetvoeten en uiteindelijk terug koudere voeten / ziek worden! Tenzij je ze bvb enkel aandoed tijden je fietsrit of dergelijke, maar niet voor een hele dag.
In Noorwegen (noorden) verwisselen ze elke paar uur hun sokken, net zodat hun voeten niet vochtig zijn/blijven, zodanig dat je niet ziek word..

Panty's, nou, helpt mss inderdaad veel beter dan katoenen sokken, maar helemaal ideaal vind ik het ook niet, vind ik veel te 'schuiverig' in mijn schoenen? :p

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 16:58

Wat ook helpt tegen koude voeten, is je hoofd goed warm houden. Dus een lekkere muts kopen.

lepinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:03

ik zag een keer bij een ruitershop 2dingetje voor 1,50 ofzo en daar moest je wat mee doen ik weet niet meer wat :P maar in iedergeval bleef het een paar uur warm haha

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:15

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 00:05

Heb mijn thermosokken van de Intratuin uitgetest en heerlijk warme voetjes. Ook als ik stil sta ;)