Tips voor eerste lange buiten rit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 01:36

Nog een goede: Neem dextro energy mee! en zorg dat je zelf ook water bij je hebt om te drinken. Ook al is het fris, je verbrand een hoop en verliest toch water. Om je water huishouding een beetje op peil te houden, zijn dextrootjes handig! :j

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 03:40

Jeetje ga je drie maanden op trektocht? :+
Wat je nodig hebt (en ik ga regelmatig 6 tot 8 uur weg)
-Sleutel heb je altijd wel bij. In dat zeldzame geval dat er een steentje in de hoef zit dat je niet met je vinger eruit krijgt, kan die sleutel prima voor hoevenkrabber fungeren. Hoevenkrabber zou ik niet in je zak steken namelijk, als je valt...
-Koek in jaszak, flesje water in heuptasje.
-Eventueel halster(hoofdstel) en touwtje. Halster zou ik persoonlijk over het hoofdstel doen, eronder gaat niet passen lijkt mij.
-Telefoon offcourse, eventueel met ICE (In Case of Emergency)
Eerste waar een hulpverlener naar zoekt als het goed is.
-Warme kleding, panty onder je rijbroek, 2 paar sokken, dat werk. Eventueel een regenbroek jas als je echt denkt dat het gaat regenen.
-Ik had vaak een klein kaartje in mijn zak, van 't eiland. Ja lach maar maar is verdomd handig en neemt geen plek in.

Do's:
-Regelmatig even afstappen en een stukje lopen (als je paard dit toelaat) om spierpijn bij jou en paardlief te voorkomen.
-Het gezellig maken offcourse. :D
-Lekker alle gangen afwisselen, van een uur stappen word een paard doods en moe. Een lekkere galop kan 'm weer wat energie geven.

Dont's:
-Pauzeren als je paard dat niet kent. Niet ieder paard vind het tof om halfverwege een lange rit opeens in een vreemde omgeving stil te moeten staan, heb je kans op een onrustig en gestressed paard, niet tof.
-Denken de route even te veranderen. Gewoon uitstippelen met bv google maps en je er aan houden.

Zo dat was het wel denk ik. Nuja voor de pro's :+
-Met halster en 2 touwtjes rijden, ideaal je knupt je paard overal vast en rijd heerlijk.
-Westernzadel! Zadeltassen liggen muurvast en achterop bind ik mijn picknickkleed/regenjas etc.
-Paard leren overal rustig vast te staan. Kan ik even een terasje pakken terwijl ze naast me vastgeknupt aan een hekkie/lantaarnpaal/brienbus rustig wat rondkijken. Extra gevorderd: Los kunnen laten grazen in het bos terwijl jij op dat grasveldje zit te picknicken.

Zo jij hebt voorlopig wat te doen. :P
Veel plezier en ben benieuwd naar de foto's!

Oja wil je precies het aantal kilometers weten, afstandmeten.nl!

MiiRowiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 11:30

Heel er bedankt mis_malfoy en idd als ik dat laatste wil bedreiken kan ik nog wel ff voor uit :p hahaha maar dit zijn wel goeie tips.

Ik ben trouwens ook wel benieuwd wat mensen vinden van het water in gaan? Ik zag dat mrie vind dat pootjebaden wel kan, dit denk ik zelf ook wel eigelijk.
Maar ja ze hebben wel sneeuw voorspeld.. Wat vinden jullie?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Tips voor eerste lange buiten rit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:34

Benen even afkoelen is alleen maar goed voor de pezen hoor. :)
Als 'ie het echt niet wilt doet 'ie het ook niet.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:40

MiiRowiej schreef:
Weissjee schreef:
Gebruik vooral de tips die al gegeven zijn. En omdat je naar bussloo gaat wil ik ook even zeggen, pasop voor al die honden die daar loslopen en waar de baasjes weinig tot niet opletten ;). En als je bij een ''tentje'' wat gaat eten/drinken kies dan een kleiner tentje uit met minder honden.
Misschien reageerd je paard niet op honden maar de honden misschien wel op jou paard ;)!

Veel plezier :D

zijn er tentjes open dan op zaterdag rond deze tijd van het jaar bij bussloo?
klopt er zijn idd veel honden, maar we blijven gewoon op de ruiter padden dus ik denk dat het daar wel mee valt toch? het is toch te koud om het water in te gaan denk ik.

De hele winter door zijn er 2 tentjes open op het ''grote'' rondje(vanaf de brug gezien). Als je op de ruiterpaden blijft heb je wel minder last maar moet bekennen dat ik met mn eigen hond soms ook een klein stukje over een ruiterpad moet(?) lopen.
Edit: Op zondag zijn ze sowieso open, zaterdag lijkt mij dan ook toch?

MiiRowiej

Re: Tips voor eerste lange buiten rit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 00:59