Kan het goedkoper?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 14:08

Bij een wat grotere Welkoop kan je ook vaak prima terecht voor goedkope paardenspullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 14:45

regenlaarzen en een joggingbroek uit de kast zijn al gauw goed genoeg.
nou hebben wij hier het geluk dat we ook nog is een cap en rijlaarzen mogen lenen op de manege.
3 van mijn vriendinnen reden al en die zijn langer dan ik dus ik kon hun spullen ook nog is overnemen, al zijn die al snel weggegaan , het was best al oud spul.
heb nu gewoon m'n eigen nieuwe spullies :)

zap

Re: Kan het goedkoper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 14:47

Geen regenlaarzen hoor :j. Goede schoenen en een cap is heel belangrijk!

Welke maten heb je ts? Misschien kunnen wij je op weg helpen? Ik heb hier nog mooie laarzen staan. Mag je zo overnemen voor een prikkie hoor!

Josje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 14:52

allesvoorpaarden.nl

heb je "starterssets"

Deborah__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:28

startersetje nemen!
wel een goede cap en ik persoonlijk zou voor een stevige rijlaars gaan voor het geval dat je valt dan
geeft het je voeten toch meer ondersteuning!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:08

Idd:

Cap nieuw kopen en rijbroek kan 2e-hands.
En als je rijlaarzen echt heel duur vind: begin is met kaplaarzen die goed zitten.
Ik weet het, idd onprofessioneel enz. , ik heb er in het begin ook mee gereden, voor ik rijlaarzen had. Ik zal je trouwens vertellen: bij mij zijn rijlaarzen echt moeilijk uit te krijgen. Ik zou voor rijschoenen met chaps gaan, als dat goedkoper is :j

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:59

EskeGirl schreef:
Idd:

Cap nieuw kopen en rijbroek kan 2e-hands.
En als je rijlaarzen echt heel duur vind: begin is met kaplaarzen die goed zitten.
Ik weet het, idd onprofessioneel enz. , ik heb er in het begin ook mee gereden, voor ik rijlaarzen had. Ik zal je trouwens vertellen: bij mij zijn rijlaarzen echt moeilijk uit te krijgen. Ik zou voor rijschoenen met chaps gaan, als dat goedkoper is :j

volgens mij mogen rijschoenen met chaps niet op alle maneges toch? Dat zou ik dan wel even navragen.

succes met je eerste les 8-)

Whippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:49

Het blijft helaas een dure hobby.
Je kan ook 2e hand dingen bekijken.
Heb ik ook gedaan toen ik net begon.

Ismay1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 00:09

Decathlon en andere zaken doen regelmatig een aanbieding..

Zo heb ik toen der tijd voor 50,- een setje kunnen kopen bestaande uit:
* Een cap
* Een kort zweepje
* Rubbere rijlaarzen

en dan moest ik nog een rijbroek.. dit was zo'n goedkope voor 30,- dus was voor 80 klaar.

Nu heb ik natuurlijk duurdere spullen (leren rijlaarzen, goede cap, rijbroeken etc.)
Maar het hoeft echt niet heel duur te zijn.. als je langer gaat rijden en het echt leuk vind zul je vanzelf bepaalde dingen verbeteren ;)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 09:14

Als je maat 44 of 46 hebt, dan heb ik nog wel een nieuwe en ongebruikte HH EZ rijbroek voor je voor 12 euro. Heb je een maat kleiner, dan moet ik kijken wat er nog aan tweedehands broeken ligt (er ligt zowieso nog een zwarte rijbroek maat 164).
Verder ligt er nog een ongebruikte verstelbare cap maat S (52 tot 55/56). Deze is echt nog nooit gebruikt. Hier hoef ik ook beslist niet de hoofdprijs voor.

Zweepje kost een paar euro, dus daar zit het geld niet in, mogelijk ligt er hier ook nog wel eentje. Laarzen, als je begint kun je volstaan met de meest eenvoudige rijlaarzen. Evt. gewoon schoenen met chaps.

goldie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 00:12

weet niet of je het wilt maar denk 2dehands

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 20:53

FHorseslover schreef:
Hallo,
ik ga op paardrijden en waar kan ik goedkoop spullen kopen? Ik heb alles bij elkaar gerekent op http://www.Agradi.nl
en daar kwam ik op 185,95 euro uit. Kan het mischien goedkoper?
Alvast bedankt!

Ik zou voor een rijbroek eens kijken hier op bokt!
weet niet wat voor maat je hebt, maar je kan soms voor 15 euro al een leuke 2e hands rijbroek vinden hier op bokt!

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:02

Misschien is het inderdaad ook handig, als je even plaats wat je allemaal bij elkaar gerekent hebt :).

Je kan op bokt/marktplaats etc voor 2e hands spullen kijken die nog wel gebruikbaar zijn. Ik zal wel een hele nieuwe cap kopen voor de veiligheid ;)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:10

Ismay1992 schreef:
Decathlon en andere zaken doen regelmatig een aanbieding..

Zo heb ik toen der tijd voor 50,- een setje kunnen kopen bestaande uit:
* Een cap
* Een kort zweepje
* Rubbere rijlaarzen

en dan moest ik nog een rijbroek.. dit was zo'n goedkope voor 30,- dus was voor 80 klaar.

Nu heb ik natuurlijk duurdere spullen (leren rijlaarzen, goede cap, rijbroeken etc.)
Maar het hoeft echt niet heel duur te zijn.. als je langer gaat rijden en het echt leuk vind zul je vanzelf bepaalde dingen verbeteren ;)

Vind ik een prima beginnersbudget. meer heb je eigenlijk niet nodig tenzij een halster en enkele borstels, maar deze vind je ook heel goedkoop bij decathlon ;)

En als je nog een weekje geduld hebt zijn het solden :D

xxiloveyouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:48

Ik ken een winkel daar is het 100 euro GOEDKOPER.
een startersset!
voor 89.95 heb je alles wat je nodig hebt!

tik even in bij google: ruitersport Bosch scherpenzeel en je hebt de site waar het staat!
ik kom daar al al al tijd!
Heb je nog vragen pb me maar!
<3 succes ermee!
xx

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 15:56

idd, marktplaats is een goedkopere manier, maar cap zou ik wel nieuw kopen (rond de 60euro zit je geloof ik). en anders bij www.divoza.nl
en is er geen ruitersportzaak bij jou in de buurt? kun je daar misschien eens kijken. ;)

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 16:21

toen ik begon had ik een 2ehands rijbroek, goedkoopste rubbere laarzen en een cap va zo'n 60/70 euro. Zeker als je begitn met rijden en wsl 1x in de week rijdt, heb je echt geen dure spullen nodig.

Ik heb dan nu een eigen paard, dus ik kijk nu wel eens voor duurdere dingen (leren jodphurs gaan bijv langer mee dan de rubberen), maar ik heb ook nog vaak dat ik goedkopere dingen koop. Rijboeken koop ik bijvoorbeeld voor zo'n 60 euro, vind 150 toch een beetje té :') En ik ga ook niet bijvoorbeeld 400 euro uitgeven aan leren laarzen :')

_lisjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:43

misschien rondvragen bij mensen die je kent en anders marktplaats of hier op bokt staan ook veel spullen

flowergarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 22:12

Leuk zeg :) ik heb het ook pas weer opgepakt het rijden!! waarom kijk je eerst niet even voor tweedehands spulletjes, vind je het na een tijdje nog steeds leuk dan kan je altijd nieuwe spullen kopen. Ik zou alleen mijn cap wel nieuw kopen

Elzemiekevk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:58

Je hebt bij ruitersportzaken ook wel eens een 'beginnerspakket' voor een zacht prijsje?

Noortje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:03

brittje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:16

barberousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:16

de decatlon is erg goedkoop je hebt daar rijbroeken vanaf 10 euro verder kan je ook erg goedkoop tweedehands kopen. ik vind het alleen altijd belangrijk dat je een goede cap koopt.